Права дитини на здоров’я в сім’ї та суспільстві

УРОК 14

Тема. Права дитини на здоров’я в сім’ї та суспільстві

Мета: розширити уявлення учнів про основні права дитини в сім’ї та суспільстві; викликати в учнів бажання знати свої права; сприяти розумінню учнями важливості прав дитини для розвитку особистості; розвивати самостійність.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Права дитини».

ХІД УРОКУ

1. Вступна бесіда

Учитель. Що потрібно для того, аби дитина виросла? (Їсти, гратися, займатися фізкультурою, вчитися, спілкуватися, дотримуватися здорового способу життя тощо)

— На все, про що ви зараз сказали, ви маєте право.

Як ви розумієте значення слова право? (Необхідне правило; те, що можна робити)

— Право — надана законами держави можливість здійснювати певну діяльність.

У кожної людини є свої права, які захищаються законами держави і міжнародними законами. У кожної дитини також є права, і вони також захищаються державним законом, а ще міжнародним законом — Конвенцією ООН про права дитини. Держави, які прийняли (ратифікували) Конвенцію, погоджуються, що на їх території діти мають права, окреслені цим законом. Україна прийняла даний закон. (Вчитель демонструє плакат «Конвенція прав дитини» і перераховує основні права дитини.)

2. Робота за підручником (С. 41-42)

Читання тексту.

— Хто вас захищає?

— Як називається Основний Закон країни?

— Які права ви маєте за Конституцією?

— Розгляньте малюнки підручника.

— Які права дитини затверджені Організацією Об’єднаних Націй? Укладіть відповідні речення.

Висновок: права дітей захищає держава. Якщо ви відчуваєте певні утиски з боку старших чи однолітків, звертайтеся по допомогу до старших друзів, учителів, до міліції або соціальної служби.

— Розкажіть про права, які допомагають вам зберегти й зміцнити здоров’я.

Учитель. Для того щоб зберегти право, наприклад право на навчання, дітям потрібно дотримуватись певних обов’язків.

— Які учнівські обов’язки ви знаєте? (Доцільно записувати відповіді на дошці або на плакаті. Увага учнів звертається на те (і це позначається стрілочками), що обов’язки пов’язані з правами.)

— Оскільки право навчатися є не тільки в одного учня, а й у його однокласників, то ваш обов’язок — не порушувати їх права, тобто не заважати їм слухати і вчитися на уроці. У вчителя є право працювати — навчати всіх дітей у класі, тому ніхто не повинен порушувати право вчителя, а обов’язок учня — не заважати вчителеві проводити урок.

— Які ще обов’язки є в дитини?

Вчитель разом із дітьми створює плакат «Мої обов’язки», куди записує основні обов’язки дітей (вчитися, піклуватися про здоров’я, любити батьків, виконувати правила, встановлені в школі, тощо).

Важливо підвести учнів до висновку, що в дитини є право на здоров’я, на любов батьків, отже, є й обов’язок піклуватися про своє здоров’я, турбуватися про батьків і т. ін.

Висновок: права й обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов’язані і дуже важливі; життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки як гарантію дотримання прав інших.

3. Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири —

У лісок ми ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає,

Швидко лис десь пробіжить,

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили руки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

У лісок підемо знову.

4. Робота в зошиті (С. 25-26)

1) № 1. Вивчення вірша.

— Назвіть права дитини, про які йдеться у вірші.

І дівчатко, і хлоп’я Мають право на ім’я.

Ти — Надійка, я — Василь.

А оцей малюк — Максим.

Мають Дмитрик і Оленка Ще й по батькові ім’я.

«Я — Дмитро Ілліч Орленко!» —

Каже впевнено хлоп’я.

І дівчатко, і хлопчина,

І великі, і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати Україну словом МАТИ,

Бо вона дітей завжди Оборонить від біди.

(І. Жиленко)

2) № 2. Напишіть, які права дитини, затверджені ООН, вам відомі. Які з цих прав допомагають збереженню й зміцненню здоров’я?

— Якби ви складали перелік прав дитини, що б ви до нього включили?

3) Розгляньте малюнок на с. 26. Згадайте казку А. Ліндгрен «Малюк і Карлсон, що живе на даху».

— Який персонаж казки викликає співчуття і чому?

— Хто гнітить Малюка?

— Як ви ставитесь до слів фрекен Бок: «Нічого-нічого, — сказала фрекен Бок, — у мене і діти і собаки швидко стають шовковими».

— Яке ім’я придумав Малюк для фрекен Бок?

— Хто в цій історії виступає захисником прав Малюка?

4)№ 4. Обведіть номери правил, яких ви дотримуєтесь, зеленим олівцем, яких не дотримуєтесь — червоним.

1) Готовий допомогти товаришеві.

2) Не ображаю менших.

3) Мирно граюся з друзями.

4) Поважаю працю чергових.

5) Завжди вітаюся з товаришами.

6) Не гніваюся, коли програю у грі.

7) Чемно розмовляю з однокласниками.

5. Підсумок уроку

— Які права мають діти?

— У яких документах записані ці права?

— Що означають слова «Ти — не один!»?

— До кого діти можуть звернутися по допомогу?

— Які ваші права порушуються в родині, в школі?

— Хто вам може допомогти мати рівні з іншими права?

— Які права та обов’язки має школяр?

— Розкажіть про свої права, які допомагають зміцнити й зберегти здоров’я.

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 1761 | Рейтинг: 0.0/0
У школі детективів
Мистецтво оригамі
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Весняні свята. Мамин день
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]