Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Послідовність дій під час виготовлення ялинкових іграшок з паперу
Урок № 13

Тема: «Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Послідовність дій під час виготовлення ялинкових іграшок з паперу».

Мета: вчити учнів складання та вирізування паперу симетричної форми; ознайомити учнів із витинанкою як видом декоративної творчості; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

Обладнання: папір білого кольору, ножиці, прості олівці, зразки витинанок, технологічна карта.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання:

       Сядьте, діти, посміхніться,

Схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

       Діти, сьогодні на уроці ми будемо казковими чарівниками з виготовлення цікавих виробів. Але спочатку відгадайте загадку.

       Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.

       Так, правильно. Це зима. А чи любите ви зиму? Чому вона вам подобається?

       Так, дійсно, взимку хороше. Хоча і дме холодний вітер та пощипує мороз, але взимку багато снігу, на деревах іній, річки покриті льодом. Ніби чарівниця махнула чарівною паличкою, перетворила все на казкове царство. Діти взимку дуже люблять зимові розваги: кататися на санках, лижах, ковзанах.

       Коли усі квіти зів’яли,

На чорну землю ми упали —

Накрили килимом пухнастим,

А ще мереживом сріблястим.

Милуйтеся нами, любі діти,

Адже не гірші ми за квіти. (Сніжинки)

    Правильно, це загадка про сніжинку. А хто з вас любить спостерігати за ними? Якої вони форми?

    Сніжинки мають ось таку форму (демонстративний матеріал). Однакових сніжинок не буває. Зима-чарівниця вміє чарувати і створювати прекрасні зірочки!

    Тож і ми сьогодні будемо вмілими чарівниками, навчимося у зими цієї майстерності.

IIІ. Засвоєння нового навчального матеріалу:

1. Розповідь учителя:

    Вирізання виробів з паперу називається витинання, а самі вироби – витинанками. Так само, як люди вміють гарно вишивати, можна й гарно витинати. Це мистецтво! Воно дуже давнє. Витинати можна геометричні фігури, рослини, птахів, людей. Витинанки люди використовують для прикрашання своєї оселі.

    Немов відтворення серпанку,

З паперу вирізані всі,

Ось перед вами витинанки —

Зразки чудової краси.

Легкі, прозорі, мов пушинки,

Цілком нагадують вони

Серветки, зірочки, сніжинки —

Казковий витвір давнини.

Готують їх і витинають

Здебільш до новорічних свят.

Ними ялинки прикрашають,

Панелі залів і кімнат.

Ажурні витончені стрічки

Клеять на шафи і полички.

А ті, що мають форму кіл,

Кладуть під печиво на стіл.

Щоб їх навчитись витинати,

Для цього слід приготувати

Робочих приладів набір,

І в першу чергу треба взяти

Тонкий серветковий папір.

       Отже, ви дещо дізналися про призначення витинанок. Тож давайте виготовимо витинанки, щоб прикрасити нашу класну кімнату.

2. Послідовність виконання сніжинки:

1. Беремо папір квадратної форми, складаємо його навпіл (по діагоналі).

2. Утворений трикутник складаємо ще раз навпіл.

3. Повторюємо ще два рази попередню дію.

4. На утвореній фігурі простим олівцем наносимо біля лінії згину контури

майбутньої витинанки, залишаючи вершину (центр) без лінії прорізу.

5. Вирізаємо ножицями виріб по контурній лінії.

6. Розгортаємо утворену витинанку.

3. Фізкультхвилинка

       Білі гуси налетіли,

Все подвір’я стало білим.

Поклювали, походили,

Піднялись та й полетіли.

Гуси летять-відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

ІV. Практична робота учнів:

1. Поточний інструктаж:

Діти разом з учителем виконують послідовну роботу з вирізування сніжинок (перед вирізуванням пригадали правила роботи з ножицями).

2. Індивідуальний інструктаж.

3. Аналіз помилок.

V. Підсумок уроку:

1.Виставка дитячих робіт.

2. Підсумкова бесіда:

       Що найбільше сподобалося на уроці?

       Що ви навчилися виготовляти?

       Для чого можемо використати виготовлені прикраси?

3. Прибирання робочого місця

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5466 | Рейтинг: 5.0/1
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ...
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]