Культура одягу. Спеціальний одяг. Одяг різного стилю

УРОК 11

Тема. Культура одягу. Спеціальний одяг. Одяг різного стилю

Мета: формувати переконання в тому, що одягатися необхідно відповідно до подій, місця, куди вирушаєш; формувати розуміння слів мода, краса, стиль, розвивати вміння добирати одяг; виховувати бажання одягатися і виглядати відповідно до норм етикету, а також виховувати почуття міри.

Обладнання: тексти оповідань, загадки, вишиті рушники, сорочки.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу (поділ на 6 груп)

II. Робота над новим матеріалом

1. Повідомлення теми уроку.

— З давніх часів у людей виникла проблема, в що себе одягти. Тому сьогодні, розподілившись на групи, ми будемо досліджувати, що таке одяг і для чого він необхідний.

2. Вступна бесіда.

— Як краще вдягатися? Це питання завжди постає, коли ви кудись збираєтеся. Щоб правильно підібрати одяг, якщо хочете бути здоровими, необхідно пам’ятати про головне, що в одязі не повинно бути ні жарко, ні холодно. Він має бути зручним і чистим, відповідати зросту і розміру. І ще одяг повинен відповідати призначенню і бути пристойним. Є святковий, буденний, спортивний, дорожній, пляжний, нічний одяг, білизна. Одягаються відповідно до пори року. Якщо ти вдягнений правильно, то будеш почуватися добре, всім сподобаєшся і не захворієш.

Щоб побачити всю різноманітність одягу, потрібно, щоб кожна група дітей характеризувала, що одягають на свято, будень, на роботу, в спортивний похід, на пляж, нічний одяг.

3. Кожна група, порадившись, дає відповіді на питання.

4. Підсумок учителя.

— Святковий одяг ми одягаємо в свято, щоб настрій був хорошим.

Тут підійдуть наряди, які сподобаються не лише вам, а й стороннім

людям. В будень одягайте старіший одяг, який має, в першу чергу, подобатися вам, а головне, він має бути зручним і комфортним. Будь-яку роботу краще виконувати в одязі спортивного стилю. Краще темних кольорів, щоб рідше доводилося прати. А в домашніх умовах у дівчинки обов’язково повинен бути халат для ванни.

Є одяг, що призначений для уроків фізичної культури, для занять у спортивних секціях. Це — спортивна форма.

На пляжі одяг дозволяє засмагати і купатися.

У кожного з вас є одяг для снуб фланелеві нічні сорочки або піжами.

5. Розповідь вчителя.

— Найперша і найважливіша вимога до одягу — це чистота та охайність.

Є багато друзів, які готові вам допомогти бути чистими і ніколи не хворіти.

Вони загадали вам загадки (кожна група дітей відгадує одну загадку).

Гарне я і запашне, роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

Кажуть, що даю красу, і здоров’я, й силу.

Чистоту у дім несу, звуть мене всі... (мило).

Я невтомна трудівниця, мені вірять люди.

Хто зі мною поведеться — той здоровим буде.

Буде часто усміхатися білими зубами.

Мене знає вся малеча, і бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко.

Вам ім’я моє відоме, бо зубная ... (щітка).

Я м’якенька полотнинка, випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво.

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість — хазяїн в домі, і лежати я не звик.

Вам ім’я моє відоме, пригадайте, я — ... (рушник).

Ліг в кишеню і вартую, плаксі, реві та бруднулі.

Витру вранці струмки сліз, не забуду я про ніс.

(Носовичок)

Маю вигляд і смак — можеш подивитися.

Ф без мене вам ніяк всім не обійтися.

Я не страва, не напій, та в роботі часто З милом, з щіткою дружу.

Ім’я моє — ... (паста).

Білих тридцять зубчиків — для кучерів і чубчиків.

По головці ходять, волосся в порядок приводять.

(Гребінець)

6. Слово вчителя.

