Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змія»

УРОК 81

Коли щось робиш, думай про наслідки.

Тема. Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змія»

Мета: опрацювати болгарську казку, вчити учнів складати план до неї, стисло переказувати текст за планом; розвивати навички виразного читання, вміти регулювати темп читання, силу голосу; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бажання робити людям добро.

Обладнання: політична карта світу, тлумачні словники, грамзапис пісні «Сонячна Болгарія» у виконанні П. Кіркорова.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди.

Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною

Казок. Погляньте на політичну карту світу. Тут є фішки, якими позначені країни, з казками яких ми вже з вами ознайомились — Україна, Росія, Білорусь. Сьогодні ми побуваємо ще в одній із прекрасних сонячних країн, де тепле Чорне море, багато сонця, фруктів, золотих пляжів для дітей. (Слухання грамзапису пісні «Сонячна Болгарія» у виконанні П. Кіркорова).

— Хто здогадався, про яку країну йдеться?

Площа Болгарії — 110 912 км2, проживає 8 982 000 людей.

— Подивіться на виставку книжок болгарських народних казок. Прочитаймо їх назви. Одну з цих казок ми розглянемо сьогодні на уроці.

— Тож ми опрацюємо казку «Виноград і змія», приділимо увагу вдосконаленню навичок виразного читання, будемо вчитися складати план до казки, визначати головну думку твору, переказувати за планом.

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

1) Виразне читання казки сильнішими учнями.

2) Словникова робота.

У ч и т е л ь . Знайдіть у своїх словниках значення поданих слів:

виноградник — ділянка, засаджена виноградом;

розгнівалась — розсердилась;

купа — велика гора;

господар — власник чогось;

щосили — дуже сильно.

3) Вправи на правильну вимову слів,

чоловік покликав

виноградник майбутнього

каміння минуло

кухоль відновитися

золотий наслідки

щосили оддалік

4) Читання казки способом «учень — учитель

— учень». Бесіда.

— Що надумав виноград?

— Які стосунки склалися у нього зі змією?

— Який злочин вчинив син виноградаря?

— Чому змія більше не захотіла дружити з виноградарем?

— Як ви вважаєте, хто в кінці вчинив добре, а хто — погано? Доведіть свою думку.

— Яких друзів хотіли б мати ви?

5) Робота над характеристикою персонажів казки.

— Які слова можна дібрати до характеристики батька і сина. (Батько: добрий, турботливий, порядний, довірливий; син: злий, жорстокий, заздрісний, немилосердний).

— Чи зміг батько виправити ту помилку, яку зробив його син?

— Знайдіть у казці вислів, який може бути її головною думкою.

— Я ви розумієте його зміст?

— Чи знаєте ви, яку роль виконує образ змії? (В українських казках — змія хитра, підступна тварина, в індійських казках — це взірець мудрості).

6) Робота над виразністю читання.

У ч и т е л ь . Прочитайте в дійових особах III частину казки і знайдіть речення, які слід прочитати сумно; з презирством; із проханням.

7) Складання плану казки.

План

1. Дружба виноградаря і змії.

2. Вчинок сина та його наслідки.

3. Спроба відновити дружбу.

8) Переказ казки за планом.

III. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Який ви зробили головний висновок для себе, прочитавши казку?

— Що засуджується в казці?

— Чого вчить нас ця казка?

— Який би словесний малюнок ви створили до казки?

IV. Домашнє завдання

1) Переказувати казку.

2) Відшукати в казці ті вислови, які можна назвати крилатими.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3963 | Рейтинг: 0.0/0
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]