Ознайомлення з технікою акварельного живопису. Живопис «по мокрому». Малювання композиції «Акварельне містечко»
Тема. Ознайомлення з технікою акварельного живопису. Живопис «по мокрому». Малювання композиції «Акварельне містечко»
Мета: формувати практичні навички роботи акварельними фарбами; формувати вміння передавати колір відповідно до змін часу доби та пори року; закріпити знання з лінійно-конструктивної перспективи; учити використовувати колір та його виражальні можливості.
Розвивати навички роботи пензлем, активізувати творчу ініціативу учнів.
Виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи, любов до рідного краю.
Тип: формування та застосування вмінь та навичок.
Методи та прийоми: інструктаж, самостійна творча робота.
Обладнання: демонстраційний матеріал, акварельні фарби, пензлі, дві склянки з чистою водою, палітра, губка, акварельний папір, гелева ручка.

Хід уроку
І. Вступна частина.
- Сьогодні на занятті ми будемо працювати акварельними фарбами. Пригадаємо, що для цього нам потрібно? (фарби, дві склянки з чистою водою, пензлі, палітра, губка)
- Аквареллю дуже зручно розфарбовувати малюнок, при чому буде достатньо чіткий контур. Якщо ви хочете намалювати контур малюнка перед розфарбовуванням, використовуйте гелеву ручку або таку, чорнило якої не розтікатиметься, коли намокне.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
- Акварельні фарби відносяться до групи клейових фарб. Назва «акварель» походить від латинського слова «аква» — вода, так як вода є розчинником для цього виду фарб.
Акварель — єдиний вид фарб, що відрізняється особливою прозорістю, чистотою і яскравістю кольору. Живопис аквареллю на сирому папері називають «англійською аквареллю». Цей прийом дає акварелі глибину і створює відчуття сонячного світла та повітряної перспективи. Метод роботи на вологому аркуші паперу французькі аквареліст називають: «travailler dans l`eau»(працювати у воді). Для збереження стабільної вологості листа, щоб мати триваліший за часом можливість працювати зі складною мальовничою формою, легко сплавляючи і змішуючи фарби на мокрому аркуші, художники вдавалися до численних хитрощів. При роботі аквареллю по-сирому під вологий аркуш паперу підкладали змочені у воді сукно або фланель, які тривалий час живили папір вологою в міру її підсихання із зовнішнього боку.
Кращою для акварелі вважається щільний папір із зернистою поверхнею. Деяка зернистість поверхні паперу вельми сприятлива для акварельного живопису: вона сприяє глибині звучання на ній кольору. Аквареллю зазвичай пишуть на білому папері, який виконує роль білил, коли виникає необхідність у деяких місцях зберегти білизну паперу, наприклад для передачі світлових плям і відблисків.
Для збільшення насиченості кольору треба використовувати прийом лісирування, накладанням одного й того ж кольору, але в різних пропорціях по насиченості фарби, на задану вже основу того самого кольору.
В акварельному живописі не слід допускати появи бруду, це може бути спричинене великою кількістю накладання лісерування різного відтінку кольору на одне й те місце на папері. Тоді живопис виглядає не прозоро, та не яскраво, втрачає свій привабливий вигляд.
Акварель можна використовувати зі всіма фарбами які мають подібний склад.
2. Сприймання та аналіз естетичних явищ в житті та мистецтві.
- Художниця Лінда Нельсон Стокс за допомогою акварельних фарб творила власний казковий світ маленького провінційного містечка. «Моє мистецтво дозволяє мені створювати приємні та щасливі епізоди в великих старовинних будівлях, гарні дерева та квіти, а також людей, які люблять життя. Діти та тварини – це мої улюблені моделі.» - так говорить художниця про сюжети своїх картин.
Дитинство Лінди пройшло на фермі штату Іллінойс. Бабуся їй багато розповідала про «старі – добрі часи», коли у святкові дні вся рідня великою сім’єю збиралися разом… Беручи натхнення з бабусиних розповідей, Лінда пише картини з епізодами і пейзажами сільського життя, наповнюючи їх теплом і радістю. На її полотнах ми можемо побачити церкву, магазин, аптеку, конюшню… Побачення, ігри дітей, святкування. Душевно, жанрово, так і хочеться сказати: «Живіть дружно, беріть для щастя все що потрібне!» Наприклад так, як це виходить у жильців цієї казково – затишної країни.
- Розглянемо полотна Лінди Нельсон. Яку пору року найбільше любить художниця?
- Як ви думаєте, чому на картинах так часто зустрічається зображення американського прапору?
- Чи хотіли б ви насправді перенестись у світ, зображений на картинах? Чи є у них щось спільне із вашим реальним життям?
3. Показ прийомів виконання.
- Сьогодні ми теж створимо на папері своє містечко. Не лише казкове, але й акварельне. А заодно, повправляємося у техніці малювання акварельними фарбами.
- Таке містечко краще малювати на цупкому папері або папері для малювання аквареллю.
1. Підберіть різні відтінки помаранчевої, пурпурної і червоної акварелі. Намалюйте щільний ряд будиночків.

2. Змішайте відтінки блакитного і намалюйте небо над будинками. Коли фарба підсохне, додайте темніших відтінків.

3. Чорнильною чи гелевою ручкою обведіть будинки по контурах. Над кожним намалюйте дах.

4. Намалюйте віконця і двері. Потім додайте деталі: вітрини магазинів і навіси.

5. Обведіть по контуру будівлі на задньому тлі. Крапочками і лініями зобразіть вікна.

6. Намалюйте тротуар. Потім зобразіть простенькі силуети машин і обведіть їх по контуру, коли фарба висохне.

ІІІ. Заключна частина.
• обґрунтування учнями можливості використання на практиці отриманих знань, умінь, навичок;
• загальний підсумок уроку з визначенням його позитивних та негативних моментів.
Література:
1. Вчимося малювати / Віра Наливана (пер.з англ.). — К. : Країна Мрій, 2007
2. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
3. О. В. Ночвінова, Ж. С. Марчук, Т. С. Хребто «Образотворче мистецтво. 5 клас. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
4. І. І. Сердюк, С. М. Семенихіна «Образотворче мистецтво. 6 клас. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Immo (24.10.2016)
Переглядів: 2900 | Рейтинг: 0.0/0
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]