Художня обробка деревини

УРОК 29

Тема. Художня обробка деревини

Мета: ознайомити учнів з петриківським розписом, одним із видів художнього оздоблення деревини; розвивати уяву, творче мислення, фантазію; виховувати акуратність, уважність, повагу до історії.

Обладнання: зразки петриківського розпису, заготовки плоских тарілок, фарби, пензлик.

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів класу

Будьмо чемні й щирі І часу не гаймо.

І цієї ж миті Урок розпочинаймо!

II. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Як називають людей, які виконують грубу обробку деревини? (Теслярами)

— Яку роботу ми відносимо до грубої обробки деревини?

— Хто виготовляє вироби, які потребують точнішої і стараннішої обробки? (Столяри)

— Людина, яка розписує дерев’яні вироби, називається... (художник).

III. Робота над темою уроку

1. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми спробуємо стати художниками і з простої дерев’яної заготовки створити чарівну тарілочку. Спробуйте у свою роботу вкласти багато тепла, любові, щирості та акуратності.

2. Розповідь.

— Художнє оздоблення деревини — це різьба по дереву, випалювання та розпис. Розпис належить до найпізніших за часом виникнення видів народної творчості. Центром так званих «мальовок» стало село Петриківка на Дніпропетровщині. Петриківському розпису притаманний рослинно-квітковий орнамент. Малюючи, центральну квітку розміщують так, щоб зобразити найпривабливіше, показати багато дрібних деталей. Розпис виконується густими фарбами. Жоден елемент не накладається на інший. Потім готовий виріб покривають прозорим лаком.

Таким розписом оздоблюють дерев’яні скарбнички, посуд.

IV. Фізкультхвилинка

— Перш ніж ми почнемо оздоблювати тарілочку, пригадаємо правила безпечної роботи при оздоблюванні виробів з деревини.

1) Оздоблення деревини проводять в рукавицях.

2) Працювати треба в добре провітрюваному приміщенні.

3) Після закінчення роботи слід вимити руки теплою водою з милом.

3. Самостійна робота.

Індивідуальна допомога учням.

V. Підсумок уроку

Дивна миска, чарівна,

Візерунками багата.

Як мереживо, вона

Буде всіх нас чарувати.

Надзвичайною красою

Відрізняєтвся вона.

Мабутв, ніжною рукою

Зроблена вона така.

— Чи отримали ви задоволення від сьогоднішнього уроку?

— Спробуйте оцінити свої вироби за допомогою «шкали оцінювання».

— До наступного уроку підготуйте: кольоровий папір, картон, клей, невеликі коробочки.



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (10.12.2014)
Переглядів: 1901 | Рейтинг: 0.0/0
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]