Підсумковий урок з розділу «Як не любити той край…»Анатолій Качан «Летючий корабель». Опрацювання блоку «Перевір свої досягнення»
Тема Підсумковий урок з розділу «Як не любити той край…»Анатолій Качан «Летючий корабель». Опрацювання блоку «Перевір свої досягнення»
Мета: узагальнити, підсумувати знання учнів за прочитаним розділом; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Качана; ознайомити з його віршем «Летючий корабель»; удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до природи , до рідного краю, любов до художнього слова, мудрість, кмітливість, доброту.

ПЛАН УРОКУ
1. Організація , налаштування на урок 2 хвилини
2. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку 7 хвилин
3 . Мовленнєва розминка 5 хвилин

4. Перевірка домашнього завдання
Актуалізація опорних знань учнів 10 хвилин
6. Фізхвилинка 2 хвилини
7. Робота над темою уроку 10 хвилин
8. Підсумок уроку
(Емоційна рефлексія уроку) 2 хвилин
9. Домашнє завдання 1 хвилина
ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ. (2 хв)
Вчитель : Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемося обличчям до гостей
І лагідно їм скажем «Добрий день!»
- А тепер поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві. Щоб урок наш був гарним цікавим і змістовним, якими ви повинні бути на уроці? (активними, уважними, розумними…)
Учні хором повторюють слова – налаштування на урок( на слайді 1)
Я школяр, я особистість творча,
я думаю, замислююсь, аналізую,
висловлюю свої думки, я хочу знати …
Вчитель : - І тільки за таких умов нам наприкінці уроку нам вдасться досягнути мети . А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими. Тому – до роботи.
Вчитель :- Я запрошую вас на урок незвичайний. Діти, ви любите дивитися телевізор? Так ось сьогодні я вам пропоную побувати на телебаченні і провести урок – телестудію. Згодні?
- І перша студія , до якої ми з вами завітаємо- це студія … можливо ви самі здогадаєтеся? ( звучить мелодія «Ревізор»)
ПЕРЕВІРКА ПРАВИЛЬНОЇ ПОСТАВИ.
- Діти, а чи вмієте ви правильно сидіти за партою?
Покажіть мені, як же потрібно сидіти за партою. Сядьте всі рівно, руки поклали на парти, ноги поставили на підлогу під прямим кутом.
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Артикуляційна гімнастика (СЛАЙД 2,3)
• «Барабанщик».
Посміхнутися, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Де- де-де...».

• «Парашутик»

На кінчик носа покласти ватку, широким язиком у формі «чашечки», притиснутим до верхньої губи, здути ватку з носа вгору.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Вчитель : Наступна студія телепередачі( звучить мелодія «СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО»)
І дійсно, домашнє завдання стосується кожного присутнього сьогодні на уроці. Скажіть, будь ласка, що вдома було вам задано повторити? (відповіді дітей) Продовжувати нашу подорож по телестудіям ми будемо за допомогою ІНФОРМАЦІЙНИХ ЛИСТКІВ , в яких зробимо позначки про отримані знання і висновки.
Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»
Учні в парах переказують одне одному оповідання В. Сухомлинського «Не забувай про джерело».
Зробити завдання « Роз’єднай слова і прочитай правильно» стор 75 в підручнику
ФИЗМИНУТКА ДЛЯ ГЛАЗ(полосочки)
Вчитель : Наступна студія нашого телебачення називається ( звучить мелодія ВИПУСК НОВИН.
- Діти, а скажіть, будь ласка, що ви хочете отримати від сьогоднішнього уроку, чого ви бажаєте дізнатися і свої очікування будь ласка, розкажіть нашим кореспондентам , які візьмуть у вас ІНТЕРВ’Ю (МІКРОФОН) для запису випуску новин . Можна в мене взяти перше інтерв’ю- я очікую на уроці плідної праці, активних учнів, гідних відповідей і піднесеного настрою.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ .
Вчитель : Наступна зупинка в студії телепередачі( звучить мелодія
«ПОЛЕ ЧУДЕС» (СЛАЙД 4 )
— Сьогодні на уроці ми зазирнемо до віршованої скарбниці Анатолія Леонтійовича Качана. А також повторимо, підсумує ваші знання за прочитаним розділом «Як не любити той край…»
— Які твори цього поета ми вже вивчали? («Дівчинка і море», «Біля тихого Дунаю»)
1. Робота над заголовком. Гра «Передбачення» (СЛАЙД 4 )
— Прочитайте заголовок: зі здивуванням, із захопленням, з питальною інтонацією.
— Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші з таким заголовком?
2. Повторення відомостей про поета
Анатолій Качан.
Поет народився у 1942 році у селі Гур'ївці на Миколаївщині. Учився в Одесі.
Учителював у мальовничому місті Вилкове, Зараз живе у Києві.У його творах відчутні свіжий подих моря, буяння зелені, пахощі степу, а головне — щось особливе, неповторне, звернене до наших почуттів.
2. Виразне читання вірша вчителем
— Чи сподобався вам вірш?

— Які почуття він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

3. Словникова робота (СЛАЙД 5, 6, 7 )
Юнга чергування, перебування на якому-небудь посту на судні.

Вахта високий стовп, вертикальна або похила конструкція на судні, призначена для встановлення вітрил, прапора або спостережного пункту.

Щогла підліток на судні, що навчається морської справи, готується стати матросом.
Підготовка до Читання вірша учнями (рибки, бджілки)
Читання вірша учнями
ФІЗХВИЛИНКА «Чуча - чача»
Вчитель :Наступна студія нашого телебачення називається ( звучить мелодія «ТЕЛЕПАЗЛИКИ»
1. ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ».
На дошці тема розділу - до неї прикріпляють назви віршиків з авторами, якщо в даному розділі ми вивчали ці вірші і в інформаційному листку – поставимо +
«Як не любити той край…»

Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» ………………..
Анатолій Качан «Летючий корабель»…………………………………………
Ліна Костенко «Усе моє, все зветься Україна» ( звучить відеозапис вірша )
Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками»
Олександр Олесь «Степ»
Марко Вовчок «Літній ранок»
Михайло Коцюбинський «Літній день»
Надія Кир’ян «Євшан»
Григір Тютюнник «Ласочка»
Тетяна Кара-Васильєва «Співуча глина»
Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь...»
Володимир Лучук «Скільки річок в Україні»

Вчитель : -На стор. 76 вашого підручника подано корисне посилання для цікавої інформації про Музей води в Києві. Можливо, хтось скористався цим посиланням ?
А для всіх інших наступна студія нашого телебачення називається ( звучить мелодія « Що? Де? Коли? «УВАГА НА ЕКРАН !» (відео музею)
Увага !Запитання!
Які поети з нашого розділу присвятили свої вірші і оповідання річкам, озерам, джерельцям . Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело» Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь...» Володимир Лучук «Скільки річок в Україні»
Вчитель : передостання телевізійна студія–студія телепередачі ( звучить мелодія «ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ»
(робота за підручником стор 78 « Перевір свої досягнення + висновки)

ІV .ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вчитель : -і остання студія на сьогоднішньому уроці – це студія передачі звучить мелодія «КОЛИ МИ ВДОМА»
Категорія: Читання | Додав: lenjukovskaya (09.01.2017)
Переглядів: 1823 | Рейтинг: 0.0/0
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
У царстві букв і звуків
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]