Числівник як частина мови
Хід уроку
Девіз уроку: “Знаєш сам – допоможи другові”. (додаток)
І. Організаційний момент.
Учитель Учні
Сидимо Рівно
Пишемо Гарно
Слухаємо Уважно
Відповідаємо Точно

Шкала оцінювання
- Для того, щоб ви продуктивно працювали на уроці розглянемо шкалу оцінювання вашої роботи на уроці (лежить в кожного учня на партах). Я буду читати, а ви робіть позначки на полі: так (+) чи ні (-).
1. Я буду уважним на уроці.
2. Я буду старанним на уроці.
3. Я буду розвитися культуру мовлення.
4. Я буду каліграфічно і грамотно писати.
5. Я буду активним на уроці.
- Окрім того, за гарну і активну роботу та правильні відповіді ви будете отримувати фігурки – сніговички ( додаток). Чим більше ви їх отримаєте, тим вищий бал будете мати за роботу на уроці. Отже, візьміть з собою гарний настрій, розпочинаємо роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Хто це? Відгадайте загадку.
Дванадцять братів один за одним ходять,
Один одного не обходять. (Дванадцять місяців)
- До нас в гості завітали три брати - зимові місяці. Назвіть їх. (Грудень, Січень, Лютий )(На дошці – малюнок ). Кожен з них приніс завдання до нашого уроку.
- Сіли рівно, відкрили зошити, записали:
Третє лютого
Класна робота
- Отже, завдання від Грудня. (додаток)
Першим просить слово Грудень:
Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
- Перед вами на партах лежать картки на яких записана каліграфічна хвилинка. Зверніть увагу на написання і поєднання букв на картці. Напишіть спочатку в повітрі, а потім у зошиті за зразком.
Два на дцять дванадцять
- Яка в цьому слові орфограма?
- Запишіть транскрипцію з коментуванням. [д в а н а д ц’ а т’]
- Складіть речення з цим словом, знайдіть в реченні відомі частини мови.
На(приймен.) спортивний(прикм.) майданчик(ім.) прийшл(дієсл.) дванадцять дітей(ім.).
- З яким словом у вас виникли труднощі? (дванадцять)
- Що таке дванадцять? (число)
- Де ми використовуємо числа? ( відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Так, діти. Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою частиною мови. А як ця частина мови називається, ми дізнаємось переглянувши і прослухавши розмову між Мовкою та Суржиком.
Відеопрезентація « Мовка і Суржик. Частина мови – числівник»
( https://www.youtube.com/watch?v=3mtc-0HoHAQ )
- Діти, про яку частину мови ви почули? (числівник)
- Також на уроці ми дізнаємось, що таке числівник, на які запитання він відповідає, будемо вчитися знаходити числівники в тексті та грамотно їх писати.
Завдання уроку (на дошці). (додаток)
- Дізнайтеся, що ж таке числівник
- На які запитання він відповідає?
- Вміти знаходити числівник в тексті
- Грамотно писати числівник.
- Не забувайте, числівники записуємо словами!
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
1. Робота в групах
- Поділіться на групи. Кожна група збирається біля своїх консультантів.
(Діти діляться на три групи).
Етапи роботи в групах
1 етап. Консультанти знайомлять учнів з темами, підготовленими вдома
1 група – «Що таке числівник?»
2 група – « Які числівники мають питання «скільки?»
3 група – «« Які числівники мають питання «який? котрий?»
II етап. Діти повертаються на свої місця. Іде обмін інформацією, почутою від консультантів. Кожен член групи переказує почуте у своєму центрі.
2. Первинне закріплення. «Мозковий штурм». (презентація: слайд 1,2)
- З якою частиною мови ми познайомилися?
- Що означає числівник? (слова, які означають кількість предметів або їх порядок під час лічби, називаються числівниками.)
- Які числівники відповідають на питання «скільки?» (числівники, які означають кількість предметів відповідають на питання «скільки?»)
- Які числівники відповідають на питання «який? котрий?»? (числівники, які вказують на порядковий номер предмета відповідають на питання «який? котрий?»)
- А зараз консультант-дослідник розкаже з якою частиною мови пов’язаний числівник та яким членом речення буває (виступ учня – консультанта)
3. Фізкультхвилинка (вправи для очей)
4. Робота з підручником від місяця Січня (додаток)
1. - Діти, а Січень хоче попрацювати разом з вами в підручнику. Відкрийте підручник на стор.111, зверніть увагу на рубрику «Спілкуймося красно». Робота в парах. (учні зачитують інформацію з рубрики, вправляються в правильній вимові числівників).
2. – Діти, відкрийте впр. 255. Прочитайте завдання. Давайте прочитаємо числівники і поставимо до кожного з них запитання. Складіть словосполучення числівників з іменниками (вибирає вчитель: дев’ять, дев’ятий, сім, сьома, чотирнадцяте)
5. Творчі завдання від місяця Лютого (додаток)
- Діти, зимовий брат Лютий приніс нам творчі завдання.
1. Виконання творчого завдання (диференційовано). (додаток)
- Уважно прочитайте завдання і виконайте в зошитах
Завдання для учнів з високим рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з достатнім рівнем засвоєння знань Завдання для учнів з середнім і початковим рівнем засвоєння знань
Зі слів склади речення. Підкресли числівники.
О, розпочався, дев'ятій, урок, годині.
Перерва, десять, тривала, хвилин.
Оленка, художню, тридцять, читала, хвилин, книжку. Випиши словосполучення з числівниками.
Третій місяць, літній місяць, восьма парта, дерев'яна парта, цікава книжка, перша книжка, вказівний палець, другий палець. Спиши, підкресли числівники.
Один скаже, другий прикаже.
П’ять разів подумай, а один раз говори.
На других гомонять, а самі все лихо творять.

