Заняття 31 Тема: Завдання на повторення вивченого за рік Мета: узагальнити знання учнів про поняття й судження; вдосконалювати навички роботи над задачами; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати старанність, працьовитість. Обладнання: кольорові олівці, символічний мікрофон. Хід Заняття I. Організація учнів Ось, друзі, і час нам уже звітувати, Чого ж ми навчились, чого досягли. Тож будемо всі перешкоди долати, Сміливо до знань перемоги іти. II. робота над темою 1. Поняття й судження Завдання 1 Метод Мікрофон» (усно) Доповнити наступні судження так, щоб вони стали правильними. • У 3 класі на уроках логіки я вивчав матеріал розділів... («Поняття», «Судження»). • У 3 класі я дізнався, що поняття бувають... (порівнянні (сумісні, несумісні), непорівнянні). • З розділу «Поняття» я ще дізнався про... (обсяг поняття і його зміст; співвідношення між обсягами, які можна зображати за допомогою кругів Ейлера). • Судження бувають... (правильні й хибні, прості та складні). • Складні судження правильні тільки в одному випадку: коли... (всі його частини — правильні прості судження). • У 3 класі на уроках логіки я продовжував розв’язувати задачі... (методом припущення й методом вилучення). Завдання 2. Сумісні та несумісні поняття. Учні повинні визначити, сумісні чи несумісні такі пари понять: а) кішка і собака (несумісні); б) квіти і не квіти (несумісні); в) непарні числа і числа, які не діляться на 2 (сумісні); г) широкий предмет і вузький предмет (несумісні). 2. Множини Завдання 3 Робота в групах (4 групи). Робота в зошитах. Учні працюють, після виконання коментують відповіді. Учні повинні згадати, які множини називаються рівними. Завдання 4. Сумісні чи несумісні такі пари понять: а) трикутник і квадрат (несумісні); б) квадрат і прямокутник (сумісні). Гра «Хто швидше?» (У множині кругів найбільша кількість елементів.) Завдання 6. Робота в парах. Учні працюють у парах, визначають кількість елементів у кожній множині та їх кількість у перерізі й об’єднанні. Відповіді самостійно записують у зошит. а) У множині А 5 елементів, у множині В 2 елементи. У перерізі множин А і В 0 елементів, а в об’єднанні — 7 елементів. б) У множині А 2 елементи, у множині В 6 елементів. У перерізі множин А і В 2 елементи, а в об’єднанні — 6 елементів. Множину А називають підмножиною множини В . в) У множині А 6 елементів, у множині В 3 елементи. У перерізі множин А і В 2 елементи, а в об’єднанні — 7 елементів. 3. Розв’язування задач методом припущення Завдання 5 Відповідь. Спортсмени посіли перші шість місць у такому порядку: Мацелюх, Андрущак, Малик, Іваненко, Тихонович, Кирилко. 4. Вправа на увагу Завдання 7. Робота в групах. Завдання на швидкість виконання. Учні мають домалювати малюнок. III. Підсумок Заняття Цей урок міцніше нас здружив З цікавою і дивною наукою, Щоб вогник знань у класі жив — Він буде запорукою. Мов естафету, вогник знань З рук в руки передайте, Побільше різних запитань Дорослим задавайте. | |
| |
Переглядів: 2009 | |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Всього коментарів: 0 | |