Людина в русі. Олімпійські ігри

Людина в русі. Олімпійські ігри

Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із методами передавання руху в об’ємній формі; закріплювати знання про пропорції людського тіла; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); закріплювати початкові навички основних видів ліплення; розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття творів мистецтва; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: навчальні плакати; зображення скульптурних творів і навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення.

Матеріали та інструменти: дошка для ліплення, пластилін (глина), стеки, простий олівець.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ураховуючи, що запропоновані вироби є достатньо складними за будовою, під час уроку варто використовувати заготовки, що наочно демонструють послідовність ліплення.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Як називається вид образотворчого мистецтва, який створює об’ємні зображення?

• Які матеріали та інструменти використовують художники-скульпто-ри?

• Які скульптурні твори називають скульптурою? Рельєфом?

• Що таке кругла скульптура та чим вона відрізняється від рельєфу?

• Які круглі скульптури називають пам’ятниками? Статуями? Статуетками? З яких матеріалів, на вашу думку, вони можуть бути виконані?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Колись наші пращури звернули увагу на те, що, якщо грудку глини розім’яти, вона при цьому набуває різної форми. Так було започатковано мистецтво ліплення.

Римляни ввели в обіг слово «скульптура», що означає «вирізувати», «висікати». Давні слов’яни назвали це мистецтво «ваянням». Давні греки розробили канони (норми) довершених пропорцій тіла людини.

Краса створених ними творів залишається неперевершеною й донині.

Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається, змінюються. Ці зміни виразно видно в людській фігурі.

Ви вже знаєте, що пропорції

«Античний біг» (530 р. до н. е.)

Мірон «Дискобол» (V ст. до н. е.)

тіла маленької дитини дуже відрізняються від пропорцій тіла дорослого. У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частини всього її тіла, а в дитини 4—5 років — 1/4 або 1/5 частини.

 Пригадайте основні співвідношення частин тіла людини. (Кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, сягають трохи нижче від середини стегна. Стегно дещо довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече.)

 (Учитель пояснює, використовуючи таблицю «Пропорції фігури людини».)

 Найважливішим досягненням класичної античної скульптури було розв’язання проблеми передавання руху. Зазвичай у скульптурі зображують момент кульмінації. Коли один рух немовби закінчений і починається інший — як у статуї Дискобол (Мірон, V ст. до н. е.), який відвів праву руку з диском назад і вгору до крайнього положення та подібно до гвинта пружинно закрутив своє тіло. Здається, він ось-ось стрімко розвернеться у зворотному напрямку і викине руку з диском уперед.

 Організація сприйняття творів мистецтва

 (Учитель пропонує учням розглянути репродукції скульптурних творів, що зображують спортсменів; уважно роздивитися

Античний барельєф «Боротьба» (бл. 500 р. до н. е.)

Бронзова репродукція «Панкратіоністи» (ІІІ ст. до н. е.)

зображення, скласти усний твір-опис за твором, який уразив найбільше; визначити, якими засобами виразності скористався скульптор для відображення напруженого руху.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя

Чи любите ви займатися спортом? Бігати, стрибати, грати у футбол, плавати не тільки цікаво, але й дуже корисно.

Художники часто зображують спортсменів, тому що рухи спортсменів дуже виразні.

Виліпіть із глини або пластиліну фігурку людини, яка займається спортом.

Пояснення до творчого завдання

Перш ніж розпочинати ліплення, кожен художник має уважно продумати (або роздивитися) свою модель: з’ясувати пропорції її тіла, форму голови, тіла, рук, ніг, їхнє положення у просторі. Важливо також уявити, в якій послідовності слід виконувати роботу.

Зазвичай спочатку виконують людську постать у спокійному стані, а потім уже додають їй руху.

Використайте вже відомі вам прийоми ліплення. Спочатку виконайте окремі частини тіла людини.

Скачайте кульку для голови, потім — удвічі більшу кульку для тулуба. Ковбаску, що удвічі довша за тулуб, складіть навпіл — це ноги.

Руки зробіть із трохи коротших ковбасок.

З’єднайте деталі примазуванням. Додайте необхідне спортивне спорядження.

Дрібні деталі виконайте стекою та олівцем.

Схема ліплення фігури людини

Індивідуальна робота за творчим завданням

(Учитель пропонує учням розглянути етапи виконання фігурок із глини (пластиліну або солоного тіста), крок за кроком показує послідовність виконання роботи.

Учні виконують фігурки самостійно, додаючи за бажанням спортивне спорядження.

Учні можуть скопіювати запропоновані зразки або вигадати власну сценку зі спортивного життя.

Готові фігурки можна розфарбувати, а потім вкрити клеєм ПВА. Це надасть їм блиску та довговічності.)

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Із фігурок створюють загальну композицію «Олімпійські ігри». Виконані учнями статуетки можуть стати подарунками для друзів та близьких.

VІ. Домашнє завдання

Учням пропонується уважно розглянути картини побутового жанру, написані в різні часи. Продовжити за картинами «розповідь» художника.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (05.12.2014)
Переглядів: 3012 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з паперу «курчатко»
Робота з папером. Декоративна аплікація
Панно для класної кімнати
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]