Запрошуємо у світ етики. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і виконувати їх?

УРОК 1

Варіант 1

Тема. Запрошуємо у світ етики. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і виконувати їх?

Мета: ознайомити з новим поняттями етика, етичні норми, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння доводити свою думку, ілюструвати її прикладами; виховувати бажання виконувати правила поведінки.

Обладнання: картки з правилами для учнів, малюнки із зображенням ситуацій, мікрофон.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Вступне слово вчителя

(На дошці записаний епіграф до уроку — уривок із поезії Василя Симоненка «Ти знаєш, що ти — Людина?»)

— В усі часи, ще з самого початку виникнення на Землі Людини, вона почала замислюватися над своїм призначенням в житті, над своїм значенням для інших людей і всього світу. Про це думають і зараз, і кожний знаходить для себе свою відповідь на ці питання.

Але незмінною у всіх є думка, що кожна Людина — неповторна, унікальна, несхожа на інших. Тому і досі важливими для всього людства є слова Василя Симоненка:

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми говоримо про Людину, яка живеш на Землі серед інших людей, кожне слово, кожен вчинок, кожен крок її впливає на інших людей. Як жити так, щоб твоє життя гармоніювало зі світом, щоб ти почувався комфортно у колективі, щоб усім було затишно від спілкування з тобою?

Навчить усьому цьому нас предмет, який ми продовжуємо вивчати — етика.

Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки? Чи необхідно виконувати їх? Про все це ми з вами дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

 Ти знаєш, що тй — Людина? Ти знаєш про це, чи ні? Усмішка твоя — єдина,

 Мука твоя — єдина,

 Очі твої — одні.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вступне слово вчителя.

— Діти, уявіть, що кожний із вас на землі — один, навколо нікого, лише дерева, кущі, трави. На деревах — фрукти, на кущах — ягоди, на землі — овочі, є що їсти, але ви зовсім самотнІ. Ви можете дозволити собі робити все, що заманеться, бо ви нікому не заважатимете. (Вчитель дає час для обмірковування.)

2. Інтерактивна вправа «Я так думаю...»

— Озвучте свої уявлення.

— Чи добре було б одному?

3. Повідомлення вчителя.

— Якщо з’явиться ще хоча б одна людина, тоді кожен має поводитися по-людськи.

Кожна людина має бути високоморальною, бо вона живе серед інших людей і повинна дотримуватися відповідних норм. Це дуже важливо, і без цього не можна жити. Форми стосунків напрацьовує суспільство, регулюючи при цьому інтереси окремої людини й загалу в цілому. Норми таких стосунків набувають форми законів, що їх видає держава, або принципів, неписаних правил поведінки, які існують у вигляді уявлень про добро і зло, справедливість і честь, або у вигляді вимог, норм, правил, звичаїв і обрядів. Закони й правила — основа моралі.

Наука про мораль — це етика.

4. Робота зі скринькою нових слів.

Етика — це наука про мораль.

Мораль — це норми і правила поведінки у ставленні один до одного та до суспільства.

Етикет — це правила поведінки.

Етикетка — товарний знак, ярлик, що його наклеюють на товар або його упаковку.

Людські чесноти — позитивні особистісні якості людини

— Що таке етика?

— Що таке мораль?

— Відомо, що мораль — це норми і правила поведінки, встановлені один до одного та суспільства.

Моральні правила є виявом духовного світу людини. Гарне суспільство буде тоді, коли всі його члени дотримуватимуться певних правил поведінки

5. Інтерактивна гра «Мікрофон».

Передаючи уявний мікрофон один одному, учні висловлюють свою точку зору на поставлене питання.

— Як повинна поводитися вихована людина?

V. Фізкультхвилинка

— Проведемо коротку паузу для відпочинку і гуртом промовимо віршик Наталі Забіли:

Кожна бджілка — невеличка,

Та в великому рою Всі ми дужі, одностайні І гуртом усіх, звичайно,

Переможемо в бою.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Розв’язання змодельованих ситуацій.

Малюнок 1. Хлопчик допомагає бабусі перейти дорогу.

Малюнок 2. Дівчинка перев’язує ніжку кішці.

Малюнок 3. Хлопчик лежить на дивані, на підлозі розкидані книги, до кімнати заходить мама.

Учні поділені на групи. Кожна група обирає малюнок, розглядає його, складає коротку розповідь, стверджує моральні норми або заперечує їх.

2. Обговорення уявної ситуації.

— Закрийте очі і уявіть, гцо ви потрапили до школи, в якій зовсім не існує правил для учнів і ніхто не виконує правил поведінки.

1) Видно було б таку школу здалеку Біля неї не ростуть квіти і дерева, вона відлякує перехожих вибитими шибками і поламаними дверима.

2) Коридорами цієї школи час від часу пробігають учнІ. Вони не зважають на тих, хто йде назустріч, — і можуть штовхнути і побігти далі.

3) Сходами униз ніхто не користується, адже є перила, якими так зручно їздити. Щоправда, учнів у такій школі залишилося мало — багато хто з них лікує переломи в лікарнІ. Зайдемо в клас. Що ми побачимо?

(Відповіді дітей.)

— Чи сподобалось би вам навчатися в такій школі?

— А які правила для учнів вам відомі? Чи необхідно їх дотримуватися і чому?

(Дітям зачитати правила для учнів із карток.)

3. Обмін думками «Які ми виховані».

VII. Підсумок уроку

— З яким новим поняттям ви познайомилися на уроці?

— Що таке етика?

— Що таке мораль?

— Чи необхідно дотримуватися правил поведінки?

VIII. Домашнє завдання

Написати твір «Мій друг — хороша людина».

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1787 | Рейтинг: 0.0/0
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Свято, коли весело
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Листяні та хвойні рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]