Усне та письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом

Усне та письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач

Мета: закріпити знання усних та письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв'язувати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати самостійність під час роботи; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 505 (с. 80)

— Зачитайте відповідь до задачі. (Відповідь: картоплі 481 кг; буряка 154 кг; моркви 240 кг)

2. Гра «Допоможіть Сові розв'язати кругові приклади» (с. 81, завдання 509)

3. Фронтальне опитування

Завдання 506 (с. 81)

— Наведіть приклади одноцифрових, двоцифрових, трицифрових чисел.

— Скільки всього десятків у числах: 10; 1000; 657? (1 дес., 100 дес., 65 дес.)

— Скільки всього сотень у числах: 501; 1000; 400? (5 сот.; 10 сот; 4 сот.)

— Скільки всього одиниць у числах: 79; 460; 901? (79; 460; 901)

Завдання 507 (с. 81)

— У яких виразах обчислення треба виконувати тільки письмово?

— Знайдіть значення цих виразів.

Учні виконують завдання з коментуванням біля дошки.

 712 - 433 = 279348+ 455 = 803696-334 = 362

 840 - 347 = 493614 - 347 =267

 567 - 324 = 243748 + 264 = 1012

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні ми згадаємо вивчені прийоми обчислень, будемо розв’язувати задачі і рівняння, підготуємось до контрольної роботи.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Перетворення іменованих чисел (с. 81, завдання 508)

«Пригадай!»

 1 ц = ... кг1 т = ... кг1км = ... м

 1 см = ... мм1 м = ... дм1дм = ... см

2. Робота за таблицею (с. 81, завдання 511)

— Складіть і розв’яжіть задачу за таблицею.

Розв’язання

1) 7 ■ 8 = 56 (кг)

2) 7 + 2 = 9 (кг)

3) 9 ■ 9 = 81 (кг)

4) 56 + 81 = 137 (кг)

3. Розв'язування рівнянь з коментуванням (с. 81, завдання 510)

(х = 93; х = 303; у = 291; г = 252)

Фізкультхвилинка

4. Самостійна робота (с. 80, завдання 512)

— Виконайте обчислення у стовпчик.

790 - 675 = 115 (гірлянд)

— Перевірка виконаної роботи.

5. Робота над задачею (с. 82, завдання 513)

Аналіз задачі, запис короткої умови.

— Скільки листів отримав Святий Миколай із Харкова?

— Скільки листів отримав Святий Миколай із Одеси?

— Скільки листів отримав Святий Миколай зі Львова? Розв’язання учні записують самостійно.

Розв’язання

1) 985 - 768 = 217 (л.) — отримав Святий Миколай із Харкова;

2) 985 - 300 = 685 (л.) — отримав Святий Миколай із Одеси;

3) 768 - 685 = 83 (л.) — отримав Святий Миколай зі Львова. Взаємоперевірка виконаної роботи.

6.Усні обчислення. Гра «Мандрівник» (с. 82, завдання 514)

— Обчисліть за малюнком відстані між містами

• Ужгород — Чернігів — Київ (240 + 460 + 120 = 820 (км))

• Ужгород — Київ — Суми (600 + 300 = 900 (км))

• Ужгород — Хмельницький (600 : 2 = 300 (км))

• Ужгород — Київ — Чернігів (600 + 120 = 720 (км))

• Чернігів — Суми — Київ (240 + 300 = 540 (км))

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які вміння і навички ви вдосконалювали на уроці?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 82, завдання 515; 516.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (23.12.2015)
Переглядів: 2951 | Рейтинг: 0.0/0
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Риби
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]