Розвиток зв’язного мовлення. Складання казки за прислів’ями

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Складання казки за прислів’ями.

Мета: вчити використовувати прислів’я у мовленні,пояснювати їх розвивати творчу уяву, усне та писемне мовлення, виховувати розсудливість, добре ставлення до людей.

Обладнання: збірки прислів’їв ,«Книга для читання» К. Ушинського

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення вивченого матеріалу про прислів’я.
  2. Наведення прикладів прислів’їв, пояснення, у якій ситуації можна використовувати.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.Вступне слово вчителя

 Крізь століття дійшли до нас короткі влучні вислови, що завжди були окрасою мови. У них закладено мудрі повчання. Майже кожну життєву ситуацію можна пояснити певними прислів’ями чи приказками, що дадуть оцінку події, явищу, рисам, характеру людини, та її вчинкам.

ІV. Підготовча робота до написання твору.

1.Творчі вправи:

  • Підібрати прислів’я до життєвих ситуацій.

Людина робить добру справу, але заздрісники намагаються зашкодити їй, та все ж вона не зважає на це. (Пси виють, а місяць світить. Собака гавкає, а караван іде).

Товариш засумував дуже, а ви з ним поговорили, втішили його, він і забувся про сум. ( Від теплого слова і лід розмерзає. Добре слово краще, ніж мед).

2. Яка може бути ситуація, коли вживають такі прислів’я :

Добро будує, а зло руйнує ( з єврейської )

Одна голова – добре, а дві – краще ( з російської ).

Добрий початок – половина роботи ( з німецької ).

  1. Які прислів’я будуть влучними до казок «Фарбований шакал»

(Усе минається, правда лишається . Дій по правді й нікого не бійся) «Момотаро, або хлопчик – Мізинчик» (Краще без грошей, ніж без друзів. Спільними зусиллями, можна й гору Тайвань пересунути).

4. Читання зразка твору за прислів’ями з книги К. Ушинського.

Визначити, яке прислів’я могло б бути заголовком до цієї казки. Іде багатий чоловік на базар, поганяє з усіх сил коней. Назустріч йому йде бідний. Питає багатий у зустрічного чоловіка: «Чи далеко ще до міста?» Подивився той на колеса і каже: «А якщо тихо поїдеш, то до ночі доїдеш». Розсердився багатий на таку відповідь та й ну коней гнати сильніше. Проїхав трохи, але переднє колесо злетіло, а залізна вісь в землю в’їхала і зламалася. Довелося йому шукати коваля. Цілий день ремонтували воза. Тільки на другий день пізньої ночі приїхав багатий до міста.

 5. Вибір теми для складання казки, обговорення її:

  • Як працюватимеш, так і житимеш.
  • Сім раз відміряй, а один раз – відріж.
  • Що посієш, те й пожнеш.
  • Хто рано встає, тому Бог дає.

 

V.Робота над складанням казки за прислів’ям.

 

VІ.Підсумок уроку.

Чого навчились ви сьогодні на уроці?

VІІ. Домашнє завдання.

Закінчити складання казки.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (26.03.2017)
Переглядів: 2115 | Рейтинг: 0.0/0
Птахи
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
У школі детективів
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле...
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]