Перевірка виконаних завдань
2. Гра «Упорядник». Робота біля дошки. (додаток)
- Діти давайте пограємо в гру «Упорядник», із змішаних числівників, які ви бачите на картках, перший варіант виписує у стовпчик числівники, які відповідають на питання скільки?, а другий варіант – який? котрий?. (2 учні працюють біля дошки)
Перший
Десятий
Три
Двадцять
Шість
Сотий
Мільйон
Сто
Один
Десять
Другий
Двадцятий
Шістдесят
П’ятнадцять
Мільйонний
Третій
Взаємоперевірка
3. Розгадування буквено-числових ребусів. Робота в парах (додаток)
100 лиця 3 буна гор 1 а
мі 100 3 тон г 1 а
пі 100 лет 3 зуб смор 1 а
і 100 рія ві 3 на пі 2 л

(столиця, місто, трибуна, тритон, городина, година)
(пістолет, історія, тризуб. Вітрина, смородина, підвал)
4. Підручник, впр.256 (якщо залишиться час)
V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
1. -Нашим гостям час повертатися до казки і вони запитують вас на прощання:
- З якою новою частиною мови ви ознайомились?
- Які слова називаються числівниками?
- На які питання вони відповідають?
Метод «П’ять речень»
2. Робота зі шкалою оцінювання
- А тепер перевіримо якими ж ви були на уроці?
- Біля своїх перших позначок на листочках зі шкалою оцінювання навпроти робіть інші позначки.
- Порівняйте свої дані на початку уроку і в кінці уроку.
- Якщо у вас
5 плюсів – ви дуже добре працювали
4 плюси – я дякую за урок
3 плюси – вам потрібно задуматися над своїми мінусами
2-1 плюс – станьте активнішими на уроці
- А тепер підрахуйте сніговичків. (вчитель сумує бали і оцінює роботу учнів)
- Діти, за гарну роботу на уроці кожен із вас отримує подарунки – пам’ятки «Числівник». (додаток)

VІ. Домашнє завдання
С.110, правило
П.р., с.р. – впр.257 – прочитати слова, вставити числівники, записати
Д.р. – підготувати 5 загадок в яких відповіддю будуть числівники.
В.р. - скласти 5-6 числово-буквених ребусів
Категорія: Рідна мова | Додав: ledi (28.03.2017)
Переглядів: 1331 | Рейтинг: 0.0/0
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Ще про клавіатуру
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Гори України
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]