Усний переказ епізодів казки Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик

Тема. Усний переказ епізодів казки Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик

Мета: вчити творчо переказувати епізод прочитаного твору; закріпити знання змісту казки; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення учнів, їх фантазію, уяву; формувати творчу гуманну особистість.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Мета казкарів — виховувати людяність - цю дивну здатність перейматися чужим горем,

радіти радощами іншого, переживати чиюсь долю, як свою .

К. Чуковський

Хід уроку

I.       Організація класу.

II.      Робота за темою уроку.

1.      Слово вчителя.

"Які щасливі очі у казок...” Можливо, саме тому ми так любимо і в дитинстві, й, ставши дорослими, дивитися очима казки на навколишній світ. Казка дихає ароматом романтики, добра, фантазії, незвичності. І виникає вона часто-густо теж за незвичайних обставин. Так, свої перші казки данський письменник Г. К. Андерсен почув у дитинстві від бабусь із сусіднього притулку для літніх людей. Він по-своєму прикрашав нехитрі розповіді, немов розфарбовуючи свіжими кольорами, і по-новому розповідав їх стареньким, але вже від себе. А ті лише зачудовувалися і шепотіли поміж собою, що маленький Ганс дуже розумний. Сьогодні ми теж спробуємо внести у відому казку щось своє, як колись юний Андерсен, та розповісти її по - своєму. Можливо, нам пощастить довести, що казка може народитись за шкільною партою. Сьогодні будемо вчитися переказувати епізод з казки від імені вигаданого героя. Але перед тим, як розпочати роботу, поміркуймо, яку мету ставлять перед собою казкарі.

2.      Обговорення епіграфа уроку.

словах К. Чуковського зустрічаємо надзвичайно важливі поняття: людяність , перейматися , "переживати", тобто співчувати, єднатися почуттями. Як ви розумієте ці властивості душі? Чи вмієте ви співпереживати? Герої яких казок (творів) вас зворушили? Які почуття збудили?

3.      Відстеження плину казки в логічній послідовності, вибір епізоду для переказу. Учитель. Для творчого переказу вам необхідно пригадати, як розгорталися події казки, а потім вибрати необхідний епізод.

Вибір героя, від імені якого учень переказуватиме епізод казки. Хто б міг стати героєм вашої казки? (Сонячний промінчик, що постійно зазирав у віконце будинку, кошеня, яке жило в домі, дзеркало, свічка, тощо.)

Робота з "Анкетою мого казкового героя”.

Анкета мого казкового героя і.Ім'я.

2.Зовнішність.

2.      Вдача (веселий, сумнии, привітнии, злии, чемнии, забудькуватий, говіркий, дотепний, вигадник...)

3.      Кого з героїв казки він любить? Кого - ні?

4.      Його улюблене заняття.

5.      Мова героя.

Зачитується Пам ятка майбутньому казкареві .

-        Користуючись планом казки, вибери епізод творчого пере - казу. Придумай героя, від імені якого ти вестимеш оповідь.

-        Склади "Анкету свого казкового героя”.

-        Напиши творчий переказ на чернетці.

-        Не розчаровуйся, коли щось не вийде, — ніщо не завадить спробувати ще раз. Ти не казкар, ти лише вчишся, але старанність допомогає творити чудеса. Успіху тобі.

ІІІ.     Підсумки уроку.

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана

Або про те, як весело козак

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив,

А згине зло. І правда переможе!

Ліна Костенко

Сподіваюся, що правда переможе і в ваших майбутніх казочках. Хочеться вірити, що, можливо, хтось із вас стане письменником-казкарем - і читачі дивитимуться на світ "щасливими очима" саме ваших казок, на ваших творах вчитимуться людяності... А поруч із портретами таких славетних казкарів світу, як Шарль Перро, Г. К. Андерсен, О. Пушкін, у шкільних класах з'являться і ваші. Тож творчих вам успіхів!

IV     . Виставлення оцінок і їх мотивація .

V.      Домашнє завдання.

Прочитати казку О.Уайльда «Хлопчик-зірка».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (31.03.2017)
Переглядів: 1690 | Рейтинг: 0.0/0
Природа в місті (селі) та його околицях
Саморобна дидактична гра «сад і город»
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]