Порівняння чисел. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач
Тема: Гаряча іскра маленького життя
(Олександр Жовна, «Маленьке життя»)
Мета: ознайомити восьмикласників із оповіданням сучасного українського письменника О.Жовни «Маленьке життя»;
розвивати мовленнєві здібності учнів, критичне мислення;
виховувати кращі людські риси: милосердя, гуманність, готовність прийти на допомогу іншим.
Хід уроку
I. Організація класу.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок,
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався!
II. Перевірка домашнього завдання.
 Розпочнемо наш урок з перевірки домашнього завдання.
1.Записати розв’язання задачі по діях № 184.

2. Перевірка завдання № 183 відбувається усно.
 На які розрядні доданки розклали числа в першому завданні №183?

 Як записали кожну суму чисел у другому завданні № 183?

III. Актуалізація опорних знань.

1.Усні обчислення.
 Поєднайте хмаринки з однаковими відповідями.

2.Фронтальне опитування.
 Давайте пригадаємо матеріал попередніх уроків
 З якими числами ми познайомилися?
 Скільки розрядів в цьому числі?
 Назвіть їх.
 Який із розрядів більший: десятки тисяч чи одиниці тисяч?
 Що ми тільки що зробили з розрядами? (Порівняли)
 А які знаки для порівняння ви знаєте?
 Як називається вираз, в якому використовуються ці знаки? (Нерівність)
 Хто пам’ятає що таке нерівність? ( Нерівністю називаються два вирази, або числа, які з’єднані знаками більше або менше.)

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
 Саме з нерівностями ми сьогодні на уроці і попрацюємо. А також закріпимо знання й уміння з попередніх тем, згадаємо іменовані числа і повторимо п’ятицифрові та вчитимемося їх порівнювати та перетворювати.

V. Розвиток математичних умінь.
1.Виконання завдання №185(письмово).
 Для цього відкриємо свої підручники на с. 28 та виконаємо завдання №185.
№185.
1.

2. Запиши "сусідів" чисел: 300, 3000, 30 000.

 Що нам необхідно зробити у першому завданні цього номера? (Порівняти п’ятицифрові числа)
 А як же це правильно зробити?
 Діти, порівнюють п’ятицифрові числа, способом порозрядного порівняння. Застосовуємо алгоритм порозрядного порівняння. Почнемо з першої нерівності, треба порівняти числа 25100 і 25010.
1) Порівняння починаю з найвищого розряду: в обох числах в найвищому розряді десятки тисяч. Порівнюю числа десятків тисяч: 2 дес. Тис. = 2 дес. тис.
2) Переходжу до наступного розряду - одиниць тисяч. Порівнюю числа одиниць тисяч: 5 од. Тис. = 5 од. тис.
3) Переходжу до наступного розряду – сотень: 1 сот. > 0 сот.
4) Роблю висновок: 25100 > 25010.

 А тепер спробуйте ви.
(Далі учні порівнюють наступні нерівності з коментуванням).
 А що необхідно зробити в другому завданні №185?(Записати сусідів чисел)
 А хто такі сусіди числа? (Це попереднє і наступне числа)
 Назвіть сусідів числа 300, 3000, 30000.

2.Виконання завдання №186(письмово).
№186. 1) Запиши число, у якому: 33 тисячі і 542 одиниці; 28 тисяч і 57 одиниць; 90 тисяч і 9 одиниць.
2) Запиши цифрами числа: сорок тисяч двісті; сорок тисяч двадцять; сімдесят дев'ять тисяч двісті.
 Наступне завдання над яким ми попрацюємо, буде завдання №186.
 Запишіть число в якому 33 тис. і 542 одиниці.
 Які розріди пропущенні у цьому числі? (і т.д.)

3.Виконання завдання №187(усно).
№187. Скільки в числі 28 345 усього тисяч; усього сотень; усього десятків?
 А зараз попрацюємо усно над №187.
Учні визначають загальну кількість тисяч, сотень і десятків в п’ятицифровому числі за загальним планом.

 Щоб визначити в числі загальну кількість десятків тисяч, треба в ньому прикрити чотири цифри, тому що розряд десятків тисяч стоїть на п’ятому місці; прикривши зліва чотири цифри, лишаться тільки десятки тисяч).
( У числі 28345 – 28 тисяч, 283 сотні, 2834 десятки)

4.Фізкультхвилинка.

 Ви добре попрацювали на уроці, а тепер давайте відпочинемо!

Один, два, три, чотири, п’ять – час прийшов відпочивать.
Вглиб річок ми поринаєм, рибок там спостерігаєм.
Летимо ми в небеса – подивись, яка краса!
В лісі йдемо тихо – тихо, нікому не зробим лиха,
Зупиніться, озирніться і за парти поверніться.

