Аплікація з кольорового паперу «квітка»
Урок 31

Тема. Аплікація з кольорового паперу «квітка»

Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення апліка-ції, закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.

Матеріали та інструменти: кольоровий папір, картон, кольорові ілюст-рації, клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, серветки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Хвилинка практичного вправляння

1. Показ вчителем графічного зображення ліній.

2. — Діти, на столі в кожного з вас є аркуші, на яких зображені різні фігу-ри (круг, овал, квітка, криві лінії). Їх треба вирізати.

3. — Складіть паперову смужку «гармошкою», намалюйте круг і виріжте його.

4. Повторення правил роботи з клеєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми виконали підготовчу роботу для того, щоб зробити гарну аплікацію «Квітка».

Розповідь учителя.

А сьогодні, діти, паперові квіти

На уроці з вами будемо робити.

Хоч не будуть мати вони аромату,

Все ж їх, як і справжні, можна дарувати.

— Так, діти, сьогодні будемо робити аплікацію «Квіти». Вирізуватиме-мо деталі за шаблоном.

ІІІ. Планування роботи

• Розглянути зразок аплікації;

• зіставити з шаблонами;

• дібрати папір і форму квітки;

• підготувати матеріали та інструменти, основу виробу (чорний папір);

• приклеїти деталі.

IV. Практична робота

1. — Діти, уважно розгляньте аплікацію. Які квіти тут зображені?

— Так, це нарциси.

Послухайте легенду «Нарцис».

В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:

— Віднині ти завжди дивитимешся у воду,— і перетворив його на нар-цис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду...

Цю ж саму легенду завіршувала київська поетеса Валентина Бутрім. По-слухайте її і спробуйте уявити все, про що йдеться.

Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує легенду «Нарцис».

Розказують, було таке колись...

Жив у селі юнак один, Наркіс.

Був той юнак вродливий, худорлявий,

Високий, кароокий і білявий.

Дівчата по нім сохли, та Наркіс

На жодну з тих дівчат і не дививсь.

Проте щодня дививсь в озерну воду,

Подовгу милувавсь на власну вроду.

Одна з дівчат Наркиса прокляла.

Вона, напевно, відьмою була,

Бо те прокляття мало дивну силу:

На квітку юнака перетворило.

...Є вишукана квіточка — нарцис.

Голівку опустила, як Наркіс,

Неначе теж у воду задивилась...

Давно вже ця легенда народилась...

2. Повторення правил роботи з ножицями.

3. Діти працюють самостійно за поданими інструкціями. Вчитель у разі потреби допомагає їм, нагадує, що виконувати завдання треба швидко, акуратно, працювати старанно.

4. Аналіз виробів.

Звертається увага на якість аплікації, компоновку, співвідношення ко-льорів.

V. Підсумок уроку

— Яку квітку вчилися виготовляти?

Читання вчителем вірша «Квітка».

Найбільше диво — пуп’янок.

Ще вчора не було,

А нині відкривається,

Як полум’я, зело.

Пелюстка за пелюсткою —

Будується дашок,

Розв’язується, начебто

Дитина з пелюшок.

А я дивлюсь годинами,

Коли ж те немовля

Підніметься й долонею

Махне мені з гілля.

Нічого не побачиш ти,

Дивись хоч сім століть.

А відвернись на хвилечку —

Малятко вже стоїть.

Стоїть собі на блюдечку

І думає про щось.

А я так само думаю:

Звідкіль воно взялось?

(Д. Павличко)

VI. Прибирання робочого місця

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 7239 | Рейтинг: 5.0/1
Місця підвищеної небезпеки у школі
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Дерева, кущі, трав'янисті рослини
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Підсумковий урок за І семестр
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]