Рухливі ігри. Інструкція до гри

Тема. Рухливі ігри. Інструкція до гри

Мета: пояснитиучням, яке значення мають ігри й забави у зміцнені здоров’я, ознайомити дітей з новими рухливими іграми; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати уважність, спостережливість, вміння спілкуватися у колективі.

Обладнання: сюжетний малюнок із зображенням ігор; таблиця «Інструкція до виготовлення м’якої іграшки»; предметні малюнки до відгадок загадок.

Хід уроку

1. Організація навчальної діяльності

2. Активізація знань

Я знов повертаюсь в дитинство в думках,

Чарівне і вічне життя загадкове,

Шукаю коріння у твоїх літах,

Дитинство моє веселкове.

2.1. Введення казкових героїв

Коли пригадується дитинство безтурботне, то завше перед очима постають картини розваг, ігор та забав. Особливо, коли все залите сонячним промінням. Сьогодні до нас завітали Гра і Забава. Вони допоможуть нам провести урок.

Гра

Ви думаєте, гра - це пустощі?

Це своєрідне мистецтво. В іграх передається характер народу, виховуються дружні стосунки, чесність, повага, спритність, кмітливість. У грі змагаються, пізнають одне одного. Гра вносить радість, бадьорість у життя дітей. Рухатися, бігати, гратися - це означає жити.

Забава

Народна мудрість говорить: «Як дитина бігає і грається, так їй і здоров’я усміхається!» А люди свято бережуть не тільки свою мову, пісню, а, звичайно, ж і гру.

Недаремно кажуть:

Хочеш бути красивим - грайся!

Хочеш бути щасливим - грайся!

Хочеш бути здоровим - грайся!

2.2. Асоціативний кущ

Заплющіть очі і скажіть, які слова, думки викликало у вас слово «гра».

2.3. Класифікатор ігор

- Які види ігор вам відомі?

2.4. Встановлення предметних зв’язків

Гра та Забава.

- А чи пригадуєте ви, на якому з уроків ми вже зустрічалися з вами?

- У які ігри ми грали?

- Як називалася гра, де зустрічався такий звір:

Він вухатий, білобокий, косоокий і вусатий …

Як же того звіра звати? (Заєць)

(Правильно, ця гра має назву «Зайчику, зайчику!»).

А про кого ця гра, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте такі загадки.

У нього ніс в сметанці й ротик.

Відгадайте, хто це?(Котик)

Пошкребуся тут і там,

Кішці спокою не дам.

Зледачіли б кішки

Без малої … (Мишки)

 (Ця гра має назву «Котик і мишка»).

- Діти, а звідки ви знали як правильно треба грати в цю гру? (Знали правила гри).

- Як правильно називають по-іншому правила гри, ми дізнаємось сьогодні на уроці.

3. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці у нас нове слово: «Інструкція».

Інструкція - це вказівка на порядок і засоби виконання якої-небудь роботи, користування приладами, інструментами.

3.1. Аналіз різного виду інструкцій

Призначення інструкцій дуже різне, вони можуть вказувати як користуватися різними приладами, інструментами, як правильно грати в різні ігри, як виготовити власноруч м’яку іграшку чи вив’язати гарний узор.

Ось зразок інструкції виготовлення персонажів «Лялькового театру».

  1. Склади тканину навпіл.
  2. Вибери викрійку та приколи її шпильками до тканини.
  3. Вирізавши деталі, отримаєш 2 тулуби і 2 вуха.
  4. Вклади вушка між обома деталями тулуба. З’єднай деталі, прошивши швом «уперед голкою».
  5. Із ґудзиків, бісеру, клаптиків тканини зроби очі та мордочку.

Якщо виконувати чітко перелічені вказівки, то вийде ось такий персонаж лялькового театру. Виготовивши такі іграшки, можна грати в гру «Ляльковий театр».

Фізхвилинка

Зараз спробуймо пограти у гру «Відбий м’ячик зі словами».

Правила гри такі: один учень кидає м’ячик і промовляє слово, що є загальною назвою, той, хто спіймає, повертає кидком м’яч і в цей час додає у відповідь слово-приклад.

Наприклад:рослина - береза;

комаха - бджола;

3.2. Звіт пошукової групи «Всезнайки»

Гра та Забава підготували цікаву інформацію для вас.

Гра. Інструкція дуже необхідна річ.

Забава. Найпопулярніші ігри, що виникли тисячі років тому, теж мають певні правила, інструкції.

Найпопулярніші командні ігри - футбол, волейбол, баскетбол.

Вони також мають свої правила.

Найулюбленіша, найпопулярніша гра в усьому світі - футбол.

А коли з’явилась ця гра?

