Декоративний малюнок. Творче завдання. Килим

Урок 13. Декоративний малюнок. Творче завдання. Килим

Мета: ознайомлювати учнів з основними поняттями: «декоративний малюнок», «елемент», «орнамент»; навчати розташовувати якнайкраще елементи для створення лінійного візерунка; засвоювати основи створення декоративної композиції; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; почати ознайомлювати з силуетними формами, декором, рослинними і геометричними орнаментами, процесом узагальнення форми; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; навчати міркувати; виховувати в учнів спостережливість, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: фотографії творів різних видів декоративно-ужиткового мистецтва; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; лінійка.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Бесіда

 ♦ Назвіть матеріали й інструменти, що знадобляться для створення лінійного малюнка.

 III. Мотивація навчальної діяльності

 Учитель. Озирніться навколо! Наш одяг, предмети дуже красиві. Вони різняться не тільки формою, розміром і кольором, а ще й оздоблені різними малюнками. Якщо малюнки або їх частини-елементи повторюються, художники називають їх орнаментами. (Учитель пропонує знайти малюнки на одязі й предметах у класі та визначити, які з них є орнаментами.)

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 слово вчителя з елементами бесіди

 Розгляньте уважно малюнки.

 ♦ Де ви бачите орнаменти? (Учні розглядають фотографії: оздоблені меблі, одяг, предмети побуту, посуд.)

 ♦ Погляньте на орнамент. З яких частин він складається? (Квадрат, коло, ромб)

 Усі елементи повторюються у певному порядку, чергуючись один з одним.

 ♦ Подивіться на малюнок і знайдіть серед смужок ті, що складають орнамент, і ті, в яких є помилка. (Учні повинні знайти малюнки, в яких порядок чергування елементів порушений.)

 Орнамент може складатися з елементів рослин (квіти, ягоди, листя, стебла), і тоді його називають рослинним, а може складатися з ліній, квадратів, кружечків, трикутників. Такий орнамент називають геометричним. (Учитель малює на дошці початок орнаменту з трьох елементів і пропонує учням

 продовжити його. Учні знаходять і виправляють допущені помилки. Вправу слід повторити 3—5 разів. Учитель пропонує учням розглянути зображення фрагменту вовняного килима. Цей килим зітканий у Криму татарськими майстринями. Він оздоблений геометричним орнаментом.)

♦ З яких елементів складається цей орнамент? (Лінії, трикутники, квадрати.)

♦ Які кольори використовували ткалі для свого килима?

V. Актуалізація вивченого матеріалу

Творче завдання

Учитель. Повторіть візерунок килима, користуючись лініями схематичного малюнка.

 Правила роботи і техніка безпеки

• Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці.

• Відстань між елементами повинна бути однаковою.

• Під час роботи не розмахувати олівцями.

• Необхідно стежити, щоб олівці не падали на підлогу (вони б’ються, як посуд, тільки всередині, а не ззовні).

• Робоче місце утримувати в чистоті.

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

 VI. Підбиття підсумків

 Обговорення учнівських робіт

 Учитель повинен відзначити правильність побудови орнаменту і відповідність до запропонованого кольору на виконаних учнями роботах.

 Коментар

Урок спрямований на визначення рівня засвоєння отриманих знань. Учні повинні навчитися розміщувати елементи малюнка в потрібній частині аркуша, обирати розмір елементів та кольори відповідно до зразка.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Київ — столиця України
Комбінована аплікація
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]