Ілюстрація. Малюємо казку

Ілюстрація. Малюємо казку

Мета:

навчальна: поглиблювати знання учнів про художню ілюстрацію як вид книжкової графіки; самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; поглиблювати уявлення про малювання фігури людини;

розвивальна: розвивати навички роботи за уявленням; формувати в дітей образне, логічне, просторове мислення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати творчу уяву; розвивати вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу; стимулювати розвиток допитливості;

виховна: формувати в учнів ставлення до народної казки як до видатного добутку українського народу; виховувати любов до книги.

Обладнання: книжкові ілюстрації та навчальні роботи з методичного фонду.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок має на меті продовжити засвоєння знань, набутих на уроці 19 «Малюємо пісню».

Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням принести книжки зі своїми улюбленими казками.

Урок можна поєднати з уроком української літератури.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

(Учитель проводить опитування у формі вільної бесіди з метою виявлення знань учнів про ілюстрацію до літературного твору — див. урок 19, «Усі уроки образотворчого мистецтва. 3 клас».)

III. Вивчення нового матеріалу

Запитання

• Чи любите ви казки?

• Які українські народні казки ви знаєте?

• Які казки є вашими улюбленими?

(Під час уроку учні можуть посилатися на книжки зі своїми улюбленими казками, які вони принесли з дому.)

Пояснення вчителя

Ви вже знаєте, як намалювати ілюстрацію до пісні.

(Учитель пропонує учням роздивитися власні малюнки та пригадати, як вони створювалися. Під час пояснення вчитель пропонує учням проаналізувати власні малюнки з метою виявлення помилок. Свої помилки легше помітити, якщо від часу створення малюнка минув деякий час. Потрібно обов’язково запропонувати учням варіанти правильних рішень. Наприкінці завдання вчитель обов’язково має схвалити всі виконані малюнки, неодмінно знаходячи в них позитивні рі-шення.)

організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Перед кожним художником, який береться оформлювати книгу, постають цікаві та складні завдання. Мабуть,

О. Чичик. Ілюстрація до казки найважливішим є створення

«Кривенька качечка» (1998)образів героїв. Їх потрібно зоб-

разити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними, інакше кажучи — майже живими. Тільки тоді читач їм повірить і полюбить їх. Тому для порівняння робіт давайте подивимося на ті малюнки, де зображені головні персонажі казки.

(Для аналізування потрібно запропонувати учням ілюстрації різних авторів до однієї й тієї самої казки.)

Двоє різних художників намалювали ілюстрації до одного епізоду казки «Кривенька качечка».

• Який момент казки художники зобразили на своїх ілюстраціях?

• У чому схожі та чим відрізняються ілюстрації, які ми розглядаємо?

• Як художник ставиться до того, що зображує?

• Які засоби використовує художник, щоб висловити своє ставлення?

• Яка з ілюстрацій подобається вам більше? Чому?

Т. Пліска. Ілюстрація до казки «Кривенька качечка» (2005)

Схема послідовності малювання фігури дівчинки

(Під час уроку вчитель нагадує учням основні композиційні схеми та пропонує визначити, за якою композиційною схемою побудовано композицію тієї чи іншої ілюстрації, нагадує початкові відомості про побудову людської фігури.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте ілюстрацію до своєї улюбленої казки.

Пояснення до творчого завдання

Спочатку виконайте ескіз (невеличкий малюнок), у якому визначте місця для основних персонажів.

Намічаючи деталі зображення, намагайтеся виявити головне розміром і положенням на альбомному аркуші. Нехай головні персонажі будуть одягнені в національні костюми, характерні для місцевості, в якій ми живемо.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під керівництвом учителя учні аналізують виконані роботи анонімно. Щодо кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому припущено помилок. Наприкінці за стилем робіт клас намагається визначити їхнього автора.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2906 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Рукавичка»
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Дерева, кущі, трав'янисті рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]