Сервірування столу до сніданку
Тема уроку: Сервірування столу до сніданку.
Цілі уроку:
• Освітні: познайомити учнів з правилами сервірування столу, навчити сервірувати стіл до сніданку.
• Розвиваючі: розвивати логічне мислення, вміння виділяти загальні закономірності, розвивати пізнавальний інтерес
• Виховні: розвивати естетичний смак; збереження і відродження сімейних традицій.
Методи:
• Словесні: бесіда, дискусія
• Наочні: демонстрація
• Практичні: вправи, практикум
Технології: особистісно-орієнтоване навчання; ІКТ
Матеріали та обладнання: інтерактивна дошка, комп'ютер, проектор; мультимедійна презентація «Сервірування столу до сніданку», посуд для сервірування столу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Дівчатка, я прийшла до вас на урок з кошиком, в якому знаходяться цікаві предмети.
Демонстрація вмісту кошика.
- Скажіть, будь ласка, чому ці предмети я принесла до вас на урок?
Приблизні відповіді дітей:
- Будемо вчитися готувати їсти (навряд , тому що немає продуктів)
- Показати, який у вас є посуд ?! (і у вас вдома багато красивого посуду, так ?!)
- А може ми будемо стіл накривати?
Звичайно, молодці. Сьогодні ми будемо знайомитися з тим, як правильно накривати стіл.
- А що значить накрити стіл?
Приблизні відповіді дітей:
- красиво розставити чашки;
- правильно розставити блюдця,
- правильно розкласти серветки.
- Може, хто-небудь з вас знає, як одним словом назвати все те, що ви перерахували?
Приблизні відповіді дітей:
-Сервіровка стола
-Правильно, молодці, дівчатка! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про сервіровку столу, і тема нашого уроку «Сервірування столу до сніданку».
- А хто знає визначення слова «сервіровка»?
Тлумачний словник дає таке визначення цього слова: «Сервірування столу - це підготовка його до сніданку, обіду або вечері, тобто розстановка всіх необхідних предметів у певному порядку». Давайте занесемо це визначення в опорний конспект, який я вам приготувала. Протягом уроку ви будете заносити в нього необхідні відомості і виконувати практичні завдання.
Отже, записуємо.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми згадали визначення слова «сервіровка».
-А навіщо людям знати про сервіровку і чи всім це потрібно? Як ви думаєте?
Приблизні відповіді дітей:
-Важливо. Люди часто ходять в кафе і ресторани, вони повинні знати, як користуватися приладами.
Так, дійсно. Перш за все, правильно сервірований стіл додає красу навколишньому світу. Знання правил сервіровки дозволяє кожній людині відчувати себе розкуто і невимушено на будь-якому торжестві.
Значить, це потрібні відомості для кожної людини. Ось про це ми поговоримо сьогодні.
Справжня господиня завжди приділяє особливу увагу не тільки приготуванню смачних страв, але й сервіровці столу.
Простий прийом їжі не обов'язково повинен містити будь-які кулінарні шедеври. У деяких випадках в них немає необхідності, досить просто правильно сервірувати стіл.
- А які предмети ми для цього використовуємо?
Приблизні відповіді дітей:
- Тарілки, ножі, виделки, ложки, склянки, чашки з блюдцем, серветки, скатертини
Правильно, для цього використовуються найпростіші столові прилади і кухонний посуд.
Але ж дуже багато всього, як же вибрати потрібні ?! Виявляється, дуже важливо з усього різноманіття кухонних і столових приборів вибрати ТІЛЬКИ необхідні.
У опорних конспектах у вас є завдання №1. У завданні зображені різні кухонне приладдя. Давайте назвемо їх. Перерахувати
- А чи всі вони нам знадобляться при сервіровці столу ?!
Вам належить виконати перше завдання.
З усього різноманіття кухонних предметів, вам необхідно вибрати тільки ті, які використовуються для сервірування столу, і обвести їх у кружок. Поки ви працюєте індивідуально, я попрошу ______________ виконати завдання біля дошки.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ №1 «Предмети сервірування столу» - знайдіть ті предмети, які є частиною сервірування столу (завдання з використанням можливостей інтерактивної дошки. На слайді представлені предмети сервірування столу і кухонне начиння. Дітям потрібно виділити предмети сервірування столу. Один учень працює з інтерактивною дошкою , решта працюють з опорним конспектом, обводячи в кружечок ті предмети, які використовуються для сервірування столу).