5.Виконання завдання №188.

№188. Запиши у метрах і сантиметрах: 480 см; 28 004 см; 6020 см; 148 см; 3544 см;
запиши у кілограмах і грамах: 137 кг; 8060 г; 40 009 г; 7050 г, 80 080 г.

 Зверніть увагу на завдання №188.
 Що нам необхідно зробити?
 А що таке метри і сантиметри? (Одиниці вимірювання)
 А як називаються числа,які супроводжуються назвами одиниць вимірювання? (Іменовані числа)
 Перед виконанням завдання слід пригадати, скільки сантиметрів в одному метрі? ( 100 )
 Скільки грамів в одному кілограмові? (1000)
 Скільки метрів у 480 см?(4) і скільки сантиметрів залишилося?(80) і т.д.

6.Виконання завдання №190
№190. Сума трьох чисел 874. Перше число дорівнює 355, друге - на 89 менше. Знайди третє число.
 А над наступним завданням ви попрацюєте самостійно. Це завдання №191.
 Прочитайте його.
 Що нам невідомо? (Третє число)
 Що нам треба знати щоб його знайти?( Суму усіх трьох чисел та суму першого і другого чисел)
 Чи відома нам сума трьох чисел?(Так)
 А сума першого і другого чисел? (Ні)
 Що нам треба знати щоб відповісти на це запитання? (перше і друге число)
 Чи відомо нам перше число?(так)
 Чи відомо нам друге число? (ні)
 Чи можемо ми його знайти? (так)
 Якщо ми знайдемо друге число,чи зможемо ми потім знайти третє? (Так).
 Запишіть самостійно розв’язання цього завдання.

7. Робота над задачею № 191.
 Останнє завдання над яким ми попрацюємо буде задача за №191.
Задача №191. За 1 хв учень читає вголос 80 слів, а мовчки - 200 слів. На скільки більше слів прочитає учень за 5 хв мовчки, ніж уголос? (Розв'яжи задачу двома способами.)
1. Складання короткої умови задачі.
 Уважно прочитайте задачу.
 Які головні слова в задачі? (Вголос і мовчки)
 Запишемо коротку умову.

2. Аналіз задачі. (1 спосіб)

 Про що сюжет задачі? (про читання вголос і мовчки)
 Якщо нам відомо скільки слів учень вголос читає за 1 хв., то чи можемо знайти скільки він слів прочитає вголос за 5 хв.? Як, якою дією(Так, 805).
 Якщо нам відомо скільки слів читає учень мовчки за 1 хв., чи можемо ми знайти скільки слів він прочитає мовчки за 5 хв.? Як, якою дією? (Так, 2005)
 Якщо нам буде відомо скільки учень читає за 5 хв. мовчки і вголос, чи зможемо ми знайти на скільки більше прочитає учень за 5 хв. Мовчки, ніж вголос? (Так, 1000 – 400)
 Чи відповіли ми на запитання задачі? (так)
 Це ми розв’язали задачу першим способом, а можливий і інший варіант розв’язання.
 Можливо хтось здогадався?

Аналіз задачі(2 спосіб)
 Якщо нам відомо скільки учень читає вголос за 1 хв, і скільки учень читає мовчки за 1 хв., то що ми можемо знайти на основі цих даних? (На скільки більше слів прочитає учень за 1 хв. Мовчки, ніж уголос)
 Якщо нам буде відомо на скільки більше слів прочитає учень за 1 хв. мовчки, ніж уголос і те що він читає 5 хв. Чи зможемо ми відповісти на запитання задачі? (Так)
 Запишемо розв’язання другого способу та відповідь.

VI. Підсумок уроку.
1. Опитування.
 Що нового дізнались на уроці?
 Як з завдань було для вас найскладнішим?
 А яке найцікавішим?
 Які із завдань ви виконували найшвидше?

2. Оцінення результатів учнівської роботи.

VII. Домашнє завдання.

С.28 № 192, №193
Задача №192. На будівництво привезли 126 т цементу, а піску - в 4 рази більше. За день витратили а т піску. Скільки тонн піску залишилося? Склади вираз для розв'язування задачі та обчисли значення, якщо а = 450.

Завдання №193. Запиши, скільки всього тисяч в кожному з чисел: 48 355; 5080; 60 780; 12 310; 1850.
Категорія: Математика | Додав: Анюта (11.04.2016)
Переглядів: 2700 | Рейтинг: 5.0/1
Щоденне піклування про своє здоров'я
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Народні промисли України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]