Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка»

Тема: Стислий письмовий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка»

Мета:вчити учнів писати стислий переказ, використовуючи мовні засоби, збагачувати словник образними виразами, порівняннями, епітетами;розвивати мовлення учнів, сприяти розвитку пам'яті, уваги; виховуватипочуття доброти, взаєморозуміння, любові до природи.

Обладнання: підручник «Читанка» 4-й клас 2-га частина, аудіозаписпісніШаїнського «Усмішка», «словникова скарбничка», зображеннядитячих облич, які виражають різні почуття.

Хід уроку

1. Організація класу

Станьте, діти, підтягніться.

До сонечка усміхніться.

 Землі низько поклоніться.

 За роботу всі беріться.

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Робота за таблицею почуттів

2.2. Гра «Зрозумій мене» (робота в парах)

На партах лежать зображення дитячих личок, на яких виражено радість, здивування, сум, байдужість.

  • Доберіть слова привітаннятак, щоб можна було зрозуміти, який у вас настрій, ваші почуття.
  • Який настрій найлегше було відтворити?
  • Які події викликають у вас радість?

2.3. Музична пауза (учні виконують пісню «Усмішкка»)

- Про які події співається в пісні?

- Який настрій викликало виконання пісні?

3. Повідомлення теми і завдань уроку

3.1. Ознайомлення з оповіданням В. Сухомлинського «Усмішка»

- Які почуття наповнювали вас, слухаючи оповідання

- Який настрій у васпісля прослуханого?

3.2. Робота над образними висловами

 Грав на срібних струнах; блакитні очі; волосся, мов спіла пшениця; жовті сонечка кульбабок; пісня жайворонка тремтіла, мов той струмок, що ось-ось помре несла на зустріч усмішку; страх оволодів серцем; усмішка погасла; затьмарився спохмурнів цілий світ; серце тремтіло; світ ожив, заграв заспівав.

3.3. Словникова робота

- Дібрати синоніми до слова почимчикувала – тупала, дибала, йшла.

 Барвистого – різнокольорового, райдужного.

Непривітний -похмурий, злий, насуплений.

- Пояснити правопис слів: насторожилась, задзвеніли, бджоли, джмелі, жайворонок.

3.4. Повторне читання оповідання. Визначення частин тексту

3.5. Складання плану

  1. Весняний день
  2. Опис дівчинки
  3. Зустріч з дідом
  4. Старенька бабуся
  5. Висновок

4. Усний стислий переказ тексту за планом

 пам'ятка

стислий переказ – це переказ своїми словами основних подій тексту без подробиць.

5. Самостійна робота учнів

6. Зачитуванняпереказів. Коротке редагування.

7. Підсумок уроку



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (14.01.2015)
Переглядів: 9423 | Рейтинг: 1.2/4
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Закріплення навичок роботи з мишею
Ура! Канікули!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]