За 45 хвилин навколо світу
Хід уроку
1. Організація класу.
Слайд
Капітан Кyк був першою людиною, чия нога стyпила на всі континенти Землі, крім Антарктиди. Джеймс Кук — английський воєнний моряк. Провів три навколосвітні експедиції , під час яких зробив багато географічних відкриттів . 14 лютого виповниться 234 роки з дня його смерті.
- Я запрошую вас у подорож навколо Землі слідами капітана Джеймса Кука.

2. Актуалізація і корекція сенсорного досвіду та опорних знань
2.1. Перевірка домашнього завдання.
- Перевіримо вашу готовність до поїздки(оглядово – д.з.)
2.2. Каліграфічна хвилинка: 4.
- Дозвіл пройти на палубу отримають пасажири, які каліграфічно запишуть число, класна робота та цифру….
- Які числа треба помножити, щоб отримати в добутку число 4?
2.3. Математичний диктант - обчислювальний ланцюжок.
- Готові? Тоді – в путь!
Знайдіть різницю чисел 82 і 61 .; збільшіть її на 8...; зменшіть на 23 ...; помножте на 2...; відніміть 9 ...; помножте на 2 ...; додайте 46 ...; відніміть 20 ...; знайдіть суму отриманого числа і 8 ...; знайдіть наступне число .; відніміть 28 .
Слайд
Перевірка: 21, 29, 6,12, 3, 6, 52, 32, 40, 41, 13.

Слайд
Зупинка: півострів Аляска(США). Вивішую смайлик на карті

- Кук дослідив значну частину його узбережжя. Тому затока на Алясці названа іменем Джеймса Кука.
Затока - це частина океану (моря), яка глибоко заходить у суходіл, але вільно сполучається з океаном (морем).
- Прапор Аляски створив 13-річний хлопчик Бенні Бенсоном . В 1927 році його прийняли в якості офіційного символу Території Аляска, що стала 3 січня 1959 штатом.

2.4. Бліц-контроль
- Порівняти 26+ 26 та 26х3. Як можна порівняти ці вирази, не обчислюючи їх значень?
- У кого ніг більше: у 2 поросят чи у 3 індиків?

- Двоє вулицею йдуть.
По три саджанці несуть.
Скільки ямок треба, діти,
Щоб саджанці посадити ?
( 6 )

- 5 берізок, 2 смерічки.
Зеленіють над потічком.
Біля них одна ялинка.
Скільки всіх дерев, скажи-но ?
( 8 )

- П’ять музик у дудки дули.
Вони дули 5 годин.
Поміркуйте, як так було
Скільки в дудку дув один ?
( 5 годин )

- Чотири індики пішли на музики.
Танцювали, гупали
Скільки ніжок тупало ?
( 8 )

Слайд «Канада» Смайлик на карту
Працюючи воєнним моряком, капітан Кук саме в Канаді дуже точно створює карту узбережжя річки, яку захопив противник. Ця робота стала початком його успішної кар’єри. А під час своїх експедицій він дослідив і наніс на карту маловідому частину Канадського узбережжя. Його картами
мореплавці користувалися більше 100 років .
Канада має більше озер, ніж в інших країнах світу, разом узятих.

2.5. Гра «З’єднай вираз і відповідь ”(робота в парах на картках)
2+2+2+2+2+2+1= 20
2х5-8= 13
2х10-0= 13
2х8-3= 2
- Як цей набір цифр зв’язаний з сьогоднішнім днем?(13.02.2013 )

Слайд смайлик – на карту
Шотландія - країна у складі Великобританії (разом з Англією й Уельсом). Батько Джеймса Кука був родом із Шотландії. Ось таке північне сяйво часто можна спостерігати в небі цієї невеличкої країни.

2.6. Гра «Дешифрувальник»(робота в групах на картках)
Картки

1 група
2х8+1=
48 – (30+6)=
42 - 2х10 =
13+6+4 =
2х6 + 7=
2 група
41-2х10=
2х7 – 13=
30-2х2=
45-(35-2)=
100-90-7=
3 група
2х8+11=
65 – 45 – 13=
2х8+2=
11+2х6=
2х9+3=
4 група
2х4+0=
43-(20+20 )=
2х8+5=
30-10-1=
67-37-10=
2х5+1=
5 група
67-9-50=
2х5-7=
34+1-14=
23-(2х2)=
2х9+2=
45-25-9=

Відповіді:
1 група: 17, 12, 22, 23, 19 (місто)
2 група: 21, 1, 26, 12, 3 (Рахів)
3 група: 27, 7, 18, 23, 21 (центр)
4 група: 8, 3, 21, 19, 20, 11 (Європи)
5 група: 24, 15, 21, 1, 13, 18, 1(Україна)


Слайд смайлик на карту
В Україні, в містечку Рахів, в оточенні мальовничих Карпат знаходиться географічний центр Європи. Україні - найбільша країна, територія якої повністю знаходиться в Європі.

