Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Урок 52

Тема. Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення

Мета: ознайомити учнів з технічним конструктором, його призначен-ням, інструментами для з’єднання деталей (гайковий ключ, викрутка); на-вчати прийомів рухомого та нерухомого їх з’єднання; розвивати уважність, уяву; виховувати працелюбність, охайність.

Обладнання: пластмасовий технічний конструктор і моделі з його дета-лей: самокат, гойдалка та ін.

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

Учитель

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Учні

Добрий день, добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички й старання.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з конструктором, з якого можна складати різноманітні технічні моделі.

ІІІ. Формування нових знань

Розгляд деталей технічного конструктора. Учні знаходять в наборах ті деталі, які демонструє вчитель.

Види деталей:

1. Інструменти (гайковий ключ, викрутка).

2. Кріпильні (гвинти, болти, гайки); обертові (осі, колеса); площинні (сму-ги, пластини); куткові (косинці, скоби).

Учнів ознайомлюємо лише з частиною деталей — площинни-ми та кріпильними, а також з інструментами. Решту діти поступово запам’ятовують на наступних уроках. Докладно пояснюємо правила з’єднання де талей.

— Викрутку слід тримати правою рукою, а пальцями лівої чи ключем підтримувати гайку. Загвинчуються гайки та гвинти в напрямку годинни-кової стрілки.

IV. Практична робота

1. Вправляння у з’єднанні деталей.

Перше завдання — з’єднати дві смуги так, щоб їх отвори сумістилися.

В них вставити болт (гвинт), на ньому закрутити гайку.

Друге завдання — скріпити три смуги, щоб утворився трикутник. Третє

завдання — обміркувати спосіб рухомого з’єднання деталей за допомогою осі (у гойдалці або самокаті).

Порівнюючи з’єднані деталі, діти за допомогою вчителя з’ясовують, як забезпечити рухомість і нерухомість кріплення.

2. Розбирання моделей, складання деталей у коробки.

V. Підсумок уроку

• З якими конструкторами ми знайомилися на уроці?

• Якими інструментами ми користувалися на уроці?

• В якому напрямку загвинчують гайки та гвинти?

• Чи сподобалося вам працювати з пластмасовим технічним конструкто-ром?

VI. Хвилинка поезії

ПОМІЧНИК

Тато мій — механізатор,

В нього дуже гарний трактор —

Наче небо, голубий,

І веселий, і прудкий.

Ціле літо й восени

Він співа ланам пісні.

Силу їм свою віддав —

На ремонт в майстерні встав:

Там робота не вщухає.

— Нас уже весна чекає,—

Каже тато,— до пори

Вийдуть в поле трактори!

Татку я обід ношу.

Я його щодня прошу:

— Дай тобі допоможу!

Щось змайструю, підточу,

Пофарбую, підкручу.

— Бачу, хлопець ти завзятий! —

З посмішкою каже тато.—

Ось відро і гас.

Я фартух тобі припас.

Перемий оці деталі —

Кожний гвинтик, кожен паз.

Мов нові, деталі стали,

До роботи я вже звик.

Друзі татові сказали:

— Гарний в тебе помічник!

(В. Майоров)

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 1357 | Рейтинг: 0.0/0
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Запитання до природи. Звідки береться олія?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]