Туве Маріка Янсон. «Капелюх Чарівника». Робота над змістом казки

Тема. Туве Маріка Янсон. «Капелюх Чарівника». Робота над змістом казки.

Мета: ознайомити зі змістом твору, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст казки, розвивати навички виразного читання, переказу окремих епізодів, уміння працювати з текстом, виховувати доброту і почуття дружби.

Обладнання: портрет письменниці, казка «Капелюх чарівника», ілюстрації.

Тип уроку: формування й застосування навичок та вмінь

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності школярів

- Сподіваюся, ви отримали задоволення, прочитавши вдома казку Туве Янсон «Капелюх чарівника». Всесвітньо відома фінська письменниця Туве Янсон писала не лише для дітей, але і для дорослих. Найбільшу славу їй принесли казкові повісті про мумі-тролів - маленьких добродушних істот.
Витоки її творчості лежать у фінському селі з її неспішним укладом, здавна заведеним трудовим ритмом, затишним побутом, господарською діяль
ністю. "Капелюх чарівника" - це повість, в якій описується життя та пригоди друзів. Світ у казці повний чарівництва, фантазії, взаємної дружелюбності.
Мумі-троль – смішний, веселий, вигадливий бегемотик. Він любить подорожі і пригоди, несподіванки і небезпеки, загадки та ігри. «Ніколи не знаєш, що буде за слідуючим поворотом» - ось його філософія. Він сміливо іде в дорогу,відкриває нові моря, гроти , острови, долаючи незвичайні перешкоди. Долина, яку населяють Мумі – тролі та їх друзі - казковий куточок,острів дитинства. В Мумі долині відбувається те, про що мріють діти: тут можна літати на хмарах, грати в «джунглі», в «театр», винайти корабель , який ходить по морю і по суші, і по дну океана. Жителі Мумі долини ніколи не сумують, вони наділені людськими рисами.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Словесне малювання

  1. Опишіть, якими ви уявляєте собі мумі – тролів.
  2. Опишіть, яким ви бачите Мумі-дол.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

 1. Міні- вікторина

  1. Що роблять мумі- тролі в листопаді? ( Впадають в сплячку)
  2. Скільки днів і ночей проспав Мумі-троль? ( 100 днів і 100 ночей )
  3. Що робить честь будь-якому будинку в Мумі- долі? (Якщо там не буває сумно)
  4. Коли прокидається Сніф? (На тиждень пізніше інших)
  5. Як виходили з Мумі – дому його мешканці? ( По мотузяній драбині)
  6. Чого не люблять мумі – тролі? ( Коли багато снігу)
  7. Що знайшли діти на вершині гори, під час своєї першої прогулянки після сплячки? (Капелюх чарівника )
  8. Як мумі – тролі вирішили використати капелюх чарівника? (Для паперового сміття)
  9. Де вирішив сховатися Мумі – троль, граючи з друзями в хованки? (В капелюсі чарівника)
  10. Що з ним сталося? (Перетворився в страховисько)
  11. Чому друзі мало не побились під час гри в хованки? (Страховисько стало видавати себе за Мумі – троля)
  12. Хто врятував Мумі – троля? (Мама)

ІV. Вивчення нового матеріалу

 1. Коментоване читання фрагментів другого розділу казки Туве Янсон «Капелюх Чарівника».

 2.Бесіда

    • Де проходить дія казки?
    • Хто є мешканці Мумі – дома?
    • Як виглядають ці казкові герої?
    • Які звичаї жителів Мумі – дома?
    • Якими рисами характеру наділені мумі – тролі?

 3.Вікторина «Кому належать слова»

  1. « Клянусь своїм хвостом» (Мумі-тато)
  2. «Я побажала б собі очки, як в деревяної королеви» ( Фрекен Снорк)
  3. « В мене важко на серці, тому що Снусмумрик пішов!» (Мумі-троль)
  4. « Моя сумка пропала. А мені без неї не обійтись!» (Мумі-мама)
  5. « У мене є план, але він стосується тільки мене одного!»(Снусмумрик)
  6. «Я буду займатися ботанікою!.. Зберу найкращий гербарій на світі»(Хемуль)
  7. «Я хочу власну лодку!»(Сніф)
  8. «Це винятковий випадок! Необхідно провести збори!»(Снорк)
  1. Закріплення вивченого матеріалу

1. Підсумкова бесіда

    1. Чи дізнались ви щось нового на уроці?
    2.  Чим зацікавила вас книга Туве Янсон «Капелюх чарівника»?

VІ. Домашнє завдання

Дібрати цитати для характеристики героїв казки.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (29.03.2017)
Переглядів: 3094 | Рейтинг: 0.0/0
Що можна робити з інформацією
Правила поведінки за столом
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]