В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»

УРОК 4

Хитрощі не люблять совісті.

Тема. В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»

Мета: вчити орієнтуватися в тексті, аналізувати і виділяти головне у творі; розвивати навички швидкого, свідомого читання; формувати вміння оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: індивідуальні складові таблиці (додаток 1), променеподібна таблиця для гри «Впіймай м'яч», малюнок лисички, картки з буквами, індивідуальні картки для гри «Відшукай скоромовку», «піраміди» слів.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Артикуляційні вправи.

1) Гра «Впіймай на гачок».

Учитель називає однакові слова, а серед них є таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти повинні назвати це слово («спіймати на гачок») і запам'ятати.

Ріс — ріс — ріс — ліс. Мишка — миска — миска — миска. Гора — гора — нора — гора.

У ч и т е л ь . Які слова ви «впіймали на гачок»?

(Ліс, мишка, нора). Що об'єднує ці слова? Складіть речення, щоб у ньому були одночасно усі ці слова.

2) Робота з індивідуальними складовими таблицями. Учні читають букви і склади у рядку двічі: зліва направо і справа наліво.

Л, я, о, к, ї, ш, ти, ви, де, чи, із, за, як, бо, та, ні, їй.

3) Гра «Впіймай м'яч». Учитель вставляє у кишеньки буквосполучення лк, тл, йшл, утворюючи збіг приголосних.

2. Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити (встати і вийти з-за парт).

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись. (потягування)

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки, {ходьба на місці)

Вище руки підніміть (підняти руки прогнути спину назад)

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз. (поплескати в долоні)

До роботи — все гаразд!

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Завдання учням.

Швидко промовити скоромовку: «Біг додому лісом лис, шелестів над лисом ліс».

2. Слово вчителя.

— А чи знаєте ви, чому лиса лисом називали?

Лисиця — це давньослов'янське слово, утворене від «лис», що означає жовтуватий і рудий колір.

Через колір свого хутра ця тварина й одержала свою назву.

— Про яку людину кажуть: «хитрий, як лис»?

— Сьогодні на уроці ми прочитаємо казку В. Сухомлинського «Як Наталя у Лисиці хитринку купила».

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання казки «Як Наталя у Лисиці хитринку купила».

1) Виразне читання казки учителем. Учні пояснюють, як вони зрозуміли ужите слово «хитринка».

2. Словникова робота. Читання слів за порядком.

ряд полем хитро

крам заснути хитрий

базар подумала хитрість

пищати зрозуміти хитринка

жалібно почервоніти хитрувати

— Яке слово треба пояснити?

— Прочитай правильно слова із буквами «а», «й».

— Прочитай слова, що відповідають на запитання що робити?

— Що цікавого у словах останньої піраміди?

— Утвори з кожним із них словосполучення (хитро дивитися, хитрий лис, маленька хитрість, лисиччина хитринка, багато хитрувати).

— Добери споріднені слова до слова «жалібно» (жалібно, жалібний, жалібність, жалувати).

3. Самостійна робота.

Читання казки учнями.

4. Відтворення змісту з елементами вибіркового читання.

— Прочитайте, який товар продавала Лисичка.

— Прочитайте опис хитринки, яку купила Наталочка.

— Що хитринка зробила дівчинці?

— Чому хитринка «запрацювала» саме тоді?

— Що вирішила Наталочка зробити з хитринкою? Чому?

— Прочитайте, чи повернула дівчинка куплений крам Лисичці. Чому?

— Чи зрозуміла дівчинка, де поділася хитринка?

— Прочитайте розмову Наталі з мамою.

— У яких словах виражено головну думку твору?

5. Робота з текстом.

1) Гра-читання «Відшукай речення за початком».

Учитель читає початок речення і зупиняється, а діти відшукують у тексті закінчення і читають.

2) Гра «Розвідник».

На с. 14 знайти:

а) речення в лапках;

б) слова з літерою «щ»;

в) слова, написані іншим кольором.

6. Робота в зошитах (с. 5, завдання 4).

IV. Підбиття підсумків уроку

1. Завдання учням.

Відтворити слова, записані на дошці.

Х...тр...щ... н... л...бл.. .ть с...в...с...т... (Хитрощі не люблять совісті).

2. Бесіда.

— Прочитайте слова. Чого вони вчать?

— Запам'ятайте, що совість є у кожного з нас, тільки треба вміти до неї прислухатися.

V. Домашнє завдання

Виразно читати казку «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»; навчитися детально переказувати опис Лисички.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 5813 | Рейтинг: 0.0/0
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля»
Про працелюбних і лінивих
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона...
У царстві букв і звуків
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]