Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси

Урок № 13

Тема: Інформація. Як людина сприймає інформацію. Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint

Мета уроку:

  • дати уявлення про інформацію, розширити інформаційну картину світу;
  • розвивати увагу;
  • виховувати естетичні почуття.

Обладнання: програма «Paint».

Хід уроку

 

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти ми з вами знаходимось у комп’ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно вчинили учні, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?

1.      Пустотливі учні весело гралися на перерві біля школи, обливаючи один одного водою із водяних пістолетів. Пролунав дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики.

  • Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2.      Учень, виконуючи завдання на карточці, прикрипів її скетчем до екрана монітора.

  • Які правила він порушив?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Робота над запитаннями.

Ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі, вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.

  • А яку тему вивчали на минулому уроці? (Урок малювання).
  • Пригадайте, що треба, щоб стартувала програма «Paint».
  • Як створити малюнок олівцем на комп’ютері?
  • Як повернутися знову на робочий стіл?

2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 27 з підручника.

Розминка.

На минулому уроці ви домальовували малюнки за початком. Сьогодні ми з вами будемо продовжувати малювати.

Завдання 1.

Розмалюй кульки, які позначаються числами, більшими ніж 8, в червоний колір, розташовані між числами 3 та 6 – в синій.

Завдання 2.

Розмалюй ті квіточки, які обведені товстою лінією.

Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні ви ознайомитесь з таким поняттям як інформація.

Тема сьогоднішнього уроку: «про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію». (Тема записана на дошці).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь казки вчителем

Гномик Мудрунчик повертався з лісової школи і зустрів Ганнусю. Він повідомив Ганнусі про те, що в нашому лісі відкрилася школа детективів і він туди записався.

— Цікава інформація, - сказала Ганнуся, - А як ти собі уявляєш, що таке інформація?

Мудрунчик відповів, що, мабуть, це повідомлення.

— Ось, тільки-но я повідомив тобі новину про школу детективів і ти одразу ж промовила це слово. І вчора теж, коли я сказав, що наша команда виграла, дідусь відповів, що ця інформація йому відома. Ще вранці диктор по радіо сказав:»Послухайте інформацію про погоду в нашому лісі».

— Я теж так думаю, - підтвердила Ганнуся. – Це повідомлення про щось. Наприклад, про школу, про погоду, явища природи, про людей, тварин, різні предмети.

Мудрунчику стало зрозуміло.

2. Робота з підручником.

А тепер, діти, відкрийте підручник на с. 28.

3. Вибіркове читання.

Прочитайте і знайдіть відповідь на питання, що таке інформація?

4. Фізкультхвилинка.

Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію.

На кожне питання відповідайте хором «Так» чи «Ні» та імітуйте рухами.

Сорока плаває? – Ні! (Розмахують руками).

Окунь плаває? – Так! (Пливуть).

Горобець літає? – Так! (Розмахують руками).

Щука літає? – Ні! (Пливуть).

Зозуля плаває? – Ні! (Розмахують руками).

Карась плаває? – Так! (Пливуть).

ІV. Робота за комп’ютером.

1. Бесіда.

А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером.

  • Пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

Тихенько сядьте за свій комп’ютер. Сьогодні продовжимо роботу з програмою «Paint».

  • Скажіть, що слід зробити, щоб стартувала програма «Paint»?

Тепер на панелі інструментів оберіть інструмент олівець і починайте створювати малюнок. Спробуйте намалювати дерево. Якщо щось вийшло не так, можна скористатися гумкою. Вона знаходиться на панелі інструментів. Клацніть на гумку лівою кнопкою миші. Тепер перенесіть гумку до того місця на малюнку, яке хочете стерти, і починайте витирати.

2.  Практична робота учнів

Учні створюють  малюнок олівцем.

3. Релаксація.

Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Подивіться на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4, потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1 – 6. повторити 4 – 5 разів.
  2. Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.

V. Закріплення знань учнів.

Підсумок уроку.

Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.

  • Що треба для того, щоб програма «Paint» стартувала?
  • Як створити малюнок олівцем на екрані?
  • Що таке інформація?
  • Наведіть власні приклади інформації.

VІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» (Підручник, сторінка 29)

Завдання легше.

  • Назву якої городини слід вписати у клітини?

Завдання складніше.

  • Придумайте подібне завдання.

Вибирайте завдання за власним бажанням.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 3510 | Рейтинг: 0.0/0
Робочий стіл. Піктограми
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Весняні свята. Мамин день
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]