Ніколай Антонов «Казка про житнє зеренце»

Урок 29

Тема. Ніколай Антонов «Казка про житнє зеренце»

Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю відомого болгарського поета Ніколая Антонова; розвивати та удосконалювати навички виразного читання; вчити засуджувати нерозумні рішення; виховувати стриманість, любов до праці.

Обладнання: портрет Н. Антонов; малюнки горобців; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Емоційне налаштування на урок

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На занятті не дрімати,

І знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаймо І заняття розпочинаймо.

II. Вправи на вдосконалення навичок читання

— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочинаємо наше заняття з розчитування.

 1 Дихальні вправи

— На вдих набрали повітря, на видих промовили голосні звуки: [а], [о], [у], [е], [и], [і].

— У кого найбільша кулька? (Імітують надування кульки.)

 2 Робота за індивідуальними складовими таблицями

 3 Читання за методикою Едігея: зкака,рецензе, бероцьго,ракашму, нєжит.

 4 Гра «Закінчи речення» (Хто це?Що це?). Робота в зошиті

 • Рідна, лагідна, найдорожча — ...

 • Запашний, білий, смачний — ...

 • Сірий, зубатий, голодний — ...

 • Білий, холодний, пухнастий — ...

 5 Робота над скоромовкою. Робота в зошиті

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

 • Промовити повільно;

 • промовити швидше;

 • промовити з вистукуванням;

 • промовити швидко.

 б Читання на прискорення (Іхв)

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми прочитаємо казку Н. Антонова «Казка про житнє зеренце», приділимо увагу вдосконаленню навичок виразного читання, навчимося визначати головну думку казки.

 1 Розповідь учителя про творчість Н. Антонова

 2 Опрацювання казки Н. Антонова «Казка про житнє зеренце»

 1) Читання казки учнями (мовчки). Робота в зошиті

— Який це твір за жанром?

— Чому ви так вважаєте?

— Які дійові особи казки?

 2) Повторне читання казки «ланцюжком»

 3) Аналіз казки.

— Куди поспішав дід?

— Про що він мріяв?

— Що свідчить про його неуважність?

— Чому побилися горобчики? Як це їх характеризує?

— Хто в казці зображений мудрим і працьовитим?

— Хто вам сподобався? Чому?

— Яка головна думка казки?

IV. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

 1 Творча робота. Робота в зошиті

— Поясніть вислів «Чому праця щастя приносить?».

 2 Довідкове бюро

Повідомлення про горобців з рубрики «Цікаво знати».

 3 Робота над прислів'ями. Робота в зошиті

— Яке з прислів’їв вам найбільше сподобалося? Чому?

— Поясніть їх значення.

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобалася вам ця казка?

— Як ви ставитеся до головних героїв казки?

— Що б ви їм порадили?

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2011 | Рейтинг: 0.0/0
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний...
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]