Крапковий малюнок. Пуантилізм. Гра кольору

Крапковий малюнок. Пуантилізм. Гра кольору

Мета:

навчальна: продовжувати надавати учням відомості про техніки живопису; формувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати;

розвивальна: формувати в дітей образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності; стимулювати розвиток допитливості;

виховна: виховувати в учнів уважність.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників у техніці пуантилізму; навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ватяні палички; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Якщо зображення створюється окремими мазками правильної форми, крапками або прямокутниками, це — пуантилізм. Ця техніка живопису з’явилася на початку минулого століття, але художники дотепер полюбляють використовувати її для передавання стану природи і створення настрою в живописі.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

Обговорення учнівських робіт

Відбувається обговорення закінчених удома робіт. З малюнків створюють виставку «Тихі сутінки».

III. Вивчення нового матеріалу

організація сприйняття творів мистецтва

Слово вчителя

Тривожне очікування шторму, що насувається; сяйво спе-котного сонячного полудня...

• Скільки знадобиться кольорів, щоб передати їх на картині? (Відповіді дітей) Лише три! Так, трьох основних кольорів достатньо для створення будь-якого зображення. Коли ми бачимо два кольори поряд, наші очі самі створюють уяву змішування.

(Учитель пропонує учням роздивитися репродукції картин, виконаних у техніці пуантилізму.

Коротко знайомить учнів з особливостями техніки.

Учні мають визначити, якими кольорами скористалися художники для створення своїх картин.)

Складіть невеличку розповідь за кожною з картин.

П. Синьяк «Сен-Тропе, шторм» (1895)

Ж. Брак «Пейзаж в Естакі» (1906)

Намагайтеся передати свої враження від картини.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Пояснення до творчого

Завдання

Візьміть за основу чорно-білу репродукцію картини або фотографію і відтворіть її в малюнку за допомогою гуашевих фарб.

Малюйте крапками за допомогою ватяного тампона або пензля окремими мазками.

Почніть роботу з основних кольорів — червоного, жовтого й синього. Щоб одержати оранжевий колір, змішайте червоні й жовті крапки, зелений — блакитні й жовті.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення учнівських робіт потрібно акцентувати увагу учнів на передаванні стану та настрою.

Учні аналізують роботи своїх товаришів, обґрунтовують свою точку зору.

Коментар

Під час уроку учні мають засвоїти початкові відомості про колір як засіб виразності, демонструвати навички й уміння передавати настрій.

VІ. Домашнє завдання

Удома учні за потреби завершують роботу над деталями малюнка.

А. Дерен «Порт у Колліурі» (бл. 1906)

М. де Вламінк «Ресторан у Буживалі» (1907)



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1757 | Рейтинг: 0.0/0
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Підсумковий урок за І семестр
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]