Вона виникла в Англії дуже давно, десь у XII столітті, значить, існує вона приблизно вісімсот років. У містах Англії у футбол грали спочатку на базарних площах і навіть на кривих та вузьких вуличках тогочасних міст.

У грі брали участь іноді до ста і більше гравців. Грали, звичайно, починаючи із середини дня і до заходу сонця. Спеціально вироблених правил гри не було, була боротьба за м’яч. Буйний натовп гравців у погоні за м’ячем змітав усе на своєму шляху. Сповнені жаху, притискувалися до стін будинків солідні громадяни, ченці і навіть безстрашні лицарі верхи на конях. Траплялися навіть жертви. Саме тому виникла потреба створити правила гри (інструкцію).

Дуже популярна в Англії й інша гра - теніс. Хоч вважається, що теніс - така ж англійська гра, схоже на те, що в цієї назви предок - француз, а не англієць. Під час гри французи звичайно вигукують: «Тене!» - Тримайте! Це вигук начебто і став назвою гри - словом «теніс».

Крім командних рухливих ігор існують тихі ігри.

Коли грають у «шахи» справжні майстри, скільки б людей не спостерігало за грою, у залі стоїть напружена тиша.

Відомо, що шахи з’явились в Індії, півтори тисячі років тому.

Хоч бої, які відбуваються між суперниками за шахову корону, безкровні, хоч шуму битви не чутно, проте, це справжня битва з наступами і відступами, боями і перемир’ями, поразками і перемогами. Адже «шахи» - це «воєнна» гра.

«Шашки» - зменшена форма від слова шахи. Ця гра була спрощенням гри в шахи: з усіх дійових осіб тут залишилися тільки пішаки і дами. Звідси й друга назва гри - дамки.

Тихою грою мало б бути й доміно, але, на жаль, шуму під час гри в доміно часом буває аж надто багато. Кажуть, начебто триста років тому її видумали католицькі ченці. Вони проводили за цією грою весь вільний від молитов час. А назву гра одержала від імені свого винахідника абата Доміно.

Тихими іграми можна вважати також розгадування різних ребусів, кросвордів (хоча й при цьому буває багато галасу). Хоч і не дуже складна це штука ребус, та назва в нього досить дивна й несподівана. Якщо слово «ребус» перекласти з латинської мови, то вийде «речами, предметами».

Ребус - це загадка, в якій заховане слово чи речення передається «речами», точніше - «намальованими речами, предметами».

Слово «кросворд» складається з двох англійських слів: «крос» - «хрест» і «ворд» - «слово». Клітинки в кросвордах заповнюються літерами зверху донизу і з лівого боку на правий, утворюючи перехрестя, «хрести».

Всі ці ігри відомі. Скажіть, чи можна грати в них, не знаючи правил, інструкцій.

Отже: Для того, щоб гра була цікавою, приносила задоволення, необхідно грати за правилами, за певною інструкцією.

3.3. Робота над тематичною ілюстрацією

- Яку відому гру зображено на малюнку?

Розкажіть, як грати в ігри «Піжмурки», «Палички-стукалочки», «Квач».

3.4. Складання інструкції

За аналогією до попередніх інструкцій складіть і запишіть правила (інструкцію) до гри «Квач з м’ячем».

Усі гравці вільно розбігаються по майданчику. Назначається «квач», у нього в руках м’яч. Квач кидає м’яч у тікаючих. Заквачений стає «квачем». Якщо «квач» не попав, то інший гравець бере м’яч і починається перекидання м’яча між гравцями. Вони кидають м’яч один одному доти, поки «квач» не відбере в них м’яч (доторкнеться). В цей час інші гравці не мають права ловити м’яч. Після того, як «квач» відбере м’яч, він намагається знову поквачити когось із гравців.

Вказівки до гри:

а) Гравці можуть бігати лише в межах майданчика.

б) Забороняється підкидати м’яч вище піднятих рук.

в) Гравець не буде вважатися закваченим, якщо м’яч не доторкнеться до нього.

3.5. Словничок-довідничок

Гравці, розбігаються, по майданчику, назначається, «квач», кидає, у тікаючих, не попав, починається перекидання м’яча, між гравцями, один одному, доти, поки, не відбере, доторкнеться, намагається, знову поквачити.

3.6. Зачитування інструкцій

3.7. Індивідуальна допомога учням, які її потребують.

3.8. Підготовка до гри за кращими варіантами інструкцій.

4. Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися про ігри?

- Чи подобається вам грати в ігри?

- У які ігри любите грати найбільше?

- Чому сприяє вміння грати в ігри?

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 15080 | Рейтинг: 3.0/6
Урок-повторення. У комп’ютерному класі
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Вітальна листівка до Дня перемоги
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]