А тепер подивимося, що у нас вийшло.
У кого також? Може, ____________, щось забула? Хто побачив?
Розумниці! Таким чином, для сервірування столу нам необхідні:
• Тарілки (Слайд №4)
Для сніданку потрібні кілька видів тарілок. Закусочні - призначені для холодних страв і деяких гарячих таких, як омлет, яєчня і т.п. Пиріжкова тарілки - для хліба, булочок, бутербродів, конфітюру і т.д. Якщо в меню входить каша, то її подають в глибокій тарілці, яку ставлять на закусочну.
• Столові прибори (Слайд №5) - столовий ніж, столова ложка, столова виделка і чайна ложка.
• Чашка з блюдцем (Слайд №6) називають незвично - чайної парою.
• Необхідний предмет на кожному столі - це набір для спецій і приправ (Слайд №7).
- А які спеції можуть бути на столі?
Приблизні відповіді дітей:
- Сіль, червоний перець, чорний перець
Молодці. Правильно. До приправ відносяться - оцет, гірчиця, хрін і т.д.
А для сервірування столу, крім цих предметів, ще необхідні:
• Скатертина
Будь-який стіл прикрасить скатертина (Слайд №8) - вона додасть затишок, сприятиме створенню гарного настрою на весь день.
Форма скатертини залежить від форми столу. Вона може бути прямокутної, овальної, круглої або квадратної. Скатертини бувають з бавовни, льону, сучасних синтетичних матеріалів.
• Серветки (Слайд №9) - невід'ємна частина будь-якого столу, особливо коли вони красиво оформлені. Без серветки неможливо дотримати чистоту та охайність за столом. Для сервірування столу використовують два види серветок - тканинні і паперові.
• І звичайно, ваза з квітами (Слайд №10), яка буде радувати вас в будь-який час року. Стіл можна оформити будь-якими квітами - як живими, так і штучними, красивими гілочками, листям, а також гірляндами з квітів
Готуючись до якого-небудь сімейного торжества, всі ці предмети можна підібрати за поєднанням кольорів та тематикою. Цим ми створимо певну святкову атмосферу.
Давайте подивимося на наступні слайди презентації. Цікаво, здогадаєтеся ви, до якого свята або події сервіровані столи ?!
Демонстрація 3х слайдів:
Слайд №11: новорічний стіл. Що це за свято? А як ви здогадалися?
Слайд №12: паска. А це? Чому? Правильно! Молодці!
Слайд №13: 14 лютого. Як ви здогадались? Що саме вказало вам на це свято?
Правильно. Молодці. Ви дуже уважні. Дійсно, правильно підібрані предмети сервірування столу будуть радувати у святковий день.
Важливо не тільки мати всі ці предмети, але і дотримувати певну послідовність при сервіруванні (Слайд №14.).
У опорних конспектах представлені етапи сервірування столу, але вони розташовані хаотично. Вам необхідно вказати правильну послідовність, розставивши цифри.
Хто хоче працювати біля дошки?
__________, Виходь.
І так, давайте уявимо собі, що ми накриваємо стіл.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ №2 «Послідовність сервірування столу» - встановити правильну послідовність сервірування столу (1 учень працює на інтерактивній дошці, розставляє цифри на слайді. Решта працюють з опорним конспектом. Фронтальна форма роботи).
Виконання завдання.
Давайте подивимося, що ж у нас вийшло? З чого б ви почали ?!
___________________, Розкажи нам, в якій послідовності ти накривала стіл?
_____________ Розповідає. Коментарі вчителя.
Перевірте у себе, чи правильно ви виконали це завдання?
Ви впоралися і з цим завданням! Молодці!
Важливо не тільки дотримуватися цієї послідовності, але і виконувати певні правила. Наприклад, на яку частину столу поставити вазу, тарілку або чайну пару. Правил цих дуже багато, і ми розберемо деякі з них.
Щоб про ці правила ви не тільки дізналися, але і запам'ятали їх, ми виконаємо наступне завдання.
Правила сервіровки у вас вже записані, але в них є пропуски.
Вам необхідно вставити пропущені слова, на які в першу чергу слід звернути увагу.
