Написання переказу «Два товариші»
Тема: Написання переказу «Два товариші»
Мета. Вчити писати різні види переказів (детальний, стислий, творчий), правильно викладати події, факти, зображені у творі, у певній послідовності записувати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів та навички грамотного письма ; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби та гідності.
Тип уроку: урок вдосконалення вмінь і навичок.
Матеріал до уроку. Запис звуків природи «шум лісу», «ричання ведмедя», музична фізкультхвилинка, словникова робота на дошці, прислів’я про дружбу.
Хід уроку
І. Організація класу.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань і завдань уроку .
- Я хочу запропонувати розпочати наш урок із цікавих завдань , які допоможуть нам розгадати ключове слово нашого уроку. До вашої уваги перша вправа «Шифрувальник»
1. Гра «Шифрувальник»
За нумерацією букв у алфавіті розгадати зашифроване слово
6 21 24 9 2 1 (дружба)
- Молодці. Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про дружбу. Тож і наступне завдання буде відтворити українські народні прислів’я про дружбу.
2. Гра «Роз’єднай слова»
Нетойдруг, хтомедоммаже, атой, хтоправдукаже.
(Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже)
Влихугодинупізнаємовірнулюдину.
(В лиху годину пізнаємо вірну людину)
- Як ви розумієте ці прислів’я?
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати над тексом про дружбу «Два товариші».
А саме, тема нашого уроку звучить так: «Написання різних видів переказів тексту»
- Зверніть увагу на завдання уроку:
1. Пригадати типи письмових переказів та їх характерні ознаки.
2. Повторити правила вдалого написання переказу.
3. Написати переказ тексту «Два товариші» за власним вибором.
4. Вчитися бути справжнім другом.
3. Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від нашого уроку?
- Будемо слухати текст про дружбу «Два товариші», складати план до нього, виконувати словникову роботу, проводити фізкультхвилинку, записувати різні види переказів та зачитувати їх.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- На початку уроку ми з вами говорили, що писатимемо переказ про дружбу.
А що це слово означає для кожного з вас?
1. Метод «Ґронування» (повага,чесність,доброзичливість, надійність, вірність, довіра, радість, щирість, розуміння, підтримка,правдивість,впевненість, спільні інтереси)
- Ми не даремно пригадали ці слова, а тому, що наш переказ буде повчального змісту, але висновок ви зробите трішки пізніше після прослуховування тексту.
- А зараз давайте пригадаємо що таке переказ? ( Виклад своїми словами прочитаного або почутого, в якому треба передати зміст тексту) (Слайд 3)
- Яким може бути переказ? ( Усний та письмовий; стислий, детальний, вибірковий, творчий)
- Що необхідно, щоб правильно передати зміст почутого? ( Увага, зосередженість, пам'ять, творчість… )
Пам’ятка
1. Уважно слухай текст.
2. Подумай, які слова незрозумілі.
3. Визнач тему і головну думку твору.
4. Склади план.
5. Запиши переказ відповідно до обраного завдання.
IV. Вдосконалення вміння писати переказ.
1. Підготовча робота.
Слухання аудіо запису «шум лісу» та «ричання ведмедя».
Що вам нагадали ці звуки?
Як ви вважаєте, про що буде переказ?
2.Читання тексту вчителем
Прослухайте уважно текст і визначте його тему.
Два товариші
Ішли якось лісом два товариші. Назустріч їм вийшов ведмідь.
Один хлопець кинувся тікати, заліз на дерево й заховався. А другий залишився на дорозі. Що його діяти? Упав він на землю й прикинувся мертвим. Він знав, що ведмеді мертвих не їдять.
Ведмідь підійшов до нього й став нюхати, а він дух затаїв. Ведмідь понюхав йому лице, подумав, що він мертвий і пішов.
Побачивши це, його товариш зліз з дерева та, сміючись каже:
- А що ведмідь тобі на вухо казав?
- А він шептав мені, що не варті доброго слова ті люди, що в пригоді зрадять товариша.
(За С. Черкасенком)
3. Словникова робота
Пояснення лексичного значення слів та словосполучень:
діяти, прикинувся, дух затаїв, зліз, не варті, в пригоді.
Пояснення граматичного значення слів:
назустріч, виліз, прикинувся, до нього, затаїв, зліз.
Добір синонімів до слів: кинувся (почав), зостався (залишився), діяти (робити).
Пояснення написання розділових знаків та діалогу.
4. Аналіз тексту за запитаннями
- Де гуляли товариші? Кого вони зустріли в лісі?
- Як вчинив кожен з друзів?
- Чому хлопчик прикинувся мертвим?
- Чим закінчилася його зустріч з ведмедем?
- Чи вартий доброго слова той, хто в пригоді зраджує товариша?
- Діти, яке з прислів’їв виражає головну думку твору?
(В лиху годину пізнаємо вірну людину).
5. Повторне читання тексту
6. Складання плану (самостійно)
Орієнтовний план переказу
1. Зустріч хлопців із ведмедем.
2. Дії товаришів.
3. Ведмідь біля хлопця.
4. Мудрий товариш.
V.Фізкультхвилинка
VІ. Переказ тексту одним із запропонованих видів.
- Детальний;
- Стислий ;
Творчий (від І особи, з дописуванням кінцівки).
VІ І. Перевірка написаного.
- Слухайте уважно, чи правильно побудовані речення, чи не порушена послідовність подій?
- Чи вірно переданий зміст переказу відповідно до обраного виду?
- Звертайте увагу на те, чи не вжито «русизми».
VІІ І. Підсумок уроку.
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
- Чия робота сподобалася найбільше? Чому?
- Які висновки зробили після опрацювання тексту «Два товариші»?
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: byyf (11.02.2016)
Переглядів: 3651 | Рейтинг: 3.3/3
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Підсумковий урок за І семестр
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Що потрібно знати про природу
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]