Урок – казка з математики
Тема: Розрядні доданки. Розкладання чисел на розрядні доданки. Складання і розв’язувапння задач за малюнками. Многокутники.
Задачі: Формування математичної компетентності:
• Навчити учнів розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки; складати і розв’язувати задачі за малюнками; креслити відрізки; працювати з геометричним матеріалом;
• розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички;
• виховувати спостережливість, допитливість, почуття доброти, взаємодопомоги.

Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав шкільний дзвінок,
Математики урок.
Ви з думками всі зберіться,
Один одному всміхніться.
За знаннями в добрий час
Вирушає перший клас.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
що у нашім першім -А
діти – просто молодці!
Міркуємо-швидко! (слайд 2)
Відповідаємо- правильно!
Лічимо-точно!
Пишемо-гарно!
ІІ. Актуалізація опорних знань .
Математична розминка.
-Назвіть найбільше одноцифрове число?
-Назвіть найменше двоцифрове число?
-Назвіть найбільше двоцифрове число?
-Як називаються числа при дії додавання?
-Як називаються числа при дії віднімання?
-Щоб зменшити невідомий доданок , треба…
-Як називається геометрична фігура, у якої 4 кути?
-Скільки місяців триває рік?
-Який день настає після суботи?
-Як називається лінія, у якої є початок і кінець?

ІІI. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, а ви любите казки?
-А зараз послухайте і відгадайте загадку. Скажіть з якої казки цей герой? (слайд 3)
Так набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.

- Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку, щоб змінити кінець казки на щасливий.
- Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой. Пограємо в гру «Пазли» (робота в парах)

ІV. Повторення вивченого матеріалу.(слайд 4)
-Спекла баба увечері Колобок і поставили його на вікно, щоб прохолонув. На диво, Колобок вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. (слайд 5). Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.
1.Усний рахунок
• Гра «ланцюжок» (слайд 6)
-назвіть числа четвертого десятка; назвіть усі числа таблиці першої сотні, у яких число одиниць – 0; назвіть усі числа першої сотні, у яких число одиниць -6.
• Гра «Сусіди» (слайд 7)
Назвіть сусідів чисел :69, 70, 99.
-Ось, по числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину.
2.Математичний диктант «На галявині» (слайд 8)
-Запишіть числа, у яких 2дес.4од.;7дес.3од.; 8дес.
-Запишіть число, що передує числу 80.
-Запишіть числа більші на один:34, 67, 12, 90.
-Зменшіть на десять і запишіть числа: 100, 20, 60, 10.
(Взаємоперевірка)
-Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка.
3.Каліграфічна хвилинка.«Віднови числовий ряд» (слайд 9)

10 ∙ ∙ 40 50 ∙ 70 ∙ ∙ 1 0 0

Пальчикова гімнастика
4.Графічний диктант (слайд 10)
- А назустріч, хто ж це ще поспішає?

- Так, це зайчик – побігайчик.
- Він вже зустрівся з Колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання. Зобразимо графічно Зайчика.
V. Вивчення нового матеріалу.(слайд 11)
-Закотився Колобок на кораблик і поплив. Навколо нього багато прикладів. І почав він думати, як їх розв’язувати. Але, щоб навчитись розв’язувати такі приклади, потрібно прочитати Колобку пояснення про розрядні доданки . Завдання 122, ст.128.( читає сильніший учень)
.Розвязування прикладів ст. 129, №123(Усно)
Гра «Секретик» (слайд 11)
30+40+5= 80+6+10= 40+2+6+30=
20+7+50= 3+20+30= 30+1+60+6=

-Молодці! Вирушаймо далі .
Фізкультхвилинка (слайд 12)
-Мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо? (слайд13)
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроки не учив,
Не читав і не писав
І по нотах не співав.
Тож нічого він не знав.
-А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись, як вмієте робити це ви.
VI. Закріплення вивченого матеріалу. Завдання 122,ст..129 (слайд 14)
-Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків за зразком.
45=40+5 93= + 77= +
64= + 99= + 28= +
VII. Розвиток математичних знань.
-Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже де знайти Колобка? (слайд 15)
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане
Як весна настане. (ведмідь)
-А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.
Мозговий штурм (слайд 16)
-Що таке задача?
-З яких частин складається задача?
1. Складання і розв’язування задач за малюнком. ст..129,№124 (слайд 17)
а). задача на знаходження суми;
б). задача на знаходження невідомого доданка.
2. Вправляння у розв’язуванні задач. ст..129№125-126
3. Робота з геометричним матеріалом. (слайд 18)
-Котився Колобок, котився, докотився до річки. Задумався Колобок: «Як перебратися через річку?» Давайте збудуємо для нього місток.
-Накреслимо відрізок в зошиті довжиною 1дм2см(слайд 19).
Ще одне завдання у підручнику ст.129,№127(слайд 20)
-Скільки сторін, кутів і вершин у кожному многокутнику?(усно)
-Молодці, ви всі гарно справилися із завданням.
-Вже чується, чиясь пісенька . З ким йому залишилося зустрітися?(слайд 21)
У темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її … ? (лисиця)
-Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо з’їсти Колобка.
-Лисичка пропонує виконати завдання.(слайд 22)
Я лисичка, я сестричка,
Не сиджу без діла.
Ось завдання на увагу
Ви рішайте сміло.
4. Задача на логічне мислення.(ст.. 129№128) (слайд 23)
-Катрусі 9 років. Вона на 3 роки молодша за брата. Скільки років брату?
-Молодці, діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1 – А класі.(слайд 24)
V. Підсумок уроку. Рефлексія.(слайд 25)
-Молодці, ви допомогли мені. Ви показали, що вмієте рахувати, називати двоцифрові числа; розв’язувати приклади; складати і розв’язувати задачі за малюнками, писати каліграфічно цифри, а головне дружити, допомагати іншим. Дякую вам за гарний урок!
Категорія: Математика | Додав: grigorjewaliana2016 (11.12.2015)
Переглядів: 3147 | Рейтинг: 0.0/0
Школа ввічливості. Гостини
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Листяні та хвойні рослини
Щоденне піклування про своє здоров'я
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]