Учитель читає послідовно правило, учні в своїх конспектах записують пропущене слово. Слайд №15
1. Закусочна тарілка ставиться строго (в якій частині СТОЛУ?) По центру навпроти стільця в 2х см від краю столу
2. Пирогова тарілка для випічки, хліба, масла і конфітюру розташовується зліва від закусочної тарілки
3. Вилку кладуть зліва зубами вгору, столовий ніж - праворуч від закусочної тарілки лезом до неї
4. Якщо в меню входить каша, то до неї додається столова ложка, яка розташовується праворуч від закусочної тарілки. Слайд №16
5. Чайна чашка з блюдцем і ложкою розташовується праворуч по діагоналі від закусочної тарілки. Ручка чашки і ложечка на блюдці повинні бути праворуч, так ними буде зручніше користуватися
Тепер ви знаєте, як повинен бути накритий стіл до сніданку.
Давайте перевіримо, наскільки ви були сьогодні уважні і чи зможете знайти помилки в сервіровці столів. Слайд №17
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ №3 - знайти помилки в сервірованих столах на слайдах презентації (демонстрація 3х слайдів. Учні уважно вивчають картинки, помітивши помилку в сервіровці, піднімають руку і озвучують помилку).
Слайд №18: хто помітив помилку? А як правильно? Молодець, _________!
Слайд №19: а на цьому столі що не так? Хто знайшов? Добре, ___________!
Слайд №20: хто уважний? Правильно!
Які ж ви уважні! Нічого від вас не приховаєш!
Отже, ми з вами з'ясували, що нам необхідно мати і знати для сервірування столу.
А тепер давайте уявимо, що сьогодні до сніданку ми запросили багато гостей. На сніданок у нас (меню на дошці):
- Каша
- Бутерброд
- Чай з лимоном
Слайд №21. Ми сервіруємо стіл. Уявімо собі. що у кожної з вас є гарна кольорова скатертина - це листочок, на якому ви повинні розставити прилади і посуд за всіма правилами. Всі необхідні предмети сервіровки знаходяться у вас в конвертах.
Вам потрібно вибрати необхідні предмети з конвертика, а закріпити обрані предмети ви можете за допомогою клею. А _______________ і _______________ будуть виконувати завдання у дошки: ________________ буде сервірувати стіл, а ________________ буде працювати на інтерактивній дошці.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ №4 «Сервірування столу до сніданку» - сервірувати стіл до сніданку
(1 учень виконує завдання на інтерактивній дошці, 1 учень виконує сервіровку на столі, решта - виконують завдання, використовуючи підготовлені паперові моделі на кольоровому аркуші паперу).
Давайте перевіримо вашу роботу.
Перевірка роботи за критеріями (Які предмети? У якій послідовності? За якими правилами?)
- А що ми можемо використовувати для прикраси столів?
Передбачувані відповіді дітей:
-квіти, серветки, аксесуари
Правильно.
- Скажіть, ви навчилися сервірувати стіл до сніданку ?!
Розумниці! З урахуванням ваших невеликих помилок, мені здається, що ви чудово впоралися з цим завданням.
Сервірування столу - це один з елементів етикету. Етикет - це правила поведінки і сервірування столу. Важливо не тільки правильно накрити стіл, а й уміти вести себе належним чином. В якості домашнього завдання я пропоную вам всім разом оформити збірник «Правила поведінки за столом». Обкладинка для нього вже готова, а вам необхідно оформити решту сторінок.
А для цього вам необхідно згадати правила поведінки за столом, і написати одне з них на аркуші у вигляді чашечки, який у вас є на столах. Для написання краще використовувати кольорові ручки, можна гелеві, можна звичайні кулькові; за бажанням можете красиво оформити свою сторіночку, намалювати на ній щось, наклеїти картинки з даної теми; і на наступному уроці ви зможете оформити книжечку, з'єднавши всі листочки разом.
І я сподіваюся, що ви будете користуватися нею не раз.
ІУ. Підсумок уроку
Домашній затишок будується на мінімальній кількості речей. Якщо все це робиться з душею і великою любов'ю, то всі навколишні стають трішки щасливішими. Постарайтеся піднести всім членам своєї сім'ї сюрприз - прекрасний стіл, який буде прикрашений правильним розташуванням столових приладів. У перший раз це викличе здивування, але поступово всі члени вашої родини почнуть все частіше збиратися за столом, щоб провести якомога більше часу разом.
Спасибі всім за роботу на уроці. Ви добре працювали, особливо хочеться відзначити активну роботу і відповіді ________
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: ДруЗзяка (19.11.2015)
Переглядів: 4341 | Рейтинг: 0.0/0
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових...
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання
Чим розпізнаємо запах і смак
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]