Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Paint

Урок № 15

Тема: Інформація. Як людина сприймає інформацію. Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint.  

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію;
  • використання палітри кольорів панелі інструментів програми «Paint»;
  • розвивати спостережливість, пам'ять, мову;
  • виховувати любов до природи .

Обладнання: програма «Paint».

Хід уроку

 

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти ми з вами знаходимось у комп’ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи дотримувались учні правил з техніки безпеки, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас?

Розглянемо такі ситуації:

1.      Спостережлива учениця на уроці інформатики виявила, що неуважний учень жує жуйку і запропонувала йому її викинути. Учень не викинув її , а приліпив до розетки.

  • Які правила техніки безпеки він порушив?

2.      Хвастливий учень вирішив показати глибокі пізнання знайомій однокласниці, став від’єднувати моніторі клавіатуру від несправного комп’ютера.

  • Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Робота над запитаннями.

  • Яку тему ми вивчали на минулому уроці? (У школі детективів).

Фронтальна перевірка.

  • Навести приклади корисної і некорисної інформації, доступної  і недоступної, істинної і хибної.
  • Прочитати напам’ять вірш «Про веселку».
  • Назвати кольори веселки (завдання «Для розумників і розумниць»).

Розминка.

На минулому уроці ви створювали малюнки за початком, а сьогодні ми будемо розв’язувати задачі для допитливих.

  • В родині є шість сестер і в кожної сестри по одному брату. Скільки всього дітей у цій сім’ї?
  • Росло 5 дубів. На кожному дубі – по 5 гілок. На кожній гілці – по 5 менших гілок. На кожній гілці по 5 груш, скільки всього груш росло на дереві?
  • Антон написав на аркуші паперу число 86 і запропонував Миколі: «Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь». Микола миттю здогадався, що треба зробити. А чи здогадався ти?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Подумайте, які органи чуття допомогли нам прочитати задачі?
  • Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? (Учні відповідають).

Отже, за допомогою цих органів людина сприймає інформацію.

Тема сьогоднішнього уроку «Як людина сприймає інформацію». Ви дізнаєтесь про те, яке значення у житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Розглянемо такі приклади. Заплющіть очі. Що ви бачите? А т оді розплющіть. Який прекрасний світ! Ви бачите все навколо.

  • За допомогою чого людина сприймає інформацію про навколишній світ? (За допомогою очей).
  • Через ніс ви не тільки вдихаєте повітря, ви ще відчуваєте різні запахи. Можна відрізнити запах троянди від запаху м’яти.
  • За допомогою чого людина сприймає різні запахи? (За допомогою носа).
  • Якщо закрити долонею вуха, то буде тиша.
  • За допомогою чого людина сприймає звуки (За допомогою вух).
  • Якщо сісти на гарячий пісок або ввійти у холодну воду, наша шкіра відразу ж зреагує.
  • За допомогою чого людина сприймає цю інформацію? (За допомогою шкіри).

 

2. Робота з підручником.

Ми з вами багато говорили про те, як людина сприймає інформацію, а зараз відкрийте підручники на сторінці 32 і самостійно знайдіть відповідь на питання «Які органи чуття допомагають людині сприймати інформацію?»

3. Фізкультхвилинка.

Повітря нам потрібно всім:

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці,

Листочку, квіточці, комашці.

Чи під воду ми пірнаємо –

Все ж повітря споживаємо.

Комашка по землі повзе –

І та повітрям дихає.

Вітер крила обертає молодого вітряка,

І вітрила надуває величезного човна,

А щоб повітря чистим було,

Потрібно, щоб дерев багато росло.

ІV. Робота за комп’ютером.

1. Бесіда.

Програма «Paint». Запуск програми (повторити)

  • Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора?

Сьогодні ви будете малювати фруктові дерева, а потім розфарбовувати їх.

Ви помітили, що на палітрі зліва не один, а два квадратики – верхній та нижній (фон). Якщо клацнути лівою кнопкою миші на жовтий колір в палітрі, то верхній квадратик стане жовтим, а якщо клацнути правою кнопкою миші на зелений колір, то нижній квадратик (фон) стане зеленого кольору. Тепер можна малювати за допомогою правої і лівої кнопки миші.

 

2.  Практична робота учнів

Учні створюють  малюнок.

3. Релаксація.

  1. В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима у праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслабляючи очні м’язи, подивитися вдалину на рахунок 1-6. повторити 1-2 рази.
  2. Сидячи за столом, розслабтеся і повільно поводіть очима зліва направо. Потім справа наліво. Повторити 3 рази в кожну сторону.

V. Закріплення знань учнів.

Підсумок уроку.

  • Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
  • За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
  • Що вам сподобалось на цьому уроці?

VІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» (Підручник, сторінка 33)

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 3480 | Рейтинг: 0.0/0
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Значення природи для життя людини
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]