2.7. Гра «Уважні моряки»
Вчитель: «Ніч»
Учні схиляють голови до парт, закриваючи очі. Вчитель диктує завдання , роблячи паузу після кожної дії. У кінці ланцюжка каже: «День». Учні піднімають голови і називають відповідь.

2 1

2х6 2х8
+9 -7
-19 +44
х9 -51

18 2

Слайд Зупинка : Африканський континент Смайлик

Найдовша річка світу – Ніл - замерзала двічі - в IX і XI століттях.

Слайд
Сахара - найбільша в світі пустеля з площею 8,7 млн. км2 . Поділяє Африканський континент на Північну Африку й Африку на південь від Сахари.
У пyстелі Сахара один раз - 18 лютого 1979 р. - ішов сніг.



3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
3.1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
На уроці ми закріплюємо знання, що отримали раніше.
4. Осмислення об’єктивних зв’язків та залежностей у матеріалі, що вивчається

4.1. Усні вправи.
ст. 108, № 636

Фізхвилинка (пісенька про таблицю множення)
Слайд

4.2. Робота у парах.
- Перевірте один у одного таблицю множення числа 2.
4.3. Робота над задачею. ст. 108, № 638 — фронтально
Слайд довідка
Сулія - велика пляшка; бутель.
Творча робота – після фронтальної
- Яке число можна поставити замість числа 6, щоб відповідь вийшла меншою?
- Не обчислюючи, скажіть, на скільки зменшилася відповідь?


Слайд Австралія смайлик на карту
Австралія – надзвичайно красивий материк. Капітан Кук був першим, хто проплив навколо Австралії. Населення цього острова - 22 млн – це майже вдвічі менше, ніж в Україні.
Найбільшого крокодила у світі ви можете побачити в Австралії. Довжина цього страховиська часто досягає …7 метрів! Важить такий крокодильчик аж цілу тонну! Цікаво, але яйця морського крокодила не набагато більші за гусячі.


4.4. Диференційовано: ст. 108, № 639:
- Хто може, виконує самостійно, кому потрібна допомога:
- Складаємо короткий запис:

Було - ?
Відрізали – 4п. по 2 м
Залишилося – 24 м

- Якщо відомо, що 4 покупцям відрізали по 2 м клейонки, то що можна визначити за цими даними?
- Якщо буде відомо, скільки метрів відрізали і відомо,що в рулоні залишилося 24 м, про що тоді можна буде дізнатися ?

1) 2х4=8(м) – клейонки відрізали.
2) 8+24=32(м) – було.
2х4+24=32(м)
Відповідь: було 32 метри клейонки.

Творча робота (усно)
- Скільки метрів залишилося б у цьому рулоні, якби клейонку відрізали 5 покупцям(32-2х5=22м); шести покупцям(32-2х6=20м); семи покупцям(32-2х7=18м)?
- Скільком покупцям вистачить після цього клейонки, якщо вони купуватимуть по 2 м?(Учні згадують приклад: 2х9 =18(м) Отже, решти 18 метрів вистачить дев’яти покупцям. )

Фізхвилинка для очей

Вправи для очей
• Швидко розплющили і заплющи¬ли очі.
• Вправа «Маятник» —рух очей влі¬во, вправо.
• Вправа «Стовпчик» — рух очей вгору, вниз.
• Вправа «Катання з гірки» — рух по діагоналі.
• Вправа «Рух по квадрату» — квад¬рат.
• Подивитись на далекий предмет, а потім — на близький.

Слайд «Великий бар’єрний риф»
Вели́кий бар'є́рний риф — найбільша у світі система коралових рифів, розташована в Кораловому морі, уздовж східного узбережжяАвстралії.
Слайд
Великий бар’єрний риф, що простягається на 2600 км, є найдовшою живою структурою на Землі. Його можна побачити навіть з Місяця.
Капітан Джеймс Кук відкрив Великий бар’єрний риф у 1770 році під час своєї подорожі до південної півкулі . Як саме? Просто сівши на мілину.
Сьогодні риф є одним з найпопулярніших місць світу серед туристів, які займаються снорклінгом,
Слайд
прагнучи на власні очі побачити таких яскраво-кольорових рибок-клоунів, як Немо та його татусь Марлін.
Великий бар’єрний риф визнаний одним з семи чудес світу природи.
Сьогодні весь Великий Бар'єрний риф оголошено морським парком, а 1981 року його внесено до Світової спадщини ЮНЕСКО



4.5. Розв’язування прикладів та задачі самостій¬но.
Слайд Самостійна робота
Хвилина – це зовсім малий проміжок часу, а мільярд хвилин – це більш як 19 століть.
Секунда порівняно з годиною нам здається миттю. А мільярд секунд – це близько 32 роки.

