Безпечний відпочинок

УРОК 29

Тема. Безпечний відпочинок

Мета: поглибити знання учнів про правила безпечної поведінки під час відпочинку; вчити уникати небезпек, бути обережними; виховувати відповідальність за власне життя, здоров’я.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Як уникнути неприємностей».

ХIД УРОКУ

1. Робота із загадкою

Сонце пече, липа цвіте.

День прибуває. Коли це буває? (Влітку)

Учитель. Літо — час канікул. Це час, коли ви відпочиваєте і поліпшуєте своє здоров’я. Як ви вважаєте, чи може відпочинок бути небезпечним? (Відповіді дітей)

— Про це ми сьогодні й поговоримо.

2. Робота за підручником (С. 97-101)

Читання тексту.

— Про що треба пам’ятати, відпочиваючи в селі або на дачі?

— Чому ви повинні дотримуватися правил безпечної поведінки?

— За якої умови відпочинок буде корисним, зміцнить ваше здоров’я?

— Доведіть, що сонце буває і корисним і шкідливим.

— Пригадайте, коли може статися сонячний удар.

— А коли можна отримати сонячний опік?

— Коли найкраще засмагати?

— Розгляньте малюнок на с. 97.

— На яку небезпеку наражаються діти?

— Як її можна уникнути? Дайте дітям корисні поради.

— Про що треба пам’ятати, перебуваючи біля річки, ставка, озера?

— Які правила безпечної поведінки на воді й біля води вам відомі?

— Розгляньте малюнок на с. 98. Яка небезпека підстерігає цих дітей?

— Розкажіть сусідові по парті правила безпечної поведінки на воді й біля води.

— Чим приваблює нас ліс?

— Що дарує нам ліс?

— Про що треба пам’ятати, перебуваючи в лісі?

— Чому не кожен гриб і не кожну ягоду можна класти в кошик?

— Розгляньте малюнки на с. 98. Назвіть зображені гриби і рослини.

— Чим вони небезпечні для людини?

— А для диких тварин?

— Які правила треба пам’ятати, щоб уберегти себе від небезпеки?

— Які гриби й ягоди можна збирати?

— Чому не можна у жодному разі куштувати ягід, яких не знаєш?

— Кому треба показати гриби і ягоди, які ви поклали у свій кошик?

— Які ще небезпеки підстерігають у лісі?

— Як слід поводитися під час зустрічі з дикими тваринами?

— Чому не можна робити різких рухів і втікати, коли зустрівся з дикими тваринами?

— Розгляньте малюнок на с. 99.

— Як слід поводитися, якщо зустрів гадюку?

— Що робити, якщо гадюка вкусила?

— Чим необхідно промити ранку?

— Що корисно пити?

— Розгляньте малюнок кліща.

— Чи бачили ви коли-небудь кліщів у лісі, на садових ділянках?

— Де багато кліщів?

— Де треба відпочивати у лісі, щоб зустріч з ними не відбулася?

— Чим небезпечний укус кліща?

— Який необхідно вдягати одяг, прогулюючись лісом? Чому?

— Розгляньте малюнок на с. 100.

— За малюнком розкажіть, як треба одягатися, коли йдеш до лісу.

— Де найчастіше присмоктуються кліщі?

— Чому укус кліща невідчутний? (Він вводить у ранку знеболювальну речовину. Через це відразу виявити його неможливо.)

— Розкажіть за малюнком, як треба діяти, щоб витягти кліща, що всмоктався?

— Чим треба залити місце довкола нього?

— Що слід робити, якщо кліщ не відпаде?

— А що робити, якщо хоботок кліща обірвався?

— Чому голку потрібно попередньо прожарити на вогні?

— Чому місце укусу треба промити водою з милом і змастити йодом?

— Чому треба ретельно помити руки?

— Чому необробленими руками не треба торкатися очей, носа, рота?

— Чому треба обов’язково звернутися до лікаря, а кліща віддати на аналіз?

— Як можуть зашкодити люди, перебуваючи в лісі?

— Яке лихо для лісу найстрашніше?

— Поміркуйте, чому пожежа — найстрашніше лихо для лісу?

— Від чого найчастіше виникають лісові пожежі?

— Пригадайте правила протипожежної безпеки, яких слід дотримуватись, щоб не спричинити пожежі в лісі.

— Наведіть приклади інших пожежонебезпечних місць.

— Розгляньте малюнок на с. 101. Чи правильно чинять діти? Чому?

— Чому біля поля, на якому дозріли зернові рослини, і біля торфовища не можна розпалюти багаття?

3. Фізкультхвилинка

Гра «Будь уважним» (на відпочинок м’язів, шиї та очей)

Школярів заспокоїти, посадити рівно, запропонувати руки покласти на парту, заплющити очі і, повільно відлічуючи, зробити

декілька обертів головою: на «раз» — підборіддя торкається грудей; на «два» — голова нахиляється праворуч; на «три» — потилиця провисла над спиною; на «чотири» — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконуємо 3-4 рази.)

Розплющити очі, подивитись на парту і сусіда, за командою вчителя погляд перевести на стіну, потім — у вікно, подивитись якомога далі.

4. Робота в зошиті (С. 50-51)

1) № 1. Розгляньте малюнок. Укладіть за ним речення.

Знайдіть на малюнку те, чим можна намастити обпечене місце.

Головний убір якого кольору краще одягти у сонячну погоду?

2)№ 2. Розгляньте малюнок. Укладіть за ним речення. Обведіть порушників червоним олівцем. Дайте їм корисні поради щодо безпечної поведінки.

3) № 3. Розгляньте малюнок. Укладіть за ним речення. — Яких помилок припускаються герої мультфільмів?

4) № 4. Практична робота.

Напишіть назви отруйних ягід.

Напишіть назви отруйних грибів.

Тест «Так чи ні?»

— Якщо тебе вкусила змія, то треба:

накласти джгут, перетиснути руку або ногу;

хоча б частину отрути відсмоктати ротом;

промити рану перекисом водню і перев’язати;

бігти скоріше додому;

кликати на допомогу.

— Щоб тебе не вкусив кліщ, треба:

не ходити до лісу;

вибирати у лісі сонячні місця;

гуляти у заростях кущів;

вдягати одяг з гладенької тканини;

перед походом у ліс побризкати себе одеколоном.

5. Підсумок уроку

— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?

— Яка небезпека підстерігає вас під час купання?

— Коли найкраще засмагати?

— Коли гадюка стає небезпечною?

— Як треба діяти, якщо вас вкусила гадюка?

— Обговоріть ці поради вдома.

— Де в лісі найбільше кліщів?

— Як вберегтися від кліщів?

— Що має робити постраждалий, щоб видалити зі свого тіла кліща?

— Яких правил протипожежної безпеки слід дотримуватись, щоб не спричинити пожежі в лісі?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 3407 | Рейтинг: 0.0/0
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]