Ганс Крістіан Андерсен «Нове вбрання короля» (донська казка)

Урок 12

Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Нове вбрання короля» (донська казка)

Мета: ознайомити дітей з життєвим і творчим шляхом данського письменника; вчити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання з відповідною інтонацією, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Данії; портрет письменника; виставка книг; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

— Подивіться мені в очі. Погляньте одне на одного, посміхніться. Девізом нашого уроку будуть такі слова:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань

  1 Мовленнєва розминка. Дихальні вправи

  • Дмухніть на кульку.

  • Загасіть свічку.

  • Як гарчить собака?

  • Як цокає годинник?

  2 Робота над лічилками-віршиками

  • «Ішов індик з індичкою »;

  • « Галасливі ґави й галки »;

  • « Дві лисички біля річки »;

  • « Юшка і петрушка».

III. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми продовжуємо подорожувати країнами Європи та ознайомлюватись із творами письменників цих країн.

  ►► Технологія «Мікрофон»

— Чим літературна казка відрізняється від народної?

— Яких письменників-казкарів ви вже знаєте з попередніх уроків?

— Хто за національністю були ці письменники?

— Яку народну казку ми читали? («Як звірі не вберегли своїх таємниць»)

— Яку німецьку казку читали? («Кіт у чоботях»)

— Пригадайте, у якій літературній казці показано працьовитість та скромність, винагороду за людські чесноти. («Маленькі помічники»)

— У якій казці висміяно вади людського характеру? («Химерні бажання»)

IV. Повідомлення теми й мети уроку

— Чи доводилося вам чути ім’я такого письменника — Ганс Крістіан Андерсен?

— Чи читали ви казки цього автора? Які саме?

 1 Повідомлення про автора

— Ганс Крістіан Андерсен — відомий данський письменник, автор віршів, п’єс, романів. Андерсен написав понад 150 казок, які були перекладені більш ніж 100 мовами і принесли йому світову славу.

Андерсен народився у містечку Оденс. Батько його був шевцем, а мати — пралею. Дитиною хлопець любив слухати казкові розповіді батька. Він захоплювався театром і вдома створив ляльковий театр, для якого писав казкові п’єси, сам готував декорації і вирізав з паперу костюми. Робив він це так майстерно, що мати вирішила влаштувати його на навчання до кравця. Крім того, автор любив імпровізувати всілякі історії й хотів, щоб його розповіді слухали дорослі. Рідним ніколи було слухати хлопця, і він шукав «вільні вуха», щоби комусь розповісти свої історії.

1819 року Андерсен їде до столичного міста Копенгагена в пошуках щастя — він хотів стати актором. Але йому не вдалося. Та доля посміхнулася Гансові: він зустрівся з добрими людьми, які влаштували його в гімназію, і вже майже дорослим він сідає за парту поряд з малюками. Незважаючи на насмішки юнак закінчив гімназію, а згодом і університет.

Після завершення навчання в університеті Андерсен багато подорожує, знайомиться з видатними письменниками, пише романи, вірші, п’єси. Згодом починає писати казки, які стали надзвичайно популярними спочатку за кордоном, а згодом і на батьківщині письменника.

Герої казок Андерсена відомі усьому світові. Деяким із персонажів навіть зведено пам’ятники. Так, у Копенгагені пишаються пам’ятником Русалоньці, героїні однойменної казки Андерсена.

Сьогодні у світі налічується 26 письменників і 20 художників, які нагороджені міжнародною премією Г. К. Андерсена.

На мапі учитель вивішує Державний Прапор Данії.

 2 Передбачення

На дошці — малюнок корони.

— Як ви гадаєте, про кого чи про що будемо читати у казці?

— Не читаючи казки, а лише знаючи її назву, чи можете ви сказати, яка пригода трапиться? (Роздуми учнів.)

— Хочете дізнатися, що відбувалося насправді? Тоді слухайте уважно й намагайтеся знайти відповідь на запитання: що висміює автор казки?

 3 Словникова робота

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Тринькавіноземціволів

вбранняшахраїкортіло

каретачудернацьканікчема

гардеробчиновникирозкумекає

вирувалотицьнувшлейф

 4 Фізкультхвилинка

 5 Вправи на розвиток швидкості читання

Учні читають слова «буксиром» у парі із сусідом по парті.

 6 Гра «Прочитай початок»

Учитель називає слово з рядка, а учні знаходять і читають рядок спочатку.

V.  Опрацювання казки

 1 Аналіз змісту казки

 • Що понад усе любив король? Прочитайте про це в тексті казки.

 • Чи сподобався вам король?

 • Як його ошукали шахраї?

 • Чому і придворні і король не бачили тканини?

 • Чому вони не говорили правди? Якими вони були?

 • Чому саме до вуст дитини автор вкладає слова правди?

 • Яких людей висміяно в казці?

 • Проаналізуйте свою поведінку. Чи завжди ви говорите правду?

 • Чому люди цінують чесних і правдивих?

 2 Робота в групах. Гра «Добре і погане». Робота в зошиті

— Об’єднаємося в групи. У вас на парті є картки. Ваше завдання — заповнити таблицю, де слід зазначити добрі та погані риси характеру короля.

КОРОЛЬ

Добре Погане

— Тож яких рис більше у короля — гарних чи поганих?

— Діти, скажіть, що автор засуджує в цій казці?

— Чи справдилися ваші очікування, передбачення?

VI. Підсумок уроку

— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

VIII. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати казку.

Скласти план і переказувати за ним казку.

Для тих, хто любить читати • Г. К. Андерсен «Свиня-скарбничка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2513 | Рейтинг: 5.0/1
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб»
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Дорога від дому до школи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]