ОскарУайльд (1854-1990). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору

Тема. ОскарУайльд (1854-1990). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору

Мета: познайомити дітей з відомостями про Оскара Уайльда, допомогти краще засвоїти ідейно-художній зміст казки, познайомити з героями, їх характеристикою; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення; прищеплювати учням поняття про справжню красу, її ознаки та місце в житті людини.

Обладнання: політична карта світу, портрет О.Уайльда.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

1.      Повідомлення теми, мети уроку.

II.      Сприймання і усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1.      Слово вчителя про Оскара Уайльда.

Оскар Уайльд - видатний англійський письменник ХІХ століття, автор багатьох творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Знайомство із творчістю цього митця починається з його казок («Щасливий Принц», «Зоряний хлопчик», «Соловей і троянда» та ін.). У «чарівних оповіданнях» Оскара Уайльда (саме так називав свої твори письменник) відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові і милосердя. Письменник був закоханий у все вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя. О.Уайльд вважав, що художник - створіння надзвичайне, і тому справжній митець повинен вирізняти з натовпу невігласів. Відповідно до власного афоризму - «Необхідно або самому бути твором мистецтва, або носити на собі твір мистецтва» - письменник одягався в оксамитові костюми, короткі штани, шовкові панчохи. Він прогулювався Піккаділі з квіткою соняшника або лілеї в руках, і весь його вигляд ображав загальноприйняті уявлення про пристойність, викликав глузування і роздратування. Карикатури на Уайльда не сходили зі сторінок сатиричного журналу «Панч». Навіть з’явилась комічна опера, головний герой якої - товстий поет - був дуже схожий на Уайльда. Попри це Уайльд мав багато друзів і прихильників, які цінували його талант, чарівність, доброзичливість, дотепність. Жарти й афоризми письменника були дуже популярні:

«Художник творить життя»;

«Життя коротке, мистецтво вічне»;

«Коли Добро безсиле, воно - Зло»;

«Любов мусить прощати всі гріхи, тільки не гріх проти любові».

Протягом життя Уайльд переконався, що справжня краса впливає на людину, вона здатна облагородити душу, зробити її прекрасною і людяною.

2.      Читання казки «Хлопчик - зірка». С.

III.     Осмислення знань, одержаних на уроці.

і.       Бесіда.

-        Чому, на вашу думку, казка починається з опису зими?

-        З якими героями ми познайомилися?

-        Про що розмовляли лісові мешканці? Як ставився до зимової негоди кожен із них?

-        Що знайшли у лісі лісоруби? Як вони вчинили із знахідкою?

-        Де виховувався Хлопчик-зірка? (Хлопчик-зірка ріс, виховувався разом з дітьми лісоруба).

-        Яким автор змальовує хлопчика? Зачитайте його портретну характеристику.

-        З чим автор порівнює хлопчика? (З квіткою).

2. Запис схеми на дошпі та в зошитах.

«золоті кучері - як пелюстки нарциса»

Хлопчик

« немов квітка     « губи - як пелюстки

в полі»       червоної троянди»

« очі - як фіалки»

-        Чому саме з квіткою порівнюється хлопчик? ( Квітка - символ краси.)

-        З якими ж саме квітками порівнюється хлопчик і чому?

Квітка - символ краси троянда - любов фіалка - ніжність, доброта нарцис - гордість, себелюбство

-        Що ви можете сказати про інших героїв казки?

-        Хто із лісових мешканців лаяв холодну погоду? (Вовк,Коноплянки)

-        Кому до вподоби була морозна погода? (Совам).

-        До кого в рабство потрапив Хлопчик-зірка?

-        Чому Зайченя тричі рятувало хлопчика? (Хлопчик тричі врятував його від пастки мисливця.)

-        Знайдіть опис матері хлопчика. Що вас вражає в описі жебрачки? («Зранені босі ноги, з яких сочилася кров».)

- А як же Хлопчик-зірка відносився до інших героїв, до своїх рідних?

IV.    Підсумок уроку.

-        Хто ж головний герой казки?

-        Назвіть позитивних і негативних героїв.

V.      Домашнє завдання.

Скласти план казки. Намалювати ілюстрацію до казки.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (31.03.2017)
Переглядів: 1723 | Рейтинг: 0.0/0
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]