Персонажі, які оточують героїню

Тема. Персонажі, які оточують героїню

Мета: працювати над характеристикою образів твору «Аліса в Країні Див»; розвивати навички впізнавання героя за цитатою про нього, навички роботи з текстом і таблицею, вміння мислити і висловлювати власну думку; виховувати уважних читачів.

Обладнання: текст твору Л.Керролла «Аліса в Країні Див», ілюстрації із зображенням персонажів.

Тип уроку: комбінований урок.

 

 Хід уроку

 

 І. Перевірка раніше опанованих знань.

 1. Вікторина «Впізнай героя».

 1) «… дістав із жилетної кишені годинник, поглянув на нього і стрімголов побіг далі». (Білий Кролик)

 2) «В нашій родині завжди ненавиділи кішок: це гидкі, підлі, нестерпні створіння! Не нагадуй мені про них більше!» (Миша)

 3) «…найкраще ми обсушимося, коли влаштуємо Крос по Інстанціях.» (Дронт Додо)

 4) «За хвилину чи дві та вийняла чубук з рота і поклала на шапку гриба. Потім позіхнула разів зо два і потяглася. А тоді злізла з гриба і поповзла в траву…» (Гусениця)

 5) «Можеш трошки побавити його, якщо хочеш. Мені треба перевдягтися до вечірнього крокету в Королеви.» (Герцогиня)

 6) «Ну, куди-небудь, ти неодмінно потрапиш…якщо не лишишся там, де стоїш.» (Чеширський Кіт)

 7) «Ми з часом посварилися! Це було в березні, якраз тоді, коли цей (він показав своєю ложкою на Зайця) збожеволів. Розумієш, в Чирвової Королеви був прийом, і на концерті я мав співати пісню…» (Капелюшник)

 8) «Та що ви, товариство, я і не думав спати, – заговорив він охриплим спросоння голосом. – Я все чув, що ви тут говорили.» (Вовчок)

 9) «… побуряковіла від люті; хвильку вона їла Алісу поглядом хижого звіра, а тоді зарепетувала:

 – Відтяти їй голову! Відтяти їй!» (Королева)

 10) «Сумна й самітна сиділа вона на уламку прибережної скелі і голосно зітхала, наче серце в неї розривалося від пекучого болю.» (Потелячена Черепаха)

 11) «Ти, старенька, розкажи їй, як ми розважалися в наші часи.» (Грифон)

 12) «Давай свої свідчення … і не хвилюйся, а то я звелю стратити тебе на місці.» (Король)

 ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Слово вчителя.

 В книзі Л.Керролла «Аліса в Країні Див» один головний персонаж – Аліса. Всі інші є другорядними або ж виконують епізодичну роль. Саме завдяки їм Країна Див набуває особливого шарму, чарівності та неповторності.

 IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

 1.Розповідь учителя, поєднана із елементами бесіди та роботою з текстом.

 Білий Кролик – вигаданий керролловський герой, що зявляється на початку книги одягненим у жилетку. Він має у кишені годинник. Вдруге ми зустрічаємось з ним у четвертому розділі, коли він приймає Алісу за покоївку. Присутній цей персонаж і в останніх частинах твору, де за ним закріплена роль оповісника Короля і Королеви.

 Цікаво, що на честь цього літературного образу названо одну із малих планет.

 Чеширський Кіт – це один із незвичайних персонажів книги «Аліса в Країні Див». Він постійно посміхається та може за власним бажанням телепортуватися – швидко зникати або, навпаки, поступово розчинятися в повітрі,залишаючи лише посмішку.

 Робота з текстом.

 Завдання. Знайдіть і зачитайте цитату із повісті-казки «Аліса в Країні Див», де говориться про наявність у даного персонажа таких властивостей.

 В першому варіанті твору образу Чеширського Кота не було взагалі. З’явився він тільки в 1865 році у рукописі, що опублікувався. Стосовно його появи існує декілька версій.

  • У графстві Чешир, де народився Керролл, невідомий художник, за бажанням власників таверн, малював над їхніми дверима усміхнених тварин. Їх називали котами, хоча насправді це були леви чи леопарди. Але місцеві мешканці подібних живих звірів ніколи не бачили.
  • Вигляд котячих голів, що посміхаються надавали відомим чеширським твердим сирам, історія яких налічує більше дев’яти століть.

 Далі ми будемо говорити про Зайця, ймення якого перекладачі трактують по різному. Ймовірно, що поштовхом для вигадування такого дивного імені для літературного персонажа, як Березневий заєць (Божевільний березневий заєць) став розповсюджений в Англії в часи Л.Керролла вислів «Божевільний, як березневий заєць».

 Цікаво, що Джон Тенніел, перший ілюстратор твору «Аліса в Країні Див», намалював зайця з сіном у голові (в «вікторіанську» добу це був досить розповсюджений спосіб зображення божевілля).

 Робота з текстом.

 Завдання. Знайдіть у тексті твору докази божевільності цього героя.

 (Відчуває себе зобов’язаним постійно пити чай; димарі на його будинку нагадують заячі вуха, а дах вкритий заячим хутром.)

 Капелюшник – сусід Зайця. Одним із його прототипів вважають Теофіла Картера – чоловіка, котрий винайшов ліжко з будильником (воно скидало з себе сплячого, коли приходила пора вставати). Незабаром він став власником меблевого магазину. Через свою звичку стояти в високому капелюсі біля його дверей і отримав прізвисько Божевільний Капелюшник.

 Бесіда.

  • В якому розділі вперше з’являється Капелюшник?
  • Що ми дізнаємося про нього з його ж розповіді?
  • Як він себе поводить за столом?
  • Коли ми вдруге зустрічаємо цей образ у творі?
  • Капелюшник загадує Алісі загадку: «Чим ворон схожий на письмовий стіл?» Та врешті-решт признається, що сам не знає відгадки на неї. Про які риси характеру персонажа це свідчить?

 Праобразом Герцогині є герцогиня Маульташ – реальна історична особа. Вона мала дуже негарну зовнішність.

 Робота з текстом.

 Завдання. Зачитайте цитату, в якій йде мова про потворність Герцогині.

 V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

 1.Бесіда.

  • Чи всіх персонажів твору «Аліса в Країні Див» ми згадали на уроці?
  • Спробуйте назвати усіх героїв твору та коротко їх охарактеризувати.
  • Як ви гадаєте, чим другорядний персонаж відрізняється від епізодичного?

 2.Робота з таблицею.

 Завдання. Я пропоную вам заповнити таблицю, розподіливши всіх героїв, які оточують дівчинку на дві вказані в ній категорії.

 

Другорядні персонажі

Епізодичні персонажі

 

 

 

 VI. Підсумки уроку.

 VII. Повідомлення домашнього завдання.

 Намалювати одного із персонажів твору, котрі оточують Алісу в Країні Див.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (28.03.2017)
Переглядів: 4352 | Рейтинг: 0.0/0
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена
Птахи
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]