Тема. Контрольна робота з теми : «Сила творчої уяви». Літературний диктант.
Мета: перевірити знання учнів з теми «Сила творчої уяви », використовуючи «Літературний диктант»; виявити, які складові навчального матеріалу вони засвоїли, а які викликали труднощі і потребують корегування; виховувати в учнів прагнення вдосконалювати знання, вимогливість до рівня власних знань.
Обладнання: зошити для контрольних робіт, матеріали для
контрольної роботи.
Тип уроку: контрольна робота.
Хід уроку
І. Повідомлення теми та мети уроку
І варіант
ІІ. Ознайомлення учнів із завданнями. Виконання роботи
Літературний диктант за творчістю ЛьюїсаКерролла
- Різновид художньої літератури, який зображає нереальні події та явища,створені фантазією автора називається……(фантастикою).
- Визначити жанр твору Л.Керролл «Аліса в Країні Див». (Повість-казка).
- Твір «Аліса в Країні Див» тісно пов'язаний із ……….(життям) письменника.
- Продовженням книги «Аліса в Країні Див» є книга ……..(Аліса в Задзеркаллі).
- Героїня книги «Аліса в Країні Див» має свого прототипа . Це ……. (Аліса Ліддел).
- Літературний прийом, який ґрунтується на використанні в одному контакті різних значень одного і того ж слова чи різних слів та словосполучень, близьких за значенням, називається …….(каламбур).
- Назвіть крилаті фрази з повісті-казки. (Життя – складна гра, в якій завжди одні виграють, а інші – програють. Всі люди дуже різні, як і мешканці Країни Див.)
- Як фраза Королеви свідчить про несправедливість суду в Країні Див? («Спершу вирок, обдумають потім… »)
- З яким навчальним закладом пов'язана уся біографія Л.Керролла? (Оксфордський університет. Прийшов у 19, пішов у 60 років.).
- Найвідоміший мультфільм за мотивами казки «Аліса в Країні Див», вперше створив …….(американський художник).
- Творча історія книги пов'язана з біографією письменника та життям Англії ………(«вікторіанської») доби.
- Які нагороди отримала стрічка кінематографу «Аліса в Країні Див»? (Два Оскара в 2011 році, перший – за найкращі декорації, другий − за найкращі костюми; Три золотих глобуси; Призи Британської академії.)
ІІ варіант
Літературний диктант за творчістю Марини Цвєтаєвої
- М.І.Цвєтаєва – видатна російська …….( поетеса ХХст.)
- Сім'я Цвєтаєвих через хворобу матері змушена була переїхати за кордон в …..( Італію, Швейцарію, Німеччину.)
- Всього один рік прожила М.Цвєтаєва н півдні України …..(в Криму.)
- Цвєтаєва дуже любила вірші англійського поета ……( Байрона.) і російського поета …..( О.С.Пушкіна).
- Перша збірка називалась ……(«Вечірній альбом»).
- Перекладачами поезій М.Цвєтаєвої були ……(В.Богуславська,
І. Папуша).
- Ліричний твір М.І.Цвєтаєвої носить назву …..(«Книги в червоній палітурці»).
- Головний образ у вірші – це ………(образ ліричної героїні).
- Улюблене заняття героїні − …….( читати книги).
- Назвати знайомі образи з прочитаних книг ( у вірші М.Цвєтаєвої). (Том Сойєр, ГекльберріФінн, Беккі, Індієць, Джо.)
- Як названо улюблені часи та імена у творі? (золоті)
- Долю Тома взнавала під музику …..( Гріга, Шукмана, Кюї).
ІІІ. Збір робіт.
ІV. Підсумок
V. Домашнє завдання
Підготувати повідомлення про Роальда Дала.
|