Аплікація із рослинних форм
Урок 6–7

Тема. Аплікація із рослинних форм

Мета: формувати в учнів поняття про аплікацію; вчити характеризува-ти особливості рослинних форм; розвивати вміння підбирати матеріал від-повідної форми і кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак та охайність у роботі з природним матеріалом.

Обладнання: засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів.

ХІД УРОКУ

І. організація учнів до уроку

Учитель

Листячко дубове, листячко кленове

Жовкне і спадає тихо із гілок.

Вітер позіхає, в купу їх згортає

Попід білу хату та на моріжок.

Айстри похилились, ніби потомились,

Сонечка нема. Спатоньки пора!

А квасольки в’ялі до землі припали,

Наче під листочком вогник догора.

II. Повідомлення теми і завдання уроку

III. робота над темою уроку

1. Вступна бесіда вчителя.

— Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки, шишки, каштани, жолуді та насіння. Всі ці дари ви просушили, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби.

2. Словникова робота.

Аплікація — це накладання, нашивання, наклеювання матеріалів різ-ної форми на інший матеріал — основу, тло. Слово «аплікація» в перекладі

з латини означає «накладання». Аплікація — це один із видів образотвор-чого мистецтва.

3. Демонстрування зразків різних видів аплікацій.

— Гляньте, які зразки надіслала вам Осінь. Чи подобаються вони вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені.

(При аналізі форми зображень зосереджую увагу учнів на видах листків, на тому, листки якого дерева підходять для тулуба пташки, голови, крил іт. ін.)

— Щоб не помилитися у виборі листочків, давайте пограємо у дидак-тичну гру «З якого дерева листок?»

(Ділю клас на дві команди. Демонструю по черзі висушені листки з різних дерев і запитую: «З якого дерева листок?». Відповідає та дитина, яка швидше піднімає руку.

Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Виграє та команда, яка дала більше правильних відповідей.)

IV. Фізкультхвилинка

V. Практична частина

1. Вступне слово вчителя.

— Сьогодні на уроці ми спробуємо створити аплікацію із зображенням будь-якої пташки.

Назвіть, яку пташку ви обираєте для своєї композиції. (Відповіді дітей.)

— Чим відрізняються і чим схожі між собою птахи, яких ви назвали?

(У всіх птахів є тулуб, голова, крила, хвіст, кінцівки; вони відрізняються роз-міром, кольором, формою.)

— Отже, залежно від особливостей обраної пташки ви повинні обрати певний природний матеріал.

2. Послідовність виконання аплікації.

1) Продумування вигляду аплікацій.

2) Підбір листків за формою і кольором.

3) Розкладання їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зобра-ження).

4) Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу (нагадую правила користування ножицями і клеєм).

3. Самостійна робота учнів.

4. Аналіз дитячих робіт та виставка.

VI. Підсумок уроку

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 2350 | Рейтинг: 0.0/0
Тварини
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Прикраси для ялинки
Із папером, і з картоном працювати ми майстри!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]