Малювання тварин. Кішка біля вікна

Малювання тварин. Кішка біля вікна

Мета: навчальна: продовжувати поглиблювати знання учнів про анімалізм як жанр живопису; продовжувати засвоювати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички малювання складної форми; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм тіла кішки; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи кішки; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

(Учитель пропонує учням охарактеризувати анімалізм як жанр образотворчого мистецтва, пригадати матеріали та інструменти живопису, виражальні можливості цього виду мистецтва, згадати вже знайомі види композиції та композиційні прийоми.)

• Що означає слово «анімалізм»?

• Яких художників називають анімалістами?

• Пригадайте правила зображення тварин.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Для того щоб природно розташувати предмети на папері, проаналізуйте композицію, порівняйте об’єми тіла кішки, намітьте фігуру так, щоб вона набула необхідного положення та не виходила за межі аркуша.

Перевірте пропорції. Створіть контурний малюнок. Багато кішок мають досить густу шерсть, але поки достатньо однієї лінії.

Проробіть риси морди кішки, пальці та кігті на лапах.

Додайте контуру вид шерсті, щоб отримати контурний малюнок. Окремі контурні лінії шерсті можна позначати на лопатках, стегнах і загривку.

Намалюйте плями або смужки, заздалегідь намітивши їх, ураховуючи об’ємність форми.

Основна лінія — це центральна лінія тіла, що відображає те положення, яке набуває тіло.

Основна лінія відповідає позі й об’єднує всі частини тіла в єдине ціле. Якщо фігура в русі, то основна лінія стає лінією руху.

Схема малювання кішки, яка сидить

 Необхідно відчути основну лінію тіла кішки.

 Якщо подивитися на кішку спереду, то вона виглядає тонкою. Це дозволяє кішці пролізати у вузькі місця. Коли кішка лежить — то стає пласкою.

Ви вже знаєте, що основу побудови малюнка складає рух від простого до складного, від загальної форми до деталей. Перед початком малювання потрібно порівняти між собою окремі частини тіла. Для цього необхідно порівняти окремі частини тіла кішки між собою. За одиницю виміру зручно обрати голову. Слід визначити, скільки голів у тулубі, між передніми і задніми лапами. Потім намічають лінію хребта, плечовий пояс і лапи.

 (Основу будь-якого художнього навчання повинне складати об’ємне мислення. Необхідно навчити учнів відчувати об’єм, бачити його та мислити об’ємно.)

 Побудова будь-якої голови починається з малювання овалу (кола) і проведення його середньої лінії. Усі частини — очі, ніс, губи — взаємопов’язані. Але не слід малювати око, спираючись на розташування носа.

 Краще провести лінію, що проходить через верхні краї брів, потім побудувати обличчя, і тільки потім — очі.

 Після того як позначите лінію брів і переконаєтесь, що правильно це зробили, ви побачите, куди вписати око.

Якщо ж навколо носа — голий простір, то ви не знаєте, де саме мають знаходитися очі. Це правило стосується будь-якої частини тіла, намальованої окремо від тіла, «на око». (Учитель супроводжує пояснення демонстрацією схеми послідовності побудови тіла кішки.)

Дар’я Г. (8 років) «Кішка Лапушка»

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

Найнезалежніша, найласкавіша, найвеселіша... Звісно ж, це кішка. Вона влаштувалася на підвіконні й уважно спостерігає за всім, що відбувається навкруги.

Намалюйте кішку, яка сидить біля вікна. Спочатку намітьте композицію та загальну форму, потім промалюйте деталі.

Індивідуальна робота

за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому головну увагу під час оцінювання робіт слід спрямувати на майстерність у передаванні руху тіла кішки. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин тіла.

Із малюнків створюють виставку «Кішка біля вікна».

VI. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням Схема малювання частин тіла пропонується зробити це вдома.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (05.12.2014)
Переглядів: 3854 | Рейтинг: 0.0/0
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]