— Молодці, діти, впоралися із завданням. А тепер послухайте оповідання «На вулиці» і подумайте, чи можна назвати дівчинку охайною.

НА ВУЛИЦІ

Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд із нею — мама, вона несе її портфель. А позаду — двоє хлопців ідуть, розмовляють. Один каже:

— Дивись, яка охайна дівчинка. Аж глянути любо. Чистьоха.

А другий йому відповідає:

— І зовсім вона не чистьоха.

— Це ж чому? — здивувався перший. — Вона ж он яка чистенька!

— А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу. Ліниві охайними не бувають.

— Так чи ні?

7. Розповідь учителя.

— Видатний російський письменник А. П. Чехов сказав, що в людині все має бути прекрасне: і обличчя, і одяг, і душа, і думки.

Отже, зустрічають нас все ж таки за одягом. Для цього потрібно бути модним і стильним.

Мода змінюється постійно, практично щорічно, а може, навіть, частіше. Важко встигнути за нею. Але, якщо людина має добру фантазію та спритні руки, вона заощадить кошти і виглядати зможе завжди цікаво та індивідуально. Можна самостійно вкоротити або подовжити спідницю, пришити комірець або краватку, зв’язати светр. Можна просто нашити або наклеїти маленьку деталь на одяг, і він стане неповторним, стильним та оригінальним. При цьому не можна забувати про почуття міри. Адже ти хочеш подобатися, а не дивувати людей.

Індивідуальний підхід потрібний завжди і в усьому. Те, що пасує одному, не личить іншому. Кожна людина повинна сама створити свій стиль. Комусь — діловий, комусь — спортивний, а комусь — офіційний.

У створенні його допоможуть аксесуари. Це — сумочки, паски, капелюшки, рукавички, шарфи тощо. Навіть саму просту сукню можна зробити святковою за допомогою правильно підібраного паска або сумочки. Дуже актуально на свято одягати намисто. Аксесуари мають бути в тон з одягом, створюючи гармонійний образ.

8. Конкурс моделей.

Кожна група дітей представляє моделі різних стилів одягу, використовуючи різний одяг, аксесуари, біжутерію.

Підсумки конкурсу.

9. Фізкультхвилинка «На воді».

Раз, два — ми пірнаємо,

Три, чотири — виринаємо.

П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили.

Дев’ять, десять — обтрусились,

Потягнулись, тихо сіли.

10. Розповідь учителя.

— Мати власний стиль в одязі — вдягатися не лише модно, але й зважати на свою зовнішність, смаки тощо. Твій стиль залежить від твоєї вдачі, інтересів, манери триматися, кольорів, які тобі пасують. Це вміння вибирати серед модних речей (одягу, аксесуарів, біжутерії) таких, які відповідають твоїй фігурі, способу життя, звичкам та інтересам.

У кожній країні є одяг, який можна назвати національним. До національного одягу належать: вишита сорочка для чоловіка і блуза для дівчини, спідниця із запаскою, штани-шаровари.

У вишивках поєднуються два кольори — червоний та чорний. А чому саме ви дізнаєтеся, коли прослухаєте маленьке оповідання.

Мама вишила рушник чорними та червоними нитками. Чорні кольори означають сум, а червоні — радість. Так і на душі буває: то сумно, то весело.

Так і мама: то сумувала, то співала — і вишила рушник. Славний рушник!

— Назвіть, скільки кольорів використала мама, щоб вишити рушник?

— Чому їх лише два?

III. Підсумок уроку

— Отже, бути одягненим доречно, означає бути, перш за все, охайним, особистістю з почуттям міри, модним, стильним. А також враховувати кольори, які вам пасують, особливості своєї фігури, погодні умови, норми етикету. Вдало використані аксесуари допоможуть вам бути особистістю яскравою, цікавою, вони підкреслять ваш стиль. Якщо ви вмієте ще й шити, в’язати, то ви — справжній скарб, знахідка для себе і для інших людей.

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3344 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
Чим розпізнаємо запах і смак
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод...
Дещо з історії
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]