дикі та свійські тварини
Тема. Дикі тварини та свійські
Мета: ознайомити учнів з історією одомашнення тварин, розширити знання про свійських тварин та іх значення для людини,розвивати спостережливість,логічне мислення , пам'ять ,виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Перебіг уроку

І. Організаційний момент.
1. Скринька гарного настрою.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і вчительці, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах.
І добрі слова у всіх на устах.
-Усміхніться друзям. Подаруйте усмішку мені. Дякую. Тихенько сідайте. Пролунав дзвінок, починаємо урок.
2. Синоптики повідомляють
Учитель. У класі працює Гідрометцентр. Слово нашому синоптику.
Сьогодні добре знають люди,
яка погода завтра буде,
бо теле— й радіопрогноз
підкаже — спека чи мороз.
В старі ж часи, і це знаменно, —
діди й бабусі наперед
прогнозували достеменно
погоду з безлічі прикмет:
Як місяць гострий — на непогоду,
як рівний — на ясну блакить,
щербатий — то відомо зроду,
що незабаром задощить.
Учень-синоптик. Сьогодні 16 лютого, четвер. Температура повітря -12 градусів. Стан неба – ясно. Вітер – північний. Опади – відсутні.

Учитель. Погода сприятлива, отож усім бажаю гарного настрою та плідної праці. Продовжуємо бесіду за спостереженням.
Яка зараз пора року? (зима)
Як називають місяць лютий в народі ? ( сніжень, бокогрій, межень, лютень, зимобор)
Пригадайте прислів’я, приказки про слово «лютий» ( Лютий лютує не дарма, бо кінчається зима. Лютневий сніг весною пахне. Як лютий,не лютуй, а на весну брів не хмур!)
Які зміни відбулися в неживій природі за минулий тиждень? ( сонце помітно піднімається над горизонтом, довшає день, ополудні капає вода з дахів)
Які зміни відбулися в живій природі за минулий тиждень? ( голосно цвірінькають горобці, повну пісню співає велика синиця)
Які зміни відбулися в діяльності людей за минулий тиждень? ( висаджують цибулю на пір’ячко, висівають насіння перцю на розсаду)
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
- Щоб успішно пройшли наші нові дослідження, треба пригадати раніше здобуті знання.
1. 1. Фронтальна перевірка. «Мозковий штурм»
- Якою буває природа?
- Які ознаки мають живі організми?(дихання,живлення, розвиток,ріст,рух,розмноження)
- На які групи діляться тварини?(комахи, риби, плазуни, земноводні,птахи .звірі)
- Хто такі плазуни?
- Хто такі земноводні?
- Хто такі риби?
- Хто такі комахи ?
- Хто такі птахи ?
- Хто такі звірі ?
- Яку тему вивчали на минулому уроці?Що таке ланцюг живлення?
2. Індивідуальна перевірка(картки)
Фізкультхвилинка
III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся ще більше про тварин, познайомитесь з істотними ознаками диких і свійських тварин., навчитесь розпізнавати свійських тварин і диких за істотними ознаками та способом живлення.
Вправа «Передбачення»
Давайте зробимо припущення або, як говорять вчені, висунемо гіпотезу – звідки взялися свійські тварини.
Проблемне питання
- Кого першим приручила людина?
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Діти, які тварини належать до диких називаються свійськими?
Дикими називають тварини ,які живуть у природі і самі собі шукають їжу. Розповідь вчителя
- Свійські тварини, яких утримують люди.
живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.- Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища. Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.
Колись, багато тисяч років тому, всі тварини були дикими. Про те, як почалося одомашнення тварин мало відомо. Вважається, що люди кам’яного віку приручили майже всіх свійських тварин. Люди приручили тварин і зробили їх своїми помічниками і друзями. Їх не так багато. Посудіть самі. На землі проживає близько 1, 5 млн. видів тварин, а люди приручили лише декілька десятків.
Словничок термінів
Приручення – це призвичаювання диких тварин до утримання в неволі впродовж одного покоління.
Одомашнення – це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох поколінь.
А зараз будемо досліджувати . Треба зробити порівняння дикої тварини і свійської (зовнішні зміни, спосіб життя, поведінка, характер). (Додаток 1)
Висновок.
Давно відмічено, що одомашненим тваринам властиві певні зміни, незалежно від того чи це кінь, чи собака, чи свиня. Так, зокрема для більшості одомашнених тваринам притаманно те, що:
тіло стає менш масивним, відбувається зміна розподілу жирової тканини, зменшення м’язової маси (окрім спеціальних порід);
зменшення різниці між самцями і самками, зменшення домінуючої ролі самця; в дорослої особини проявляються ознаки «дитячості»: схильність до послуху, грайливість, підвищена здатність до навчання;
зростає різноманіття в забарвленні.
5.Робота за підручником (с. 120) (робота в парах)
Розгляньте малюнки на стор. 120 і обговоріть в парах, як і де допомагають людям свійські тварини
Висновки (стор. 121)
- Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.
- Свійські тварини відрізняються від диких меншою пристосовуваністю до навколишнього середовища. Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини. Робота над прислів’ями
- У різних літературних жанрах розповідається про тварин . Пригадайте, які твори про тварин ми читали? (казки, оповідання, вірші, легенди, загадки, скоромовки). Які ви пам’ятаєте?
- Поясніть прислів’я.
Корова у дворі — їжа на столі.
Корова сама молока в дійницю не наллє.
Любиш поганяти — люби й коня годувати.
Художня виставка «Юні анімалісти»
- Як називається жанр живопису, у якому зображують тварин? (анімалістичний)
- Кого з художників ви знаєте?
- Запрошуємо на виставку наших художників.
- Хто із вас зобразив свійських тварин?
- Як називається такий спосіб малювання?
4. Цікаве про тварин (резерв)
Вчені довели, що собаки бачать у кольорі, хоча їхній зір і не настільки яскравий як у людини.
Коти можуть видавати близько 100 різних звуків. Для порівняння - собаки лише близько 10.
Якщо кішка біля Вас, і її хвіст тремтить - це найбільше відчуття любові, яке вона може виразити.
Кішка за своє життя може мати більше 100 кошенят.
У висоту кролик може стрибнути аж на 1 метр.
Зуби кролика ніколи не перестають рости. Вони стираються, коли він гризе їжу.
Зір кроликів охоплює 360 градусів, вони бачать все спереду і ззаду.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Гра «Продовж твердження»
- Тварини бувають...
- Усі свійські тварини пішли від...
- Свійські тварини відрізняються від диких тим, що...
- Людина приручила тварин для того, щоб мати...
- У тваринництві працюють...
- Чи підтвердилось ваше припущення (гіпотеза)?
- Людина є господарем природи, але вона повинна бути бережливим господарем. Пам’ятайте, ми відповідаємо за тих, кого приручили!
VІІ . Домашнє завдання (Слайд 36)
1.Читати і відповідати на питання ст. 118–120.
 Проведіть спостереження за свійською твариною та складіть про неї розповідь.
 Знайти ще цікаві факти із життя тварин.
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: karpenko (02.04.2017)
Переглядів: 2331 | Рейтинг: 0.0/0
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
У царстві тварин
Фантастичні образи
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Охорона водойм
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]