ст. 108, № 637
ст. 108, № 640
Слайд перевірка
Слайд Нова Зеландія
- Джеймс Кук довів , що Нова Зеландія – це острів, тобто , частина суходолу, яка з усіх боків омивається водою.
Це дуже красива частинка нашої планети, яку полюбляють туристи.


4.6. Логічний калейдоскоп:
- Мiй хвiст, — сказав кiт, — має 12 см i ще половину мого хвоста. Яка довжина хвоста цього кота? (18 см).

- Марiйка має двi ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п’ять персиків i один велосипед. Скiльки фруктiв має Марiйка? (10)

- Ти заходиш до кiмнати, у якiй є свічка i гасова лампа. IЦо ти запалиш спочатку? (Сiрник).

- Стоїть у полi дуб. На дубi — три гiлки, на кожнiй гiлцi — по три яблука. Скiльки всього яблук? (На дубi яблука не ростуть).

- Кухар насипав рис порiвну у 2 склянки. Потiм вiн з однiєї склянки пересипав рис у каструлю. Де рису бiльше: у каструлi чи у склянцi? (Порівну).

- Скiльки кінцiв у палки? (2). У 2 палок? (4). У двох з половиною? (6).

- На складi 5 цистерн з пальним, по 6 т у кожній. З двох цистерн пальне вилили. Скiльки цистерн залишилося на складі? (5).



Додатково (на картках)
- В одному ящику 14 кг цибулі, а в другому – 6 пакетів по 2 кг цибулі у кожному. У якому ящику більше цибулі і на скільки кілограмів?

Різнорівневі завдання на картках для майбутніх картографів.

І рівень
Накресліть квадрат із стороною 8 см. Знайдіть його периметр.

II рівень
Накресліть прямокутник із сторонами 3 см і 5 см. Знайдіть його периметр.

III рівень
Периметр квадрата 16 см. Знайдіть довжину сто¬рони квадрата. Накресліть квадрат.


Задачі на кмітливість
1. Василько написав на папiрці число 89 i сказав Сергійку: «Не виконуючи нiяких записiв, зменш число на 21» . Сергiйко вiдразу розв’язав задачу. Як він це зробив? (Перевернув папiрець).
2. На галявинi гралися зайцi. Всього у них 18 вух. 4 зайцi сховалися. Скiльки зайцiв залишилося. Скiльки в них ніг? (5 зайців. У зайців лапи, а не ноги).
3. У сiтцi 5 груш. Як їх подiлити мiж 5 дiвчатками, але так, щоб одна груша залишилася в сiтцi? (Однiй дiвчинцi дати грушу з сiткою).
4. Юрко зiбрав 6 кг паперу, а Тарас у 2 рази бiльше. Скiльки ж паперу зiбрав Степан?
5. Якщо Марина старша на 2 роки вiд Вiри, а Вiра на 3 роки старша від Олi, то хто старший Марина чи Оля?(Марина).
6. Тимко сказав: «У мене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Сашко відповiв: «У мене стільки марок, скiльки i в тебе, та ще половина». Скiльки марок у Сашка? (15).
7. Онук запитав дідуся: «Скiльки тобi рокiв?». Дідусь відповiв: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то менi буде 100 рокiв». Скiльки рокiв дідусевi? (49).


5. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання
- Що таке множення?
- Як називають числа при множенні?
Домашнє завдання ст. 108-109, № 641,642

- Ми з вами практично здійснили навколосвітню подорож. І це всього-на - всього за 45 хвилин уроку! Як ви думаєте, що допомогло вам у подорожі?
- Думаю, капітан Кук був би радий мати таких помічників на своєму кораблі.
- Можна подорожувати хоч усе життя, вважаючи себе знавцем країн і континентів, але до кінця пізнати кожен куточок земної кулі практично неможливо. Та процес пізнання дуже захоплюючий! Гарних вам відкриттів на шляху вивченні математики і всіх інших наук та пізнанні самого себе! Це буде найкращим, що ми зможемо зробити для світлої пам’яті видатного мореплавця Джеймса Кука.
Категорія: Математика | Додав: gutsult (30.07.2017)
Переглядів: 1119 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]