Ознайомлення з техніками та матеріалами для малювання
Тема. Ознайомлення з техніками та матеріалами для малювання
Мета: забезпечити засвоєння знань про види візуальних мистецтв. Узагальнити знання учнів про головні засоби виразності в різних техніках. Ознайомлювати учнів з різноманітними матеріалами для малювання. Продовжити формувати вміння учнів працювати графічними матеріалами.
Розвивати в учнів, спостережливість, зорову пам'ять, пізнавальні інтереси.
Виховувати творчу активність почуття прекрасного, почуття художнього смаку.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та практичних навичок.
Методи та прийоми: розповідь, бесіда, інструктаж, самостійна творча робота.
Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, ксерокопії, схеми, моделі, муляжі, гербарії, живі рослини, тварини, технічні засоби навчання, роздатковий матеріал, діаграми, демонстраційний матеріал, виставка літератури).

Хід уроку
І. Вступна частина.
- Чи любите ви малювати? Що любите малювати найбільше?
- Що надихає вас на творчість?
- Чи завжди вдається вам зобразити свій задум? Які труднощі виникають?
- Якими матеріалами при малюванні найчастіше користуєтесь?
- Сьогодні на занятті ми поговоримо про різні матеріали для малювання, про талант та натхнення і самі створимо композицію в абстрактному стилі.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
- Щоб опанувати прийоми малювання, потрібно ознайомитись з різноманітними матеріалами, придбати їх а також знати. Як їх використовують.
1. Олівці.
- Добре знайомі вам олівці – найпоширеніший графічний матеріал. При вмілому використанні, за допомогою олівців: кольорових чи простих, можна створювати справжні шедеври. Регулюючи силу натиску, змішуючи кольори чи передаючи об’єм за допомогою штриховки, художник – графік може легко втілити свій задум. Створити неповторний художній образ.
2. Пастелі.
- Пастелі бувають олійні та крейдяні. Олійні пастелі набагато яскравіші, ніж крейдяні. Крейдяні краще використовувати, коли потрібно змішати кольори. Існують ще й воскові пастелі. Вони можуть замінити олійні. Ними зручно затушовувати і обводити.
3. Чорнило.
- Чорнило використовується не лише для каліграфічного письма. Художники використовують чорнило, щоб отримати гарну, чітку лінію, яка набуває потрібної товщини і «характеру» в залежності від сили натиску пера або пензлика. Чорнилом зручно малювати контури акварельних малюнків, щоб вони набули яскравості та чіткості.
4. Ручки.
- Для деяких малюнків також знадобляться ручки. Гелеві, чорнильні чи, навіть, звичайні кулькові допомагають малювати контур або ж, за допомогою штриховки передавати об’єм предметів на малюнку. поряд з ручка ми ідуть фломастери. Дуже зручні тим, що не розтікаються і ними можна малювати на будь – якій поверхні.
5. Фарби.
- Фарби є акварельні, гуашеві, акрилові, темперні, олійні. Розводяться водою або спеціальними розчинниками та олійками. Фарбами зручно покривати великі площини. Малюнок фарбами виглядає яскравим, живим. Проте й вимагає неабиякої майстерності, старання та терпеливості художника.
2. Сприймання та аналіз естетичних явищ в житті та мистецтві.
- Як ви вважаєте, чи доречно змішувати на одному малюнку різні матеріали? Чи буде така картина гарною?
- Сьогодні я хочу вам розповісти про художницю, яка у створює картини, змішуючи на одному полотні не лише різні матеріали, стилі, техніки, а навіть, доповнює зображення різними предметами, приклеюючи їх просто на полотно. Головне – втілити творчий задум, зафіксувати мить вільного польоту фантазії. А що найцікавіше – художниці всього 4 роки. Маленька художниця з Австралії примусила здригнутись професійний світ мистецтва. на її рахунку дві професійні виставки – в США та Італії. Десятки її картин розійшлись приватними колекціями.
- Ви не повірите, але Аеліта почала малювати, коли їй було 9 місяців.
- Малювання дівчинки найближче до абстрактного та сюрреалістичного напрямків. Найдорожча картина Аеліти була продана за 30000 доларів, а загальна вартість проданих картин становить майже мільйон доларів.
Аеліта сама вибирає, коли та що їй малювати. Може відволіктися, погратись, але потім обов’язково повернеться і закінчить роботу.
Аеліта є членом Національної асоціації візуальних мистецтв Австралії. З професійної точки зору, деякі картини Аеліти настільки гарні, що окремі критики висловлюють сумніви в цілковитому авторстві дитини. Та за словами батьків, їх дочка просто захоплена живописом. Також вона любить грати на піаніно, співати та їсти шоколад.
Як же прийшла слава до такої юної художниці? Одного разу директор художньої галереї в Мельбурні побачив фотографії робіт невідомого художника і вирішив додати їх до виставкової експозиції. Вже коли були віддруковані рекламні буклети і дані анонси в ЗМІ, директор з подивом дізнався, що цьому художнику всього два роки. Він був шокований, проте програму міняти не став.
Дитяча безпосередність, щире вираження творчої думки та загадкова не по дитячому досконала композиція кожної картини, стали головними гарантами успіху творчості маленької Аеліти. То ж давайте ми переглянемо її роботи, спробуємо знайти в них і для себе частинку натхнення і забудемо про страх, що щось на малюнку може не вдатись.
9. 10. 11. 12.
- Чи сподобались вам картини юної художниці? Як вважаєте, в чому секрет її успіху?
- Які образи ви розгледіли в картинах? Яку назву ви б дібрали до картини, що сподобалась вам найбільше.
- Що головне на картинах Аеліти: форма, зміст чи почуття?
- Картини, у яких зміст та почуття домінують над формою, належать до абстрактного стилю образотворчого мистецтва.
3. Показ прийомів виконання.
Сьогодні ми теж створимо абстрактну композицію з різноманітних фігурок, водночас, повправляємось у використанні різних художніх матеріалів.

1. Намалюйте багато фігурок аквареллю. Легенькими мазками пензлика розбризкайте крапочки.

2. Коли фарба висохне, обведіть деякі фігурки олівцем контрастного кольору. У вільних місцях домалюйте кружечки, лінії і листочки.

3. Поверх фарби кульковою ручкою намалюйте які завгодно каракулі, кружечки, завитки.

4. Заповніть «просвітки» хвилястими лініями, кружечками і квадратиками. Додайте крапочок, зірочок та спіральок.

5. Продовжуйте малювати різноманітні фігурки ручкою, щоб заповнити якомога більше чистого паперу.

6. Потім перетворіть деякі фігурки на пташок, додавши ніжки, дзьобики, крильця і пір’ячко. А з інших фігурок зробіть квіточки.

3. Практична робота.
ІІІ. Заключна частина.
• обґрунтування учнями можливості використання на практиці отриманих знань, умінь, навичок;
• загальний підсумок заняття з визначенням його позитивних та негативних моментів.
Література:
1. Вчимося малювати / Віра Наливана (пер.з англ.). — К. : Країна Мрій, 2007
2. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
3. О. В. Ночвінова, Ж. С. Марчук, Т. С. Хребто «Образотворче мистецтво. 5 клас. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
4. І. І. Сердюк, С. М. Семенихіна «Образотворче мистецтво. 6 клас. Тематичне планування та розробки уроків. Майстер – клас.». «Ранок» 2008 р.;
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Immo (24.10.2016)
Переглядів: 1373 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Аплікація з паперу «курчатко»
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint
Різноманітність рослин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]