Річна контрольна робота № 10 (розв'язування задач)

Урок 133

Тема: Річна контрольна робота № 10 (розв'язування задач)

Мета: перевірити рівень сформованості навичок розв'язувати прості та складені задачі; виховувати культуру письма.

I. Організаційний момент

II. Контрольна робота

1 варіант

 1) Учні посадили 40 дубів, а лип — на 8 більше. Скільки всього дерев посадили учні?

 2) У коморі стояли 52 банки соку, з них 35 банок березового, а решта — яблучного. На скільки більше було банок з березовим соком, ніж з яблучним?

3) До їдальні привезли 32 кг яблук і 9 пакетів груш, по 2 кг у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів привезли до їдальні?

 4) 18 кг борошна розсипали в пакети по 2 кг у кожний. 3 пакети борошна витратили на печиво. Скільки пакетів борошна залишилося?

 5) Довжина прямокутника 5 см, а ширина — на 3 см менша. Накреслити прямокутник. Визначити периметр.

6*) Довжина кита 33 м. Це на 19 м більше, ніж довжина акули. Яка довжина акули і кита разом?

2 варіант

 1) Першого дня учні підклеїли 35 книг, а другого — на 7 більше. Скільки всього книг підклеїли учні за два дні?

 2) Тато купив 45 кг овочів, з них 28 кг капусти, а решта — морква. На скільки кілограмів капусти більше, ніж моркви, купив тато?

 3) На зиму сім’я заготовила 7 трилітрових банок виноградного соку і одну десятилітрову. Скільки всього літрів соку заготовила сім’я на зиму?

 4) 16 кг яблук розсипали в пакети, по 2 кг у кожний. 3 пакети продали. Скільки пакетів яблук залишилося?

 5) Довжина прямокутника 6 см, а ширина — на 3 см менша. Накреслити прямокутник. Визначити периметр.

 6*) У класі 20 дівчаток, їх на 6 більше, ніж хлопчиків. Скільки учнів у класі?

 Шкала оцінювання

1-4 завдання — 2 бали: 1 бал за хід розв’язання;

1 бал за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію);

5 завдання — 2 бали: 1 бал — за розв’язання;

1 бал — за побудову фігури;

6 завдання — 2 бали: 1 бал за хід розв’язання;

1 бал за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).

 Фізкультхвилинка

III. Розв’язування логічних завдань

1) Скільки треба зробити розломів, щоб таку шоколадку розділити на окремі шматочки?

Розв’язання. Кожен розлом збільшує число шматочків на 1. Спочатку є 1 шматок — ціла шоколадка. Потрібно отримати 12 шматочків. Отже, треба провести 11 розломів. Важливо спочатку не повідомляти дітям цього простого розв’язання. Тоді вони швидше за все намагатимуться по-різному ламати шоколадку. Але кожного разу в результаті виходитиме 11 розломів.

Відповідь: 11.

2)Розлучаючись, друзі обмінялися рукостисканнями: кожен потиснув руку кожному. Всього було 10 рукостискань. Скільки було друзів?

Розв’язання потрібно супроводжувати малюнком. На ньому друзі позначені точками, а рукостискання — відрізками: відрізок АВ означає, що А і В обмінялися рукостисканням. Видно, що якщо

друзів двоє, то рукостискання 1, якщо троє — то 3, якщо четверо, то 6, якщо п’ятеро, то 10. Якщо ж друзів більше, ніж 5, то і рукостискань буде більше, ніж 10.

Відповідь: 5.

3) 10 жуків вишикувалися в хоровод і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки всього лапок виявилися вільними?

Розв’язання. у кожного жука 2 лапки зайнято, а інші 4 вільні.

Відповідь: 40.

4) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший попереднього на 3 роки, а сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному?

Відповідь: 2; 5; 8.

IV. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4067 | Рейтинг: 0.0/0
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Дикорослі рослини рідного краю
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]